Diamant skrev 2014-11-04 20:49:19 följande:
Jag får istället skäll för att jag går NER i vikt! Ska vi dela på dina 10kg Fiiaaa? :)
Har gått ner fem kilo nu så hade behövt få tillbaka dom, MINST! :P
Skönt att alla dina prover var bra, och om småätandet hjälper ditt illamående så FORTSÄTT för tusan! Det är viktigare att må bra än hur många kilo du får, det jämnar ut sig sen!
Idag gick jag upp vid halv fem för att jag skulle jobba.. Hann göra färdigt frukosten och sen kände jag hur benen blev svaga och jag ställde ifrån mig tallriken, sen svimmade jag! (landade på en mjuk ryamatta som tur är!)
Ropade på mannen så han vaknade och hjälpte mig upp, men kom bara upp på knä sen kräktes jag, LÄNGE.
Jag kan egentligen inte, fysiskt, kräka då jag gjort en magoperation för några år sen men det vet inte gravidmagen om tydligen.. Sjukt läskig känsla!
Så jag stannade hemma från jobbet, min gruppchef ringde under dagen och tyckte att jag skulle stanna hemma imorgon också och ta kontakt med en läkare som sjukskriver mig ett tag.. Blir lite besvärligt att jag är borta någon dag här och där bara! Både för min lön men för mina kollegor också som inte vet om de har mig eller inte den dagen..
Så imorgon blir det till att ringa högsta chefen och berätta, är i v. 10 så hade hoppats att behöva berätta först i v.13 men det är enklare att bara berätta, så de vet vad som händer och varför jag är borta.
Min gruppchef sa såhär: Om du vill ha någon tröst i att du lider nu så brukar man säga att ju sämre man mår desto bättre "sitter" barnet.
Jag hoppas f-n att det stämmer!!
Hehe, ja det hade ju varit fint om vi kunde dela ;) eftersom bm tog det hela med ro så får jag väl förutsätta att det är ok. Men jag känner mig ärligt talat lite chockad, har aldrig varit i närheten av denna vikt, och även om jag märkt att jag nog lagt på mig lite så hade jag aldrig kunnat DRÖMMA om att det var så mycket!! Jaja, när chocken lagt sig får jag bara hoppas på att det planar ut...
Bra att du får fixat med sjukskrivning. Lät ju riktigt läskigt det där med svimningen! Förstår att det känns läskigt att tvingas berätta för chefen, men det kanske är lika skönt att få det gjort egentligen? Jag tänkte försöka hålla på det nån vecka till, men jag tror att de kanske redan misstänker nåt... Hoppas också på det där att illamående iaf är ett tecken på att allt är som det ska och att barnet "sitter" bra :)