• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • Charlie40

Nej inget svar än, hoppas på under dagen. Bör ju komma vid ett kanske? Om det kommer idag? Har dåliga vibbar.

• Gardnerella

Mitt svar dröjde pga för lite foster-DNA så de var tvungna att göra en djupare sekvensering. Resultaten var dock finfina i slutänden! ????

• Charlie40
    Gardnerella skrev 2015-05-06 10:12:52 följande:

Mitt svar dröjde pga för lite foster-DNA så de var tvungna att göra en djupare sekvensering. Resultaten var dock finfina i slutänden! ????

Åh det är jag rädd för oxå. Suck
  • Charlie40
    Charlie40 skrev 2015-05-06 10:15:23 följande:
    Åh det är jag rädd för oxå. Suck
    Rädd för att jag måste göra om det alltså. Hur länge fick du vänta? Grattis till fint svar!
  • Gardnerella

Behövde inte göra om. De gjorde en annan typ av analys/sekvensering och kunde då undersöka fostrets DNA

• Charlie40

Om dom inte har ringt före 16 ringer dom nog inte idag va? Suck när har ni andra fått samtalen?

• Gardnerella

Ring och fråga varför det tar sån tid/när de tror att du kan få svar. Jag fick ringa och jaga på lite. Vet inte om det hade någon betydelse.

• Charlie40

Vi väntar en flicka som är frisk :) är så glad så att det bubblar!!! Våra två änglar var också flickor. Åhhhhh lyckan är total.

• chazbo

Charlie40: Men åh vad glad jag blir för er skull! Så genuint riktigt jävla piss glad! Grattis och stor kram. 

Svar på tråden NIPT-test