NIPT-test
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Hej
Nej jag är i v 6 nu så tror att man tidigast kan testa i v10 har tid vid min doktor 6/1 så ska höra vad hon säger... Får du svar på tisdag? Varför har du valt att ta testen?
15 dagar var väldigt länge. De flesta MVCs brukar ge svar på 6-7 dagar.
Hej! Jag gjorde KUB idag och fick risken 1:84 för Downs. Fick direkt en tid för NIPT imorgon kostnadsfritt. Det får alla med en risk på 1:200 eller högre inom Stockholms läns landsting vad jag förstått. Men det förutsätter alltså att KUB görs först. Tycker att jag borde ha fått NIPT direkt eftersom jag är 41 år. Om man bara ser till ålder skulle min risk vara ännu högre. Jag blev alltså något lugnad av KUB-resultatet.
Jag såg någon fråga om fostervattenprov. Om NIPT visar hög sannolikhet rekommenderar de fostervattenprov så att ingen ska göra abort i onödan. Vid låg sannolikhet behövs det inte.
Jag fick ett resultat 1:3 för två år sedan vid kub. För två år sedan fanns nipt inte i Danmark och därför fick jag fostervattensprov direkt efter kub.
Här ska man också göra kub före nipt jag ska till kub den 25/1 också får vi se efter det, men ska 100% göra nipt vid dåligt resultat för fostervattensprov gör alltså ont.. Så vill göra allt före jag kanske måste göra det..
Och jag tycker inte ditt kub resultat är så dåligt, var det på grund av blodproverna, din ålder eller var nacken bred?
Sorry i te fostervattensprov utan moderkaksprov var det jag gjorde
Vad jag förstod var det blodprovet och min ålder. Allt på ultraljudet såg bra ut. Jag skulle hellre få resultatet i %. En risk på 1,2% känns ju inte så farlig. Men när min hjärna radar upp 84 personer och pekar ut en så
Så känns det mer konkret tänkte jag skriva innan jag slant på telefonen. Men jag har ju förstås de där 83 andra att välja på å andra sidan. Det borde förstås gå bra. Lycka till du också!
Idag, exakt två veckor / tio arbetsdagar efter testet ringde de kl 16:39. Resultat: allt var normalt! Skööönt!
Ska göra nipt test på
Måndag, är jätte nervös över den långa väntan innan man får resultat. Skulle ta 2-3 v!
Jag har nyligen gjort NIPT och fick vänta 9dagar på svar Lycka till!
Aha 9 dagar va helt ok, vart gjorde du?
Jag har nyligen gjort NIPT och fick vänta 9dagar på svar Lycka till!
Tog Niftys test genom Privata Barnmorskor. Kostade 9500kr. På resultat står det sedan: LÅG RISK 1 på 10 000.
Tog Niftys test genom Privata Barnmorskor. Kostade 9500kr. På resultat står det sedan: LÅG RISK 1 på 10 000.
Okey till mig sa de att det skulle ta 2-3 v. Ska göra på mamma Mia i Stockholm
Idag var jag på nipt test UL såg bra ut så nu är det bara att invänta svar. Däremot hade jag cystor efter min ivf behandling detta var tydligen vanligt och försvinner under graviditeten. Nån som haft nåt liknande?
Idag var jag på nipt test UL såg bra ut så nu är det bara att invänta svar. Däremot hade jag cystor efter min ivf behandling detta var tydligen vanligt och försvinner under graviditeten. Nån som haft nåt liknande?