• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • Penguinlover

Finns en massa information på internet. Jag har som sagt bokat en tid på Carlanderska, men jag såg nu att testet kostar 3200 kronor mindre på Emma Ultraljudsklinik i Malmö så det kanske är värt en resa ner till Malmö.

• MAD86

Ring telefonnumret på fostertest.se. De samarbetar även med kållereds vårdcentral. Tror dom har drop in på onsdagar mellan 13-15. Gör man tester hos dem så kostar det 6995 kr. Dock ingår inget ultraljud. Vill du göra det innan för att säkerställa hur långt gången graviditeten är så kan man göra det för 400 kr på barnmorskegruppen
    i Gbg.

• Sous

Jag tänkte också göra via vasamammorna i stockholm, ska boka tid när jag lyckats få tid för ultraljud. Tack till er som skrivit i tråden, det känns som helt rätt beslut!

• Penguinlover

Jag kan uppdatera er som funderar på att göra testet i Göteborg. Tyvärr så går det inte längre att gå via Kållereds vårdcentral. Det är de klinikerna som är listade på fostertest.se som gäller. Jag har bokat tid på Carlanderska där det kostar 9900.

• Dajmtårta

Jag gjorde mitt på Vasamamma. Fick reda på svaret 9 dagar efter testet. Låg risk, väntar en pojke till????

• Hjärtefröjd
    Dajmtårta skrev 2015-06-27 10:05:29 följande:

Jag gjorde mitt på Vasamamma. Fick reda på svaret 9 dagar efter testet. Låg risk, väntar en pojke till????

Härligt!!
  • Plommon81

Någon fler som går och väntar på resultat från NIPT? Otroligt påfrestande och har börjat få svårt att sova om nätterna nu.

• Plommon81

Å till er som redan gjort det, kan man få siffror som är "mittemellan" alltså varken ja eller nej? Finns det risk att man måste följa upp med fostervattensprov? Trodde det här var säkert, dvs att man får ett 99% svar om bebisen har kromosomavvikelser eller inte, men efter läst runt här blir jag osäker...

Svar på tråden NIPT-test