Fiiaaa skrev 2014-11-10 15:41:22 följande:
Hur står det till med ert illamående? De säger ju att runt vecka 11 börjar det oftast bli bättre, men jag är i v 12 nu och idag är en hemsk dag. Började dagen med att kräkas flera gånger, var helt slut, men lyckades ändå trycka i mig lite filmjölk och pallra mig iväg till jobbet. Väl där hade jag jätteont i magen hela dan, tog ett par turer till toan och kräktes lite mer, försökte få i mig lite lunch, och sen var jag så trött så gick ögonen i kors på mig när jag skulle försöka fokusera. Till slut gav jag upp och gick hem två timmar tidigare. Fick ju ändå inget gjort. Har inte stannat hemma från jobbet en enda dag trots rätt jobbigt illamående, men idag var det nära... Man undrar ju när det ska bli bättre... Usch känner mig som en gnällspik nu. Förlåt för att jag använder forumet som en klagomur. Ibland måste man bara få ur sig lite, hehe ;)
Men v 12 redan alltså...tiden går rätt fort ändå :)
Lider med dig!
Jag har varit ett vrak i 6-7 veckor nu och inte varit en fungerande människa, men i helgen kände jag en kraftig förbättring och sen i fredags har jag bara mått lite illa under dagarna och lite yr men är så himla mycket bättre! (V.11 idag)
Jag tror mycket har att göra med att jag sjukskrevs förra helgen och BARA tagit det lugnt och vilat kroppen.
Det tar emot och man har dåligt samvete som tusan för jobbets skull, men man MÅSTE tänka på sig själv och fostret i första hand! Var hemma några dagar och vila Fiiaaa, hoppas du snart mår bättre <3