Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

En bra sak är att vi har blivit väldigt bra på engelska, men det gäller ju förstås inte alla. Hahahahaha!
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-10 15:06:28 följande:
    Har förklarat orsaken till det tidigare här i tråden. Men är man så dålig på att läsa så kanske det inte är så lätt ;)
    Oj, jag visste inte att du även var dålig på att läsa, men tack för att du delger.
  • nihka
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-10 20:10:04 följande:
    Varför är du ALLTID så satans otrevlig?
    Inte ALLTID. Bara i respons till satans otrevliga uttalanden.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 11:37:20 följande:
    Svårt att rekrytera, har du missat att Sverige har en väldigt stor arbetslöshet just nu. Oj glömde det, den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen ;) Men dem kan man iof få näst intill gratis numera, genom arbetsförmedlingens urholkande plusjobb och allt vad de kallas. Där främst invandrare och andra som står långt ifrån arbetsmarknaden slussas in genom att staten betalar stora delar av lönen. Tyvärr så förlora de med vanlig anställning jobbet istället och konkurrenter som inte använder sig utav det här konkurreras ut. Och fler jobb försvinner istället.
    Källa på det tack, eller tycker och tror du nu?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 12:02:45 följande:
    Det är väl ingen hemlighet att arbetslösheten är mkt högre bland invandrare än svenskfödda. Och vissa etniska grupper såsom somalier är sysselsättningen så låg som bara 40%. Bland svenskfödda tror jag motsvarade siffra var 86% eller nått. Googla lite så hittar du säkert en hel del.

Läste även om arbetsförmedlingens arbetsbidrag som i stor majoritet gse till invandrare för att få dem i arbete, dessa bidrag kostar staten ca 20 miljarder varje år och ökar, samtidigt som den vanliga arbetsmarknaden urholkas än mer.
    Nu talar du om något annat och fortfarande inget belägg för ditt påstående
    "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."

Vi har haft två somalier på vad du kallar "arbetsbidrag" på vårt jobb. Båda ersatte ingen och ersattes av ingen. De utgjorde en plusresurs en tid.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 16:26:40 följande:
    Självklart är inte detta ett faktum på alla arbetsplatser, mest på de mer lite oseriösa. Själv jobbade jag på ett företag som togs över av en oseriös afrikansk ägare. Efter två år hade han bytt ut all personal till personal med bidrag från arbetsförmedlingen, när de gick sönder hämtade han bara nya. En av de anställda hade haft bidrag en längre tid, när han inte längre kunde få mer bidrag, så sas denne upp. Men det som var mest skrämmande var att arbetsförmedlingen inte gjorde ett skit, även om vi var på dem och berättade vad som föregick. Inte ens när pressen skrev om det och det kom på mittuppslaget i GP och en rad liknande härvor avslöjades, blev det stopp. Utan det fortsatte istället i en ännu värre takt. Själv pratade jag med journalister och flera högt uppsatta inom Arbetsförmedlingen, även den statliga instans som ligger över arbetsförmedlingen. Journalisterna sa att detta var ett större problem än jag kunde ana och var en boll som kommit i rullning ovanifrån och var svår att stoppa. De ansvariga, bara skyllde ifrån sig och bollade mig till någon annan, men var självklart medvetna om problemet, men det var så staten hade bestämt det hette det. Ingen som ville ta ansvar eller börja ifrågasätta systemet.. Detta då majoriteten av de som har dessa bidrag är invandrare och staten gör allt för att förbättra statisteken för just denna grupp för att  göra bilden av den oansvarige invandringen mer positiv och samt få ut en väldigt svår grupp i arbete.

Sedan får alla invandare rätt till fas 3 och andra arbetsbidrag direkt när de söker på arbetsförmedlingen. En svenskfödd måste vänta ett år för att få samma rättighet.

Ni får tro vad ni vill, men jag talar av egen erfarenhet och styrks av vad människor runt mig har upplevt och fått uppleva.
    Fortfarande inget belägg för "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."?

Är inte alltid (lite mer) oseriösa arbetsplatser och aktörer ett problem?

Nej, alla invandrare får inte "rätt till fas 3 och andra arbetsbidrag direkt när de söker på arbetsförmedlingen".

Fas 3 erbjuds efter 450 arbetslösa dagar. Invandrare kan komma ifråga för etableringsersättning:

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/ny_i_sverige/etableringsersattning

• nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 11:11:12 följande:
    Det är också en ren förvridning av media. Var inte så Björn söder menade när han intervjuades av DN tror jag det var. Söder var i tv dagen efter och försökte förklara vad han sagt även om det politiskt styrande SVT försökte göra allt de kunde för att försvåra situationen för Söder. Det söder hade sagt var mer att b.la Samer och Judar som bor i Sverige inte ser sig som svenska men de som gör får självklart göra det, men de brukar helt släppa sin gamla kultur och annans den typiska svenska kulturen. Kontexten var tagen i ett djupare sammanhang där Björn söder bekymrade sig för att Sverige med takt av den stora invandringen skulle skapa små microsamhällen som på sikt kan bli ett problem för nationen. Vilket jag fullständigt håller med om. Tror detta var relaterat till deras motion om medborgarskapet som också helt har missuppfattats eller mer med mening vinklats på ett fientligt sätt av media för att ge SD dålig dager. Men är man medveten och ta reda på vad som verkligen är sagt och inte, så upptäcker man väldigt snabbt vilket fulspel och försök till förvrängningar av sanningen som media lobbar med.
    Förvrängningar av sanningen? Hur kan du helt bortse från delar av det SD kommer med och tro att de bitar du råkar gillar är de enda som kommer att gälla?

Nationalister vill inte ha NÅGRA microsamhällen och INGA avvikande kulturyttringar. Allt som inte stödjer likriktning ses som ett hot om splittring. Att ha minoritesfolk inom den egna nationen är inte förenligt med ett nationalsitiskt synsätt. Men nu står det så i svensk lag att vi har 5 minoritetsgrupper och BS vet inte vilken fot han ska stå på. En fot är ju den nationalistiska, den andre är svensk lagstiftning som iofs kan ändras på sikt.

Du är ju enögd. Se bara på din trådstart.
  • nihka
    VPK skrev 2015-01-11 18:18:37 följande:

Efterlyst är ju positivt, de har ju kunnat sända i 25 år nästan, Hade inte funkat utan mångkulturismen. 

"Alla stora kriminalfall i Sveriges moderna historia har passerat revy i "Efterlyst". Militärligan, Gubbligan, Lasermannen, Hagamannen i Umeå, Farstamannen, många Quickfall, Malinmordet i Göteborg, Pernillamordet i Falun, Helenemordet i Hörby, Kevinmordet i Arvika. Listan kan göras mycket längre.

- Det jobbigaste under min tid är Englamordet och barnamorden i Arboga. Jag kommer alltid att minnas dem. Vi rapporterade intensivt om dem, säger Jenny Gourman Strid, mångårig reporter på "Efterlyst" och nu sista programledaren tillsammans med Robert Aschberg."

Verkar inte riktigt som de du tänker på figurerar på det sättet du tänker dig.

• nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 21:16:41 följande:
    Jag ska inte behöva vara din mamma. Bara att söka efter själv, det är så man får veta på något, inte genom att läsa aftonbladet eller annat förvriden media
    Med andra ord så har du inga belägg, ingen källa till ditt påstående ""stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."

Tycka och tro är inte fakta.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 21:16:41 följande:
    Jo du får både visst rätt till både jobbcoach och nystartsjobb och allt var det nu heter, från dag som arbetsökande med invandrarbakgrund. har själv fått det slängt i nyllet av handledare på arbetsförmedlingen, lika så har andra jag känner. Invandrare kvoteras in och särbehandlas positivt på många områden i vårt samhälle. Men ingen ide att diskutera detta med dig, då du aldrig kommer tror något sånt. Då ditt godtrogna hjärta, klart tror på att det inte finns några sådana fördelar som invandare i Sverige.

Till och med invandrare som är brottsdömda får tydlig fördel, detta hände senast nu i höstas när brandkåren syd kvoterade in en tidigare våldtäcksdömd invandare i kåren, även om han inte var lika lämpad som hans medsökande. Gick så långt så att brandväsendet syd fick stänga ner sin facebook sida. Då det av misstag läckte ut.

Invandrare kvoteras inte in överallt. De har rätt till sådant som etableringsersättning som är en särskild åtgärd för invandrare.

Nästa kommentar om min person anmäler jag. Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?