• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 01:31:40 följande:

Väldigt mycket vi, ni, oss och dom. Generaliserar du nu?

Du tycks ju generalisera vad gäller muslimer...
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 01:31:40 följande:
    Väldigt mycket vi, ni, oss och dom. Generaliserar du nu?
    Enligt din mentalitet så är mitt ovanstående inlägg enbart ett utryck för hur du känner gentemot såna som mig (fast omvänt).

Det betyder inte att du och jag måste vara ovänner. Det betyder enbart att vi ska kunna respektera varandra samtidigt som vi ska kunna pratar om andra...
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 01:28:56 följande:
    Just det. Så låter det när man läser svenska löpsedlar. Jag råkade vara där. Så jag litar på mina medmänniskor där i Frankrike.
    Du pratade alltså med drygt fyrtio miljoner fransoser. Intressant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • puss
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 00:53:26 följande:

Charlie Hebdo, helt klart. Nu demonstrerar folk över hela Europa mot islamismen. Vi kunde inte ha bättre valarbetare. 2015 kommer att bli ett högst "islamofobiskt" år.

Inte för att det kristofobiskt när man bränner kyrkor.

Om elände och katastrofer är bra för en ideologi, begriper du inte att då är det en dålig ideologi?
  • KillBill

Charlie Hebdo, helt klart. Nu demonstrerar folk över hela Europa mot islamismen. Vi kunde inte ha bättre valarbetare. 2015 kommer att bli ett högst "islamofobiskt" år.

Jag tycker att du är vidrig som hyllar mordet på 12 oskyldiga som något bra.

Jag tror att många människor börjar få upp ögonen för att högerextremister och sådana som dig är av samma skrot och korn som militanta jihadister och det kommer att slå tillbaka mot bl.a SD med kraft.
  • FDFMGA

KillBill skrev 2015-01-16 07:23:04 följande:
    Jag tycker att du är vidrig som hyllar mordet på 12 oskyldiga som något bra.

Jag tror att många människor börjar få upp ögonen för att högerextremister och sådana som dig är av samma skrot och korn som militanta jihadister och det kommer att slå tillbaka mot bl.a SD med kraft.

Visst. Människor har blivit mördade och SD-aktivisten jublar.

Fanatiker känner inga gränser.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Neelah

Innovativa, men inte speciellt risktagande.

Anonym (John Doe) skrev 2015-01-15 18:14:59 följande:

Riskrädda nordbor? Svenskarna är ett av världens mest innovativa folk.

Följ dina drömmar
  • Molle1981
    Digestive skrev 2015-01-15 22:49:05 följande:

Den där mörkläggningen kan helt klart problematiseras hårdare och problemet bör lösas med kreativa lösningar som går under svenskens fina etik. Sverigedemokraterna kvalar dock inte alltid in där, tyvärr, får man tillägga.

Om samhället fortsätter som idag där det finns en förnekelse till sånt, så kommer det aldrig att lösas.
  • Molle1981
    JoBa skrev 2015-01-15 22:50:49 följande:

Då så. Då vet jag att du aldrig tröttnar på att hitta på egna "sanningar". Att repetera samma goja gör den inte sannare.

Så du förnekar det då och menar att det inte finns något problem med rasism mot etniska svenskar och att rasismen mellan invandrare?
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 22:55:43 följande:

PK - begreppet är en konspiration av SD för att påstå att samhället är uppdelat i två polariserande grupper - antingen för eller emot invandring. Anda inryms inte vilket gynnar deras svartvita världsbild.

Jag använder mest pk-begreppet för att samla ihop dem, tycker ändå att 7-klövern eller liknade kan vara lite överdrivet. Men alla partiets agera faktiskt efter att vara så politkt korrekta de kan. Och ingen av dem vågar att lyfta invandrarfrågan på riktgt. KD gjorde det, men blev snabbt tillrättavisade.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?