• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • Hjärtefröjd
    Charlie40 skrev 2015-04-29 10:27:49 följande:
    Till mig sa hon att det brukar ta 14 dagar så det har jag tagit fasta på.
    Aha, kanske sa hon tre veckor till mig eftersom det är röda dagar framöver.
  • chazbo

Fick allra lägsta % på allting. Fick oxå veta att jag väntar ytterligare en son.

• Charlie40
    chazbo skrev 2015-04-29 13:42:44 följande:

Fick allra lägsta % på allting. Fick oxå veta att jag väntar ytterligare en son.

Grattis!!!!!!!! När ringde dom?
  • Hjärtefröjd
    chazbo skrev 2015-04-29 13:42:44 följande:

Åh vad underbart, så otroligt glad för er skull! 
  • Hjärtefröjd

Chazbo och Charile40, kommer ni ändå att göra KUB, trots att ni gjort nipt? 

Vi har en tid för KUB inbokad om två veckor, och då har vi nog inte fått svar på nipt än. Tiden bokades in innan vi bestämt oss för nipt. Men kanske borde vi avboka känner jag nu?

• Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-04-29 14:09:29 följande:

Chazbo och Charile40, kommer ni ändå att göra KUB, trots att ni gjort nipt? 

Vi har en tid för KUB inbokad om två veckor, och då har vi nog inte fått svar på nipt än. Tiden bokades in innan vi bestämt oss för nipt. Men kanske borde vi avboka känner jag nu?

Pratade med min bm och hon sa att vi inte ska göra det. Det är endast en sannolikhet och kan bli väldigt fel. NIPT är ju sanning. Sedan ska jag få gå på spec mödravård pga mina tidigare avbrytanden så dom har koll på mig. Kub gör bara en orolig och har vi gjort NIPT är det bortkastat.
  • chazbo

kub är för sent för mig. 15+3 idag

Jag ringde dom. Hon satt just och ringde runt till alla. Jag var den hon skulle ringa härnäst.

• Hjärtefröjd

Men då kanske vi avbokar eller ber om ett vanligt ultraljud istället.

Är ju "lite" nojig och vill ju gärna se att allt ser bra ut med bebisen, även om vi inte gör KUB.

• Jamtlandstaus

Då UL+NIPT ger absolut bästa sannolikheten så gjorde vi enbart ultraljudsbiten i KUB o då kallas det tydligen NUPP (nackuppklarning) plus NIPT. På NUPP mäter de nackspalten samt övriga skelettet för att se avvikelser som man inte kan se i blodet.

Då posten sjabblade med expresspaketet så att jag fick ta om provet till NIPT o därmed blev en vecka försenad så prioriterade labbet mig o vi fick svar på fyra dagar!

Svar på tråden NIPT-test