ölburk2 skrev 2015-01-16 16:38:04 följande:
Inte direktsänd riksdagsdebatt, en intervju som jag tror hölls med ett par EU-parlamentariker en från MP å så hon från SD, dirketsänt vet jag inte heller, det blandas rätt friskt på SVT2 Forum, det som sänds förmiddagar nästa alla vardagar, kom in lite försent för att kunna svara mer exakt.
Men vill man hålla sig informerad/uppdaterad å är det rätt ställe å följa med i, ofta är det direktsänt å oklippt.
Tyvärr så är ofta repriserna vinklade, inte så dom är klippta, men jag tror ingen kan ungå som följer "politik å samhälle", märker hur vissa saker undviks.
Som att det blir lite fånigt när SÄPO säger att det är xx länder som spionerar på Sverige, å då nämner Kina, Ryssland å Iran, men undviker att nämna ett enda NATO land.
Jag tror ingen glömt att det är/var USA/CIA som spionerat på EU-länderna å som buggat FN-skrapan.
Jo det är tyvärr så det är med svensk media och till och med SVT som ska vara opartiska gör det.
Jo USA och CIA är inte bättre än Ryssland, men det är ju Sveriges förebilder så dem kommer de aldrig prata skit om.