• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Fiiaaa
    frida-li skrev 2014-11-17 16:53:52 följande:

12+6 idag

Men alltså, vilken fin bild, blir alldeles varm. Helt underbart! Stort grattis <3
  • Fiiaaa
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-17 17:49:44 följande:

Hej, Grattis till alla ni som plussat!

Jag är ny på forumet och var ej med i förra tråden, men hoppas kunna vara med här ändå? Jag kvalar in på kriterierna att just fyllt 30 och plussat

Det är första barnet som väntas, och jag och min sambo har fortfarande lite svårt att smälta denna härliga nyhet. Allt gick väldigt snabbt! Förväntas vara i v. 7.

Kul! Grattis och välkommen :)
  • hallonlakrits1
    frida-li skrev 2014-11-17 16:49:48 följande:
    Underbart beskrivet! Lyckorus gone mad...

Ja det känns ofattbart att äntligen kunna ta mig ur sängen. Illamåendet och yrseln är fortfarande jobbigt närvarande, men i övrigt börjar jag bli mig själv igen och det är så obeskrivligt skönt.

Det gick jättebra på kub idag så nu känner vi oss lugna. Det var full fart i magen så det var först svårt för barnmorskan att fånga hen på bild för att kunna mäta.
    Ett mycket känslosamt möte blev det iaf, med orostårar som övergick i glädjetårar med positiva besked. Å nu har vi fina bilder på liten att titta på medan vi längtar ihjäl oss
    Vad härliga nyheter, grattis till det. Och så fin bild
  • emzerus

Är det någon som gjort vul i ca v6+2 och inte sett ens en hinnsäck i livmodern och där det sen visat sig vara ett foster ändå lite senare?

• Fjällsippa
    emzerus skrev 2014-11-17 20:42:55 följande:

Är det någon som gjort vul i ca v6+2 och inte sett ens en hinnsäck i livmodern och där det sen visat sig vara ett foster ändå lite senare?

Jag kan ingenting om vul och har inte gjort något under graviditeten så tyvärr kan jag inte svara. Men vad sa gynekologen eller den som gjorde vul på dig?
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-17 20:42:55 följande:

Tyvärr ingen erfarenhet av så tidiga vul. Var det beskedet du fick idag?
  • emzerus
    Fjällsippa skrev 2014-11-17 21:05:02 följande:
    Jag kan ingenting om vul och har inte gjort något under graviditeten så tyvärr kan jag inte svara. Men vad sa gynekologen eller den som gjorde vul på dig?
    Han sa lite emot sig själv kan jag tycka... sa att man borde se hinnsäcken men att det också kunde vara för tidigt... men pratade om att jag antagligen fått missfall (eftersom jag blödde för 2 v sen) eller att jag hade utomkvedeshavandeskap :(

Han var svår att prata med o förstå...samt att få honom förstå vad jag ville veta...

Tog blodprov idag o ska ta igen på onsdag för att sedan få reda på hur hcgnivåerna förhoppningsvis stiger.... sen skulle vi utgå från det...

Usch har redan väntat i 2 v sen blödningarna startade i denna ovisshet o nu väntan igen...:(
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-17 21:09:50 följande:

Han sa lite emot sig själv kan jag tycka... sa att man borde se hinnsäcken men att det också kunde vara för tidigt... men pratade om att jag antagligen fått missfall (eftersom jag blödde för 2 v sen) eller att jag hade utomkvedeshavandeskap :(

Han var svår att prata med o förstå...samt att få honom förstå vad jag ville veta...

Tog blodprov idag o ska ta igen på onsdag för att sedan få reda på hur hcgnivåerna förhoppningsvis stiger.... sen skulle vi utgå från det...

Usch har redan väntat i 2 v sen blödningarna startade i denna ovisshet o nu väntan igen...:(

Å vilken jobbig situation och att inte få några klara besked! Lider med dig. Har du gjort nåt mer test? Fortsätter de att vara starka? Isf kan det ju inte vara att du fått mf, då kanske det bara är för tidigt. Och oron för utomkveds sen också :( Håller alla tummar jag kan! Kram
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-17 21:15:54 följande:
    Å vilken jobbig situation och att inte få några klara besked! Lider med dig. Har du gjort nåt mer test? Fortsätter de att vara starka? Isf kan det ju inte vara att du fått mf, då kanske det bara är för tidigt. Och oron för utomkveds sen också :( Håller alla tummar jag kan! Kram
    Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!

Tack för eran pepp o stöd iaf! Hjärta
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!