NIPT-test
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Fick allra lägsta % på allting. Fick oxå veta att jag väntar ytterligare en son.
Fick allra lägsta % på allting. Fick oxå veta att jag väntar ytterligare en son.
Chazbo och Charile40, kommer ni ändå att göra KUB, trots att ni gjort nipt?
Vi har en tid för KUB inbokad om två veckor, och då har vi nog inte fått svar på nipt än. Tiden bokades in innan vi bestämt oss för nipt. Men kanske borde vi avboka känner jag nu?
Chazbo och Charile40, kommer ni ändå att göra KUB, trots att ni gjort nipt?
Vi har en tid för KUB inbokad om två veckor, och då har vi nog inte fått svar på nipt än. Tiden bokades in innan vi bestämt oss för nipt. Men kanske borde vi avboka känner jag nu?
kub är för sent för mig. 15+3 idag
Jag ringde dom. Hon satt just och ringde runt till alla. Jag var den hon skulle ringa härnäst.
Men då kanske vi avbokar eller ber om ett vanligt ultraljud istället.
Är ju "lite" nojig och vill ju gärna se att allt ser bra ut med bebisen, även om vi inte gör KUB.
Då UL+NIPT ger absolut bästa sannolikheten så gjorde vi enbart ultraljudsbiten i KUB o då kallas det tydligen NUPP (nackuppklarning) plus NIPT. På NUPP mäter de nackspalten samt övriga skelettet för att se avvikelser som man inte kan se i blodet.
Då posten sjabblade med expresspaketet så att jag fick ta om provet till NIPT o därmed blev en vecka försenad så prioriterade labbet mig o vi fick svar på fyra dagar!
Håller tummarna för er Charile40! Visst borde ni få svar vilken dag som helst nu?