• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 22:59:29 följande:

Opinionsundersökningar säger nada.

Jag tror krigen upphör, precis som Balkankriget gjorde. Inga problem, finns större grejer att hänga upp sig på i livet än invandrare.

Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.

Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 01:03:36 följande:

Wow...

Så du tror alltså på allvar att det är invandringen som gör att det skärs ned i välfärden? Du tror inte att åtta år av Alliansstyre - med medvetna nedskärningar på just välfärden, de sista fyra åren med SDs stöd och goda vilja, har något med saken att göra?

Skattesänkningar skapar jobb precis som de gjort. Men tyvärr så har invandringen varit större så att arbetslösheten har ökat ändå. Vårat asylsystem och invandringspolitik kostar långt mkt mer än dessa skattesänkningar. Underskottet i statens finanser väntas även går med brakförlust även nästa år, trots en hel del skattehöjningar i år.

Så du behöver inte idiotförklara mig utan att du själv egentligen inte har någon koll på läget som det verkar.
  • ölburk2

Har just nu lyssnat till hur SD (Kristina Winberg) vill köra över dom mänskliga rättigheterna i Sverige, å tillåta att vi Sverige ska kunna avlyssnas helt.., såklart skyller dom på invandringen å terroristhotetet.., en riktigt obehaglig människa den där Winberg.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-16 13:04:29 följande:

Har just nu lyssnat till hur SD (Kristina Winberg) vill köra över dom mänskliga rättigheterna i Sverige, å tillåta att vi Sverige ska kunna avlyssnas helt.., såklart skyller dom på invandringen å terroristhotetet.., en riktigt obehaglig människa den där Winberg.

Länk?
  • ölburk2
    Molle1981 skrev 2015-01-16 13:27:01 följande:
    Länk?
    SVT2 för nån timme sen.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-16 13:29:34 följande:

SVT2 för nån timme sen.

På direktsänd rikstadsdebatt då eller?
  • Rataxes

Var inte så negativ.
    Tänk på allt det positiva. Kebab, Zlatan, afrikansk dans...
    Allt som man behöver för ett lyckat samhällsbygge.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:22:47 följande:
    Så du förnekar det då och menar att det inte finns något problem med rasism mot etniska svenskar och att rasismen mellan invandrare?
    Det finns problem med fortkörningar också. Importförbud av bilar kommer inte lösa det problemet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:38:42 följande:
    Skattesänkningar skapar jobb precis som de gjort. Men tyvärr så har invandringen varit större så att arbetslösheten har ökat ändå. Vårat asylsystem och invandringspolitik kostar långt mkt mer än dessa skattesänkningar. Underskottet i statens finanser väntas även går med brakförlust även nästa år, trots en hel del skattehöjningar i år.

Så du behöver inte idiotförklara mig utan att du själv egentligen inte har någon koll på läget som det verkar.
    De skapar jobb så bra att arbetslösheten inte minskat det minsta - i värsta fall till och med ökat.

Jag idiotförklarar dig inte, du gör det på alldeles egen hand.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:26:45 följande:

Jag använder mest pk-begreppet för att samla ihop dem, tycker ändå att 7-klövern eller liknade kan vara lite överdrivet. Men alla partiets agera faktiskt efter att vara så politkt korrekta de kan. Och ingen av dem vågar att lyfta invandrarfrågan på riktgt. KD gjorde det, men blev snabbt tillrättavisade.

Fast jag tror alla partier driver sin egna politik, oavsett om den skulle klumpas ihop med 6 andra partier. PK är ett sätt att påstå att alla är emot en, att man skiljer ut sig markant. Det stämmer delvis, men de övriga 7 man säger sig vara motståndare till är på intet sätt samma partier. Därför är hopbuntningen befäng.
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:30:56 följande:

Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.

Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.

Jag bryr mig inte om dem, de som tillfrågas är ett extremt litet urval människor. Val är det relevanta, du får nöja dig med 13% till nästa val (notera: jag hade sagt samma om mp om de helt mirakulöst låg på 20% i opinionsundersökningarna just nu).

Varför har då tidigare krig upphört då? Om detta är dömt att pågå till all oändlighet?
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?