• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • BlackCoffee
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 10:55:30 följande:
    A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här veckorna, kräkts en hel del, men har ändå lyckats lägga på mig en imponerande mängd kilon, fick också en ordentlig chock när jag ställde mig på vågen hos bm. Så försöker faktiskt hålla igen lite och välja lite magrare alternativ nu, hehe. Blir ju lite jobbigt att gå mer kilona sen om man går upp så mycket... Välkommen hit iaf :)
    Hej och tack Glad Vi är verkligen väldigt nära varandra vad kul =)

Vi valde att göra Kub privat mestadels för att vi båda är väldigt praktiska människor och vill ha koll på det man kan ha koll på. Min sambo har lite halvt "panik" över graviditeten, mestadels tror jag på grund av att det är inget han själv kan kontrollera över eller planera hur det ska gå Glad 

Den där vågen hos BM måste det vara något fel på. Den måste göra som filmkameran alltid gör dvs lägga på 5 kilo (minst). Usch ja att gå ner alla kilon efteråt, det bävar jag för.
  • BlackCoffee
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:01:24 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Åhhh vad roligt!!!! Stort grattis!!! Måste vara en häftig känsla att se pyret på riktigt. 

Jag hoppas verkligen att vi får samma upplevelse på söndag.
  • Diamant
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Yaaay! Hjärta 
  • Fjällsippa

Härligt!!

Apropå vågar.. Den hos min BM visar också fel, 5kg för mycket jag lovar!! Hihi
  • Lisen84

Tack för peppningen :)

Testar varje dag vilket är påfrestande för psyket, tycker inte att strecket blir så mkt starkare :S

Grattis Fiiaaa :) gud vad underbart det måste kännas!

• emzerus

Åhh va underbart Hjärta Måste vara en härlig känsla :)

På måndag är det äntligen dags för vul för vår del o jag hoppas så innerligt att det ska finnas en liten där inne!!
    Även om det kommer vara tufft om det inte är så så vill jag iaf få veta....ovissheten äter ju upp en!

• Fiiaaa

V 13 weeehooo!! Äntligen börjar det gå upp för mig att vi nog blir föräldrar i vår :) hur har ni andra det? Kram
  • Fjällsippa

Härligt Fiiaaa!

Jag har haft några tunga dagar. Illamåendet ger inte med sig och jag känner mig så asocial och tråkig mot min man. Dessutom känner jag mig tjock och oattraktiv. Längtar så till en riktig bebismage så jag inte behöver känna mig så fet rent ut sagt. Men det värsta är att jag har börjat sova så dåligt. Jag vaknar ca kl 3-4 på natten, kissar (för andra eller tredje gången) och känner att jag är jäkligt illamående och sen kan jag inte somna om. Ligger klarvaken och snurrar och inser att det blir en extra trött dag igen...

Det sägs att vid andra trimestern lugnar sånt här ner sig, och att många mår som bäst då. Åh jag hoppas verkligen det!

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!