• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    KillBill skrev 2015-01-18 11:57:49 följande:

Så du tror alltså att vi skulle ha god och billig etnisk mat utan invandrare?

Har du ätit billig, god och autentisk  etnisk mat på svenska restauranger lagad av svenska kockar? Jag pratar om italiensk, kinesisk, tailänsk, indisk, eller arabisk (kebab)?

Min erfarenhet är att maten alltid är bäst om den är lagad av "ursprungsbefolkningen" och jag tycker att ditt påstående är befängt.

Tyvärr så lyfter sällan invandrare fram den egna matkulturen, det är ofast det de äter hemma, på restaurangen är det nästan alltid bara samma vägkrogsskit. Pizza, kebab, pasta och sallad eller en tråkig blandning av ett försök till svensk husmanskost uppblandat med Svenssonkinamat. Men klart det finns undantag, synd att de inte är fler bara, för då kunde Sverige bli ett riktigt rikt matkulturland.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:31:52 följande:

I motsats till köttbullar och korv som är högkvalitetmat!?

Både kebab, köttbullar och korv kan vara finmat, beror på hur den tillagas. Den lokala kebaben på pizzerian eller Dennis hot dogs är det inte!
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-19 19:40:17 följande:

Hur var det nu, vilket E-nummer har vatten?

Vatten har inget E-nummer, men det används flitigt för att fylla ut våra livsmedel tillsammans med olika tillsatser.

Är nog så han menar antar jag?
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-20 02:34:14 följande:

Och kebab är nötkött. Så... your point being?

Kebab behöver inte vara nötkött och sällan det är nötkött i den kebab som de flesta svenskar assosiera som kebab.
  • Neelah
    Kebab (ordet kebap) betyder helt enkelt grillat kött, så det kan i stort sett vara vilket kött som helst.
    Följ dina drömmar
  • Rataxes
    Molle1981 skrev 2015-01-20 09:47:52 följande:
    Vatten har inget E-nummer, men det används flitigt för att fylla ut våra livsmedel tillsammans med olika tillsatser.
    Är nog så han menar antar jag?
    Så skrev hen inte. Hen skrev att vatten är ett av E-numren. Fast glöm att få hen att erkänna att hen ljög. Inte så listigt att försöka ljuga om sånt för en som läst kemi på högre nivå...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-20 16:05:56 följande:

Så skrev hen inte. Hen skrev att vatten är ett av E-numren. Fast glöm att få hen att erkänna att hen ljög. Inte så listigt att försöka ljuga om sånt för en som läst kemi på högre nivå...

Jo men han menade nog så, eller överlåter det till honom att svara på ;)
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-01-20 09:33:22 följande:
    Klart att ingen rasism är okej, men det verkade precis som att du bara var emot rasism från etniskt svenskar mot utomeuropeiska etniciteter.
    Var fick du det ifrån?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Lord Hans
    Ursprungligen var kebab gjort av lammkött.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?