• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Lisen84

Hej tjejer.

Jag har varit oaktiv i skrivandet några veckor men hängt med er o läst ändå. Jag fick ju ett missfall i v.5 för 4,5 v sedan. Helt solklart missfall och testade neg 1 v efter blödningen börjat. Tog ett gravtest idag och det är ett svagt + !!!!

Kan inte fatta att det är sant.. Nu blir jag orolig om missfallsrisken är högre när man precis haft ett missfall, någon som vet?

Kram

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-11-10 17:22:01 följande:

Lider med dig! 

Jag har varit ett vrak i 6-7 veckor nu och inte varit en fungerande människa, men i helgen kände jag en kraftig förbättring och sen i fredags har jag bara mått lite illa under dagarna och lite yr men är så himla mycket bättre! (V.11 idag) 

Jag tror mycket har att göra med att jag sjukskrevs förra helgen och BARA tagit det lugnt och vilat kroppen. 

Det tar emot och man har dåligt samvete som tusan för jobbets skull, men man MÅSTE tänka på sig själv och fostret i första hand! Var hemma några dagar och vila Fiiaaa, hoppas du snart mår bättre <3 

Tack för omtanken! Det är betydligt bättre idag :) önskar verkligen att man inte var så förbannat plikttrogen hela tiden, skulle antagligen må rätt bra av att stanna hemma ett par dar, men jag har så himla svårt för det. Snittar på ett par sjukdagar vart tredje år normalt sett, och då är det antingen influensa med 40 graders feber eller vinterkräksjuka. Resten av åkommorna skakar jag av mej och går till jobbet ändå. Typ. Tycker däremot att alla andra ska stanna hemma och ta hand om sig själva och inte gå och jobba när de är sjuka, men har svårt att vara lika snäll mor mig själv. Dumt, jag vet... Men men, har jobbat idag också (surprise ;) och jag känner mig mycket starkare. Semester om två veckor, jobba 1,5 veckor till och sen ett lååååångt jullov, så det ska nog ordna sig det här =)
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-10 15:46:46 följande:

Självklart ska du klaga när du känner dig så! Själv börjar jag känna mig "väldigt gungig", så jag antar att mitt illamående är antågande. Hoppas det håller sig borta liiite längre. Har hört att vecka tolv är den magiska veckan, så kanske har du bara sista inspurten nu :)

Yes! Hoppas att det var sista rycket igår :) håller tummarna för att ditt illamående håller sig i schack :)
  • Fiiaaa
    Lisen84 skrev 2014-11-10 17:44:52 följande:

Hej tjejer.

Jag har varit oaktiv i skrivandet några veckor men hängt med er o läst ändå. Jag fick ju ett missfall i v.5 för 4,5 v sedan. Helt solklart missfall och testade neg 1 v efter blödningen börjat. Tog ett gravtest idag och det är ett svagt + !!!!

Kan inte fatta att det är sant.. Nu blir jag orolig om missfallsrisken är högre när man precis haft ett missfall, någon som vet?

Kram

Å vad roligt! Stort grattis och välkommen tillbaka! Jag tycker inte du ska oroa dig för högre missfallsrisk, tror faktiskt inte att det har nån betydelse alls att det är direkt efter mf, särskilt inte när mf var så tidigt! Det finns ju alltid en risk såklart, men vi kan ju ändå inte göra så mycket för att påverka den. Lätt att säga, jag vet, fick ju också mf i v 10 förra grav i våras, och nojjade typ sönder mej de första veckorna nu. Men det gör ju tyvärr inte att risken blir mindre. Så njut istället:) håller tummarna för att allt går bra den här gången!! Kram
  • Fiiaaa

Jag har lyckats boka in ultraljud privat imorgon. Antar att det blir vul. Nu blir man ju nervös igen :/ hoppas hoppas allt ser bra ut! Om det gör det ska jag berätta för chefen på torsdag, då har vi planering inför nästa år, och det blir så knäppt att hålla färgen då och sen berätta nån vecka senare. Men ul först imorrn alltså. Håll tummarna =)

• BlackCoffee

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också Glad 
    Jag läste i planeringstråden ett tag men det gick rätt så fort för oss att få ett plus så hann aldrig skriva och nu har jag följt denna tråden ett tag. 

Är 29 år (hinner blir 30 innan barnet kommer) och väntar mitt första barn. Är just nu i vecka 12 (11+5) och ska göra KUB-test på söndag Glad Får hoppas att allt ser bra ut och att något finns därinne så man kan berätta på jobbet snart.

Har haft väldigt tur än så länge med graviditeten *ta i trä*, har inte haft något illamående alls eller några direkta krämpor förutom att min hy beter sig som att jag är tonåring igen dvs finnar deluxe samt att jag tror att brösten redan har vuxit ett par storlekar. För att inte tala om viktuppgången! Höll på att få panik när jag var på inskrivningen hos barnmorskan förra veckan. Har aldrig vägt så mycket. Jag hoppas verkligen att det planar ut snart annars vet jag inte hur det ska sluta Flört

• Fiiaaa
    BlackCoffee skrev 2014-11-12 09:42:53 följande:

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också  

Jag läste i planeringstråden ett tag men det gick rätt så fort för oss att få ett plus så hann aldrig skriva och nu har jag följt denna tråden ett tag. 

Är 29 år (hinner blir 30 innan barnet kommer) och väntar mitt första barn. Är just nu i vecka 12 (11+5) och ska göra KUB-test på söndag  Får hoppas att allt ser bra ut och att något finns därinne så man kan berätta på jobbet snart.

Har haft väldigt tur än så länge med graviditeten *ta i trä*, har inte haft något illamående alls eller några direkta krämpor förutom att min hy beter sig som att jag är tonåring igen dvs finnar deluxe samt att jag tror att brösten redan har vuxit ett par storlekar. För att inte tala om viktuppgången! Höll på att få panik när jag var på inskrivningen hos barnmorskan förra veckan. Har aldrig vägt så mycket. Jag hoppas verkligen att det planar ut snart annars vet jag inte hur det ska sluta 

A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här veckorna, kräkts en hel del, men har ändå lyckats lägga på mig en imponerande mängd kilon, fick också en ordentlig chock när jag ställde mig på vågen hos bm. Så försöker faktiskt hålla igen lite och välja lite magrare alternativ nu, hehe. Blir ju lite jobbigt att gå mer kilona sen om man går upp så mycket... Välkommen hit iaf :)
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-11-10 17:44:52 följande:

Hej tjejer.

Kram

Välkommen tillbaka Lisen <3 
    Jag vet inte heller vad risken är, det enda jag hört är att det är lättare att få ett plus ganska snart efter ett mf så det kanske sitter BÄTTRE? Kroppen är ju redan lite inställd på att ha bebis i magen? 

Hoppas det går bra iaf! 

• Diamant
    BlackCoffee skrev 2014-11-12 09:42:53 följande:

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också Glad 

Hej, välkommen! 
    Vad kul att det gick så fort för er, skönt att inte alla måste kämpa för sina plus :) 

Fiiaaa skrev 2014-11-12 10:55:30 följande:
    A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här v

Åh du måste berätta när du kommer hem igen hur det gått! :) 

• Fiiaaa

5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!