• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-04 09:36:39 följande:

Håller tummarna för er Charile40! Visst borde ni få svar vilken dag som helst nu?

Tack det behövs. Jo det har gått 14 dagar idag och vet inte om de röda dagarna påverkar. Dom ska Ringa min sambo eftersom jag inte vill ta det på jobbet. Har gjort det två tidigare gångerna och det var hemskt. Han ska inte ringa mig när vi får svar utan vi tar det hemma. Annars sitter jag bara och överanslyserar. Hua jag är så nedrans nervös och kan bara tänka negativt. Suck! Oddsen är mot oss :(
  • Hjärtefröjd

Är det åldern du tänker att ni har emot er eller är de tidigare kromosomavvikelserna?

Oavsett vilket så håller jag tummar och tår för att ni får glada besked i veckan!

• Kattflickan

Tredje gången gillt Charlie! Jag håller tummarna för dig. Att få dåliga nyheter två gånger är mer än någon borde behöva uppleva, nu bara måste det gå bra. Kram! Millan

• Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-04 10:32:00 följande:

Är det åldern du tänker att ni har emot er eller är de tidigare kromosomavvikelserna?

Oavsett vilket så håller jag tummar och tår för att ni får glada besked i veckan!

Enligt läkarna ska inte åldern ha så mycket med det att göra. Känner mer att det är pga de tidigare Trisomierna. Vi kanske var dum att försöka igen, suck.
  • Charlie40
    Kattflickan skrev 2015-05-04 10:49:40 följande:

Tredje gången gillt Charlie! Jag håller tummarna för dig. Att få dåliga nyheter två gånger är mer än någon borde behöva uppleva, nu bara måste det gå bra. Kram! Millan

Tack snälla
  • Charlie40
    chazbo skrev 2015-05-04 12:13:19 följande:

Håller alla tummar och tår Charlie

Tack! Dom har inte hört av sig idag :(
  • Hjärtefröjd

Hoppas verkligen ni fått svar och slipper vänta... ??

Själva har vi minst en veckas väntan kvar. Tiden går så sakta!

Svar på tråden NIPT-test