• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • chazbo

Jag ska lämna prov nu på onsdag. Är det någon som gjort på vasamamma som kan berätta lite mer och hur fort resultatet kommer.

• Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-11 20:19:35 följande:

Jag ska lämna prov nu på onsdag. Är det någon som gjort på vasamamma som kan berätta lite mer och hur fort resultatet kommer.

Jag ska göra ett ultraljud på måndag sedan ringa VM för en tid så fort som möjligt. Berätta gärna hur det går och lycka till!
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-04-13 10:41:51 följande:

Man kan boka på nätet: www.bokadirekt.se/places/vasamamma-mvc-4790/nipt-132451, men nästa lediga tid är först 6 maj. 

Vilken vecka är du i Charlie40?

Jag Ringde dom för ett tag sedan och då bad dom mig göra ett ul och sedan ringa. Dom fixar tid sa dom, inga problem. Har ul ikväll och ringer å bokar tid imorgon. Hoppas det blir denna vecka. Är i v.10 på lördag.
  • chazbo

Charlie40 hur fick UL och fick du tid för NIPT? Jag ska dit idag.

• Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-15 04:16:34 följande:

Charlie40 hur fick UL och fick du tid för NIPT? Jag ska dit idag.

Jag ringde till gyn och sa att jag skulle till Stockholm och göra NIPT. Men att dom vill ha en datering samt koll att det bara är en innan. Då fick jag tid för ul och dagen efter ul ringde jag för bokning av NIPT och ska dit på måndag. Lycka till och berätta hur det går för dig!
  • Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-15 16:35:59 följande:

Jag var där idag och lönade blod. Allt gick bra. Gullig BM

Då håller vi tummarna!!! Hon sa två veckor brukar svaret komma på. Hatar denna väntan. Jag har ju två avbrytanden och två moderkaksprov bakom mig och vet hur jobbig väntan är, nu blir den nog ännu jobbigare med tanke på vad vi gått igenom redan. Önskar man kunde spola fram tiden.
  • Hjärtefröjd

Nu blev det lite tokigt. Håller ju tummarna för er båda såklart. Men frågan om hur svaret meddelas var ju till chazbo.

Svar på tråden NIPT-test