Inlägg från: Lillyfil |Visa alla inlägg
  • Lillyfil

NIPT-test

Jag bor i Danmark och här är det gratis.
    I alla fall i min by..
    Jag har avslutat en graviditet för 2 år sen pga barnet hade ds så nu är jag på risk 1:100 säger man om man fått ett ds barn förr så jag får 100% göra ett nipt test och här tar det 10 dagar att få svar

• Lillyfil

Hej
    Nej jag är i v 6 nu så tror att man tidigast kan testa i v10 har tid vid min doktor 6/1 så ska höra vad hon säger... Får du svar på tisdag? Varför har du valt att ta testen?

• Lillyfil
    2013januari skrev 2015-12-19 15:25:36 följande:
    Litar inte på kub, såklart att inte NIPT är någon garanti heller men kan man kolla så gör jag det så vi betalade själva...
    Awwe grattis så kul och vad lättad du måste vara!! Vad vecka var du i när du tog testet?
  • Lillyfil

Jag fick ett resultat 1:3 för två år sedan vid kub. För två år sedan fanns nipt inte i Danmark och därför fick jag fostervattensprov direkt efter kub.
    Här ska man också göra kub före nipt jag ska till kub den 25/1 också får vi se efter det, men ska 100% göra nipt vid dåligt resultat för fostervattensprov gör alltså ont.. Så vill göra allt före jag kanske måste göra det..
    Och jag tycker inte ditt kub resultat är så dåligt, var det på grund av blodproverna, din ålder eller var nacken bred?

Svar på tråden NIPT-test