• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Fjällsippa

Vi har inte tagit bilder än men jag känner mig bara tjock och uppsvälld så det är inget att se. Men idag köpte jag faktiskt mina första preggobyxor. Fasen de var på rea och de lär ju behövas så småningom (bara jag inte jinxar något nu!!). Kan knappt ha vanliga jeans, får knäppa upp dem på kvällen när jag är extra svullen. V. 12 nu, längtar så till 1,5 vecka när det är dags för ultraljud!!

• Ellonbellon

Ursäkta den dåliga klippningen av bilderna, men vill inte avslöja för mycket av min omgivning ifall någon känner igen den :P

• Annastanna

Hej på er! Nu får jag äntligen ta klivit in i den här gruppen :) kul att läsa om er andra från förra tråden, nu vet jag lite vad som kanske väntar mig i framtiden :)

Jag plussade i torsdags och ska nu vara på V4+5, och beräknat BF är nästan på min födelsedag :) så vem vet... Extra roligt då jag var beräknat att komma på min pappas födelsedag så traditionen går i arv. Jag var dock 15 dagar sen.

Ringde MVC igår och fick min första tid den 2 dec. Då skulle det bara vägas, mätas och vara ett hälsosamtal. Sen skulle vi göra upp en plan för resten av tiden. Hon kändes super på telefon, hoppas att hon är lika bra i verkligheten.

Än så länge känner jag av molverk som kommer och går, känsligare bröstvårtor (har inte ont, men dom är mycket känsligare) och lite lite illamående.

Oj, vilken långt introinlägg det här blev :)

• Annastanna
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 20:51:22 följande:

Här är min uppsvällda mage!

Å vilken fin mage, kul å se och roligt och läsa hur det har gått för dig :)
  • Annastanna
    Diamant skrev 2014-11-19 13:40:02 följande:

Vi har tagit magbild varje vecka de senaste 4 veckorna, mest för att det är kul att se skillnaden. Dock har jag ju ingen liknande från FÖRE graviditeten vilket är synd. Hade varit kul att jämföra med Före-bilden istället! 

Jag är också bara uppsvälld, men rätt rejält. Längtar tills det blir en babykula istället så jag slipper känna mig så tjock, väger 65kg så borde inte känna mig tjock liksom! 

Här är iaf från vecka 7 och vecka 12! Liite skillnad är det nog :) 

v. 7v.12

Fin mage! Visst syns det :) så skönt det måste vara att ha kommit till v12, längtar till jag är där.
  • Ellonbellon
    Annastanna skrev 2014-11-22 10:53:32 följande:

Å vilken fin mage, kul å se och roligt och läsa hur det har gått för dig :)

Hehe det är mest svullen magen men tack ändå :) kul att du fick byta grupp, välkommen hit :)
  • Diamant
    Annastanna skrev 2014-11-22 10:50:45 följande:

Hej på er! Nu får jag äntligen ta klivit in i den här gruppen :) kul att läsa om er andra från förra tråden, nu vet jag lite vad som kanske väntar mig i framtiden :)

Jag plussade i torsdags och ska nu vara på V4+5, och beräknat BF är nästan på min födelsedag :) så vem vet... Extra roligt då jag var beräknat att komma på min pappas födelsedag så traditionen går i arv. Jag var dock 15 dagar sen.

Ringde MVC igår och fick min första tid den 2 dec. Då skulle det bara vägas, mätas och vara ett hälsosamtal. Sen skulle vi göra upp en plan för resten av tiden. Hon kändes super på telefon, hoppas att hon är lika bra i verkligheten.

Än så länge känner jag av molverk som kommer och går, känsligare bröstvårtor (har inte ont, men dom är mycket känsligare) och lite lite illamående.

Oj, vilken långt introinlägg det här blev :)

Grattis Annastanna! 
    Varmt välkommen :) 
    Vad bra att BM kändes bra, det är himla viktigt att man trivs med sin BM!

Där jag skrev in mig först fick jag en trevlig men lite väl "klämkäck" BM först, sen blev jag flyttad till Special-MVC pga komplikationer och nya BM är klockren! 

• Annastanna
    Diamant skrev 2014-11-22 14:45:55 följande:

Grattis Annastanna! 

Varmt välkommen :) 

Vad bra att BM kändes bra, det är himla viktigt att man trivs med sin BM!

Där jag skrev in mig först fick jag en trevlig men lite väl "klämkäck" BM först, sen blev jag flyttad till Special-MVC pga komplikationer och nya BM är klockren! 

Tack! :) Ja, det är nog mycket personkemi som behöver finnas på plats. Man är ju i en sån utsatt situation där man berättar om alla detaljer i sitt liv så det känns viktigt att det är någon man tycker om. Så bra att du hittade rätt :)

Min största rädsla är nog att jag är lite överviktig, och jag är rädd att hon kommer att ta upp det på helt fel sätt. Är mycket medveten kring det och har gått ner under hösten, men vill gärna inte att hon har största föredraget om det och säger till min man vad det står på vågen osv. Då kommer jag nog börja stortjuta..
  • Annastanna
    Ellonbellon skrev 2014-11-22 13:56:56 följande:

Hehe det är mest svullen magen men tack ändå :) kul att du fick byta grupp, välkommen hit :)

Tack! Ska bli kul att följas åt fram till sommaren när det är dags för oss :) sen får vi skapa en ny spin-off tråd :)

Du får tänka på att det är skillnad på svullen och svullen iaf :) det här är ju en bra svullnad om du förstår vad jag menar ;)
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!