• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-02-04 21:28:41 följande:

Krig är ett alldeles ypperligt asylskäl och det är som bekant krig i Syrien. FN:s flyktingkommissarie Antonio Guterres tackade Sverige för all hjälp vår del av flyktingmottagningen.Han tyckte att alla europeiska länder borde göra som Sverige och var lika positivt inställd till Tysklands insatser.

Ja det är krig i Syrien, synd att vi inte kan hjälpa så många av de flyktingarna. Vi är fullt upptagna med att hjälpa ekonomiska emigranter här uppe som ofta även slänger sina id-handlingar för att ljuga om att de är syrier eller under 18 vilket ofta är just inte fallet. Många av dem som kommer hit har redan ett tryggt liv utanför Syrien, men tar sig hit, då det är mycket förmånligare och tryggare.

Hm Tyskland tar bara emot en tiondel av vad Sverige tar emot och ger heller även inte PUT vad jag vet utan TUT?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-02-05 10:37:00 följande:
    Ja det är krig i Syrien, synd att vi inte kan hjälpa så många av de flyktingarna. Vi är fullt upptagna med att hjälpa ekonomiska emigranter här uppe som ofta även slänger sina id-handlingar för att ljuga om att de är syrier eller under 18 vilket ofta är just inte fallet. Många av dem som kommer hit har redan ett tryggt liv utanför Syrien, men tar sig hit, då det är mycket förmånligare och tryggare.

Hm Tyskland tar bara emot en tiondel av vad Sverige tar emot och ger heller även inte PUT vad jag vet utan TUT?
    Dags att kliva ut i ljuset och öppna ögonen till att syriska flyktingar inte blir ekonomiska emigranter så fort de beträder svensk mylla. Du måste inte vilja hjälpa en endaste syrisk flykting att skapa sig ett liv i Sverige, men du behöver ju inte ljuga för att torgföra din antipati mot de som kommit hit. Lär känna några istället vetja.
  • Anonym (undrar)

Står det på något ställe i tråden vad "soo fare" betyder?

• Molle1981
    nihka skrev 2015-02-05 10:57:18 följande:

Dags att kliva ut i ljuset och öppna ögonen till att syriska flyktingar inte blir ekonomiska emigranter så fort de beträder svensk mylla. Du måste inte vilja hjälpa en endaste syrisk flykting att skapa sig ett liv i Sverige, men du behöver ju inte ljuga för att torgföra din antipati mot de som kommit hit. Lär känna några istället vetja.

Kanske dags för dig att öppna ögonen, lyfta blicken bortom Aftonbladet och Metro. Vi har ett enormt asylbedrägeri i Sverige idag. Säger inte att det är syriernas fel, jag hade gjort likadant, alla vill ju få det bättre. Och hade vi haft oändligt med pengar, jobb och bostäder så hade jag inte haft något mot det. Sedan finns det klart säkert några riktiga flyktingar bland dessa människor, men de flesta riktiga flyktingar har inte råd att ta sig ända hit. Iallafall inte med privatjet och taxi eller för den delen av människosmugglare. Du ska inte vara så blåögd och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
  • Dorian Ertymexx
    Molle1981 skrev 2015-02-05 13:09:02 följande:
    Kanske dags för dig att öppna ögonen, lyfta blicken bortom Aftonbladet och Metro. Vi har ett enormt asylbedrägeri i Sverige idag. Säger inte att det är syriernas fel, jag hade gjort likadant, alla vill ju få det bättre. Och hade vi haft oändligt med pengar, jobb och bostäder så hade jag inte haft något mot det. Sedan finns det klart säkert några riktiga flyktingar bland dessa människor, men de flesta riktiga flyktingar har inte råd att ta sig ända hit. Iallafall inte med privatjet och taxi eller för den delen av människosmugglare. Du ska inte vara så blåögd och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
    Vi har ett enormt bedrägeri i Sverige, ja. SD bidrar massivt med detta. Men märkligt nog kritiserar du inte dem. Lustigt det där.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Kanske dags för dig att öppna ögonen och lyfta blicken bortom Avpixlat och Nordfront. Vi har ett enormt flyktingflöde idag, bl a från krigets Syrien. Krig innebär att det smäller, säger pang, pang och människor dör om de inte flyttar sig bort från där det smäller. Jag hade gjort likadant, alla vill väl slippa blir skjutna och dö. Sedan finns det säkert några fuskare bland alla dessa människor, men de flesta flyktingar flyr så långt de kan och har råd till även med privatjet, taxi eller för den delen med hjälp av människosmugglare. Du behöver inte vara så cynisk och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
  • MrFahrenheit
    Aniiee skrev 2015-02-02 20:47:33 följande:
    MrFahrenheit skrev 2015-01-22 22:02:17 följande:
    Som sagt,man lär sig något nytt varje dag! :)
    Om man benar lite så har väl Dorian både rätt och fel. "Vatten" har inget e-nummer, men om man tar en del e948 och 2 delar e949, så får man......? Gåta till alla hobbykemister i tråden.
    E-nummer är en gåta i sig självt, strukturerade enligt en viss ordning inom en allmän databas, accepterad utav likgiltiga beslutsfattare som inte ens själva på rak arm kan säga vad alla dessa nummer egentligen står för (utan att behöva slå upp det).

Men det är enbart de, i slutändan, som finner en möjlighet att få sina 15 minuter i rampljuset som ens hakar upp sig på denna skitfråga och gör det till något annat än vad det egentligen är...

Vatten är vatten och inget annat. Punkt!
  • MrFahrenheit
    Anonym (undrar) skrev 2015-02-05 11:11:45 följande:

Står det på något ställe i tråden vad "soo fare" betyder?

Det betyder att TS stavade fel, inte enbart en gång utan två gånger, samtliga gånger när det gällde engelska ord (2 fel utav 2 möjliga). Att stavfelen uttryckte sig först när det kom till engelska och inte, som innan, på svenska kan betyda att personen i fråga har bristande kunskaper inom det engelska språket vilket kan tyda på en bristande allmänutbildning och jobbig skolgång inom ett samhälle där vi ställer högre krav än så i dagens läge.

Det finns en teori om att denna grupp ägnar sig mer åt bench luving än andra grupper inom samhället, trots att dessa ifrågasätter andra mindre än sig själva...
  • MrFahrenheit
    Vi kan vända på det hela istället och ersätta syrierna med "etniska svenskar" och använda samma retorik, som redan har visat sig vara framgångsrik mellan 2006 - 2014.

Det du säger, egentligen, är att samhället är belastat utav en större andel människor som helt eller delvis har valt att leva i vårt samhälle genom att utnuttja trygghetssystemen som ska finnas till för de få som egentligen behöver det som mest. Detta måste vi komma åt genom att ställa högre krav, urholka trygghetssystemen, och sätta ett bäst före datum på samtliga människor, allt för att dessa ska känna sig mer motiverade att komma ut i arbetslivet fortast möjligt igen.

Detta synsätt leder givetvis till att samtliga blir misstänkta och ska jagas med blåslampa, trots att dessa rötägg som beskrivs så utförligt, enbart är en minoritet i det stora hela. Detta var ju inte den ursprungliga tanken...

Jag vet inte vad just du tycker men jag tycker att det är rimligt att samhället kan stötta människor som har haft oturen att hamna i kläm av olika anledningar (de flesta är skäliga) och gör det möjligt för dessa att ta nya krafter under en omställningsperiod ifrån arbetslös till arbetsför. Om man drar undan mattan för dessa så har alla desto mer att förlora i slutändan. Detta gäller sjukskrivna, pensionärer, arbetslösa, flyktingar mfl...
    Man är inte blåögd så länge man röstar bort blått
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 10:00:46 följande:
    Om du tycker att det var bra att sänka skatten ska du fan inte gnälla på hur det ser ut i vård, skola och omsorg. Det är en direkt effekt av det där skattesänkandet du tycker är så bra. Man behöver inte vara vänster för att begripa det.

Klassiker - skylla de senaste åtta årens fadäser och hemskheter på en regering som inte ens setat i ett halvår, och som saboterats av ett litet rasseparti. Gulligt!
    Så du menar på allvar att de 100 miljarder som det kostade staten att införa fas 5 är orsaken till en havererad skola, vård, omsorg och oroligheten på våra gator?

Du tror inte på allvar att denna massinvadring och dess omkostander har någon effekt på dessa områden?

Dessa områden har inte allt att skylla på invandringen, eller jo gatuoroligheterna och de sk. utanförskapsområderna ä väl en ren orsak av den stora invandringen och problemen den medfört. Men skola , vård och omsorg har även andra brister, men som självklart med en stor invandring har rasat samman totalt. Du förstår, det går inte bara att belasta en sjukvård om redan går på knäna med en massa nya patienter som dessutom har stora behov när de kommer hit. Eller en skola där lärarna som har blivit fråntagna vuxenrollen och redan har svårt att ha koll på bråkiga elever får en jämn ström med nya elever som varken kan svenska eller engelska utan några nya resurser. ur tror du att detta inte ka ha någon effekt på dessa verksamheter? Berätta gärna din vänsterideologiska lösning på detta..

Sedan har vi inget rasseparti i riksdagen, det är bara din personliga åsikt.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?