• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-02-05 23:40:16 följande:
    Vi kan vända på det hela istället och ersätta syrierna med "etniska svenskar" och använda samma retorik, som redan har visat sig vara framgångsrik mellan 2006 - 2014.

Det du säger, egentligen, är att samhället är belastat utav en större andel människor som helt eller delvis har valt att leva i vårt samhälle genom att utnuttja trygghetssystemen som ska finnas till för de få som egentligen behöver det som mest. Detta måste vi komma åt genom att ställa högre krav, urholka trygghetssystemen, och sätta ett bäst före datum på samtliga människor, allt för att dessa ska känna sig mer motiverade att komma ut i arbetslivet fortast möjligt igen.

Detta synsätt leder givetvis till att samtliga blir misstänkta och ska jagas med blåslampa, trots att dessa rötägg som beskrivs så utförligt, enbart är en minoritet i det stora hela. Detta var ju inte den ursprungliga tanken...

Jag vet inte vad just du tycker men jag tycker att det är rimligt att samhället kan stötta människor som har haft oturen att hamna i kläm av olika anledningar (de flesta är skäliga) och gör det möjligt för dessa att ta nya krafter under en omställningsperiod ifrån arbetslös till arbetsför. Om man drar undan mattan för dessa så har alla desto mer att förlora i slutändan. Detta gäller sjukskrivna, pensionärer, arbetslösa, flyktingar mfl...
    Jag tycker också synd om de människor som får uppleva krig och elände. och är också för att vi ska ha ett bra asylmotagande för människor som flyr. Dock så fungerar inte detta i Sverige just nu. Den anstormingen vi har nu av invandrare, (inte alla som tar sig het på fel grunder, men väldigt många), är för stor för vårt lilla land och befolkning att hantera på många områden. Som en liten jämförelse så tar Sverige emot fler invandrare än Tyskland som ofta lyfts fram i debatten som den stora humanitära stormakten. Tyskland har tagit emot näst mest syrier efter Sverige, men är även 10 gånger så stort land som Sverige, sett till befolkning. Räkna man ut hur många Tyskland tar emot per invånare, så tar Sverige emot 10 ggr så många. Något är lite fel här och hur kan någon som Reinfelds säga att det är dags att öppna våra hjärtan, när de redan är vidöppna?
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-02-07 01:03:18 följande:
    Så du menar på allvar att de 100 miljarder som det kostade staten att införa fas 5 är orsaken till en havererad skola, vård, omsorg och oroligheten på våra gator?

Du tror inte på allvar att denna massinvadring och dess omkostander har någon effekt på dessa områden?

Dessa områden har inte allt att skylla på invandringen, eller jo gatuoroligheterna och de sk. utanförskapsområderna ä väl en ren orsak av den stora invandringen och problemen den medfört. Men skola , vård och omsorg har även andra brister, men som självklart med en stor invandring har rasat samman totalt. Du förstår, det går inte bara att belasta en sjukvård om redan går på knäna med en massa nya patienter som dessutom har stora behov när de kommer hit. Eller en skola där lärarna som har blivit fråntagna vuxenrollen och redan har svårt att ha koll på bråkiga elever får en jämn ström med nya elever som varken kan svenska eller engelska utan några nya resurser. ur tror du att detta inte ka ha någon effekt på dessa verksamheter? Berätta gärna din vänsterideologiska lösning på detta..

Sedan har vi inget rasseparti i riksdagen, det är bara din personliga åsikt.
    Inget parti skulle någonsin gå till val på att vara ett rasse-parti. Inte ens Hitler gjorde det...
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-02-07 01:11:43 följande:
    Jag tycker också synd om de människor som får uppleva krig och elände. och är också för att vi ska ha ett bra asylmotagande för människor som flyr. Dock så fungerar inte detta i Sverige just nu. Den anstormingen vi har nu av invandrare, (inte alla som tar sig het på fel grunder, men väldigt många), är för stor för vårt lilla land och befolkning att hantera på många områden. Som en liten jämförelse så tar Sverige emot fler invandrare än Tyskland som ofta lyfts fram i debatten som den stora humanitära stormakten. Tyskland har tagit emot näst mest syrier efter Sverige, men är även 10 gånger så stort land som Sverige, sett till befolkning. Räkna man ut hur många Tyskland tar emot per invånare, så tar Sverige emot 10 ggr så många. Något är lite fel här och hur kan någon som Reinfelds säga att det är dags att öppna våra hjärtan, när de redan är vidöppna?
    Skillnaden mellan dig och mig kan utåt sett vara hårfin. Jag håller med om att något är fel och nej, Sverige kan inte hantera alla flyktingar som strömmar in i Europa. Men det hela handlar inte om ifall det är Sverige eller Tyskland (ironiskt nog) som är det bästa humanitära landet eller ej när det gäller denna fråga.

Redan innan krisen i mellanöstern bröt ut så hade vi redan en havererad bostadsmarknad, brister inom sjukvården, ouppdaterade trygghetssystem, osv...

Det viktiga att tänka på här är att det är inte flyktingarna i sig som är det egentliga problemet. Det hela är en fördelningsfråga, inte enbart inom vårt land, men även inom EU och övriga närområden runtom mellanöstern.

Jag är på din sida till 100% om att övriga EU-länder ska ta sitt ansvar, på samma sätt som Sverige och Tyskland visar, men verkligheten är den att det är för mycket snack om ansvar och för liten verkstad inom de flesta övriga länder som skyller ifrån sig på ekonomiska problem osv...

Det är lätt att kräva ansvar, det är ännu lättare att skylla ifrån sig, men det är de som egentligen tar det största ansvaret som Turkiet, Jordanien, mfl i närområdet som inte ens nämns i diskussionen. Det tycker jag att man bör göra för att kunna skapa sig en nyanserad bild utav omfattningen utav den katastrof som egentligen utspelar sig där borta.
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-02-07 01:13:03 följande:
    Inget parti skulle någonsin gå till val på att vara ett rasse-parti. Inte ens Hitler gjorde det...
    Jo men nu är det lite skillnad på SD och NSDAP

Sverige måste ändra sin destruktiva politik och det är det bara SD som är för och just därför är det de ända alternativet just nu.
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-02-07 01:32:06 följande:

Sverige måste ändra sin destruktiva politik och det är det bara SD som är för och just därför är det de ända alternativet just nu.
    Jag tror att du tror på det.

"Illuminati är verkligt"

• nr62

Var inte rädda för att öppna dörren, jag är enbart en glad pojke som delar ut pizzor!
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-02-07 01:32:06 följande:

Med emfas på "LITE".

Vilken destruktiv politik är det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-07 12:13:04 följande:
    Med emfas på "LITE".

Vilken destruktiv politik är det?
    Sluta märk ord, har du inget att komma med så, behöver du inte skriva något..

Har märkt i andra trådar, hur du fantiserar och lever i en drömvärld.
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-02-07 12:26:08 följande:
    Sluta märk ord, har du inget att komma med så, behöver du inte skriva något..

Har märkt i andra trådar, hur du fantiserar och lever i en drömvärld.
    Och så kom personangreppen igen. Fasligt vad snabbt du, ni, får slut på vettiga argument.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-07 12:37:51 följande:
    Och så kom personangreppen igen. Fasligt vad snabbt du, ni, får slut på vettiga argument.
    Haha är ju du som kör med personangrepp och inte har några motargument?
    Jag lyfter fram sanningar och du svarar med att påpeka min stavning eller utryck.

Nu är det lite skillnad på detta och detta. Är om du inte visste det ett ganska vanligt utryck. Innebär inte att det är "lite" utan mer att markera att det är stora olikheter.
  • MrFahrenheit

Ville du ha en Hawaii, eller en Curry? Ja, Ok! Ja det fixar vi1

• MrFahrenheit

Jag skrev ovan när FL helt plötslig fick för sig att uppdatera sidan(??)

• Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-02-07 19:02:10 följande:
    Haha är ju du som kör med personangrepp och inte har några motargument?
    Jag lyfter fram sanningar och du svarar med att påpeka min stavning eller utryck.

Nu är det lite skillnad på detta och detta. Är om du inte visste det ett ganska vanligt utryck. Innebär inte att det är "lite" utan mer att markera att det är stora olikheter.
    Gör jag? Vilka personangrepp syftar du på?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-07 22:18:23 följande:
    Gör jag? Vilka personangrepp syftar du på?
    Inga. Det är bara trams och nicket är svart nu. Kanske den som nämnde det klämde det?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2015-02-08 15:07:30 följande:
    Inga. Det är bara trams och nicket är svart nu. Kanske den som nämnde det klämde det?
    Typ...
  • MrFahrenheit

Jag tror att det egentliga syftet med denna tråd är att hylla Sverige som en bra nation, trots allt...

• Dansar alltid nykter

Trådstarten säger allt.

Det är inte invandring SD är emot det är invandring av fel sorts människor.

Men å andra sidan var det ju fel människor även när judarna flydde innan andra världskriget.

• MrFahrenheit
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 18:16:59 följande:

Trådstarten säger allt.

Det är inte invandring SD är emot det är invandring av fel sorts människor.

Men å andra sidan var det ju fel människor även när judarna flydde innan andra världskriget.

Missförstå mig rätt nu, men alla till höger har en bristande förståelse för andra människor. SD är inget undantag...
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?