Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
Molle1981 skrev 2015-01-11 21:33:44 följande:
Om man ser helheten i det BS sa så handlade det om att om Sverige får för många olika microsamhällen som tex stora delar av Malmö. Angered i Gbg, delar av Södertälje och jag kan fortsätta, utanförskapsområdena där polis ogärna går in, där brandkår vägra att åka in utan tungt polisskydd ökar ständigt. Det gemensamma med dessa områden är att de som bor där inte ser sig som svenskar och jag ger dem inte skulden, inte invandrarnas fel att det gått som det gått, enbart våra kära folkvalda och som enligt dig ska fortsätta på samma spår, gärna öppna upp gränserna lite mer för dem som egentligen inte har det behovet av skydd som det ofta framställs i media (då de kallas flyktingar, vilket väldigt få av dem egentligen är). Detta ska gärna med tas från biståndet så vi kan hjälpa ännu färre där hjälpen verkligen behövs, men istället fick UNHCF göra sin första historiska insamling bland vanligt folk, när pengar saknandes innan jul, till de främsta förnödenheterna såsom mat och akutvård. Detta då bistånden minkar speciellt från Sverige, som istället vill hjälpa några få på hemmaplan istället för väldigt många fler där det verkligen behövs.Men tillbaka till ämnet. Om allt fler invånare inte känner sig som svenskar och en del av samhället, blir till slut splittringen för stor och landet slits istället sönder inifrån. Ett exempel på det är forna jugoslaven eller andra delar där det bryter ut oroligheter och inbördeskrig.
Förväntar mig inte att du ska förstå det här, för du verkar inte så öppen för att öppna ögonen än, eller så tillhör du den obotliga vänstern, då är det ingen mening då du ändå aldrig kommer förstå detta, då vi förmodligen har helt skillda världsbilder.
Jo, väldigt många flyktingar är just flyktingar även om de allra flesta inte är kvotflyktingar. När människor flyr undan krig blir de inte automatiskt ickeflyktingar så fort de beträder svensk mark.
FN har gått ut och VÄDJAT om att fler flyktingar ska tas emot av EUs länder. Jag tror FN och deras biståndsorgan UNHCF vet vad de behöver.
Jag strök all inbilsk skit om mig som du givetvis inte har en susning om. Vänligen sluta diskutera mig. Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.