Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

NIPT-test

En fråga: Vet ni vilka kromosomavvikelser NIPT testet testar? Är det enbart Trisomi 21?

• Kattflickan

Tack Losan!! Verkar som om de troligen kan se andra fel än Trisomi 13, 18 och 21. Men att det är rätt otestat. Undrar när landstingen ska anamma NIPT?

• Kattflickan
    Losan skrev 2014-12-07 18:13:00 följande:
    Det som Kattflickan menade med otestat var att de kan testa för andra sjukdomar än Trisomi 13, 18 och 21 men att det ännu inte är lika studerat.
    Helt rätt Losan! Precis vad jag menade.

Jag har ett genetiskt fel som gör att ca 50 % av mina ägg ger upphov till barn med Trisomi 21. Jag har gjort PGD för detta och de har satt in ett embryo testat på Trisomi 13,18, 21 och könskromosomerna. Men vid min andra PGD hade de sjuka embryona olika kromosomfel och därför är jag orolig att mitt foster kan ha något kromosomfel som de inte testat för eller en mosaik.
  • Kattflickan

Hej! Vilka företag är det som erbjuder NIPT? Skiljer sig priset? Tänkte att någon annan kanske redan gjort efterforskningar om detta.

Jag ska på VUL på måndag och om det går bra funderar vi på NIPT. Är i vecka 8.

• Kattflickan

Tredje gången gillt Charlie! Jag håller tummarna för dig. Att få dåliga nyheter två gånger är mer än någon borde behöva uppleva, nu bara måste det gå bra. Kram! Millan

• Kattflickan

Stort Grattis Charlie! Det är du verkligen värd!

Svar på tråden NIPT-test