• Copyjulia

NIPT-test

Hej!

Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt? 

Hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden NIPT-test
  • Charlie40

Vi kommer göra ett extra ultraljud nu efter NIPT svaret. Mest för att kika på hjärta och sånt de inte kan se på NIPT men kub gör vi inte.

• Hjärtefröjd

Vi har kommit fram till att vi nog gör KUB på tisdag ändå, men att vi försöker bortse från själva sannolikhetssiffrorna i väntan på NIPT-svaret,

• Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-08 19:19:18 följande:

Vi har kommit fram till att vi nog gör KUB på tisdag ändå, men att vi försöker bortse från själva sannolikhetssiffrorna i väntan på NIPT-svaret,

Ja det kan vara spännande att se om det är ngn likhet med NIPT gällande siffror sen. Har ni bokat så kör och ni får ju även ett ul så mysigt att se bebben bara.
  • Hjärtefröjd
    Charlie40 skrev 2015-05-08 19:59:34 följande:
    Ja det kan vara spännande att se om det är ngn likhet med NIPT gällande siffror sen. Har ni bokat så kör och ni får ju även ett ul så mysigt att se bebben bara.
    Vi inväntar fortfarande svar på NIPT, men fick låg sannolikt på alla tre trisomierna (1:4000 resp 1:20 000) vid morgonens KUB. Så lite lättad vågar jag ändå känna mig.
  • Charlie40
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-12 08:56:39 följande:
    Vi inväntar fortfarande svar på NIPT, men fick låg sannolikt på alla tre trisomierna (1:4000 resp 1:20 000) vid morgonens KUB. Så lite lättad vågar jag ändå känna mig.
    Jättefina svar :) det kommer gå så bra!! Hoppas svaret kommer innan helgen.
  • Goabullen
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-12 10:20:49 följande:

Goabullen, du har inte heller fått svar än, eller hur?

Fick svar precis nu :) Mailade och frågade och jag fick tillbaka testet :) Och det var låg risk på allt och det ser ut som att vi väntar en liten lillebror. Så skönt!! 
  • Goabullen
    Hjärtefröjd skrev 2015-05-12 08:56:39 följande:
    Härligt och få lite lugnande besked ändå :)
  • Hjärtefröjd
    Goabullen skrev 2015-05-12 10:57:42 följande:
    Fick svar precis nu :) Mailade och frågade och jag fick tillbaka testet :) Och det var låg risk på allt och det ser ut som att vi väntar en liten lillebror. Så skönt!! 
    Åh, vad härligt att höra!
  • Charlie40
    Goabullen skrev 2015-05-12 10:57:42 följande:
    Grattis till lilla pojken!!! Underbart
Svar på tråden NIPT-test