NIPT-test
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Hej!
Någon här som har gjort NIPT-testet? Och i så fall hur såg svaret ut? Dvs var det en risksiffra eller klart och tydligt Negativt/positivt?
Hur lång tid tar det innan man får svar?
Vad har ni betalat för NIPT? I Umeå kostar det 7900kr
Tack. Det ser ut att va exakt det jag gjort. Heter Nifty och ska till hong-kong så ser kanske ut så då...
Åh vart gjorde du ditt? Hur lång tid tog det från provet till svar? (Arbetsdagar tänker jag)
Jag kan även tillägga att vi var väldigt nöjda med bemötandet vi fick från barnmorskan på Carlanderska i samband med provtagning och väntan på resultat. Det ingick ett ultraljud i samband med att provet togs och utöver datering så gjorde barnmorskan en ganska noggrann undersökning att allt såg bra ut med fostret vilket kändes tryggt.
Jag bor i Danmark och här är det gratis.
I alla fall i min by..
Jag har avslutat en graviditet för 2 år sen pga barnet hade ds så nu är jag på risk 1:100 säger man om man fått ett ds barn förr så jag får 100% göra ett nipt test och här tar det 10 dagar att få svar
Jag bor i Danmark och här är det gratis.
I alla fall i min by..
Jag har avslutat en graviditet för 2 år sen pga barnet hade ds så nu är jag på risk 1:100 säger man om man fått ett ds barn förr så jag får 100% göra ett nipt test och här tar det 10 dagar att få svar
Hej
Nej jag är i v 6 nu så tror att man tidigast kan testa i v10 har tid vid min doktor 6/1 så ska höra vad hon säger... Får du svar på tisdag? Varför har du valt att ta testen?
Svaret kom igår på telefon.. Låg risk och allt såg bra ut, det är en lillasyster vi väntar :)