• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-17 21:23:24 följande:

Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!

Tack för eran pepp o stöd iaf!

Men vad konstigt. Det borde ju inte visa starkt positivt så långt efter ett ev mf. Hoppas att doktorn bara var lite förvirrad och missade graviditeten!

Vi är ju här för att peppa <3
  • Diamant
    emzerus skrev 2014-11-17 21:23:24 följande:
    Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!
    Vilken jobbig situation!! Lider med dig, hoppas du snart får ett definitivt svar, inte kul att gå och oroa sig liksom! 
    Stämmer v 4-5 med vad det borde visa? 
    Hoppas det löser sig iaf! Stor kram! 

Det är fanken inte lätt att vara preggo! Förutom oro över bebisen så ska man själv gå igenom 7 svåra år på bara några månader! 
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-17 22:07:36 följande:
    Men vad konstigt. Det borde ju inte visa starkt positivt så långt efter ett ev mf. Hoppas att doktorn bara var lite förvirrad och missade graviditeten!

Vi är ju här för att peppa <3
    Jag tycker ju inte heller det, inte när det ev missfallet kom redan i v 5, känns som om hormonerna borde försvinna rätt snabbt. men jag kanske har fel där...

Hoppas verkligen att han kan ha "missat"... förstår egentligen inte hur man kan se nåt i det där virrvarret jag såg på skärmen igår..:)
    Diamant skrev 2014-11-18 07:41:27 följande:
    Vilken jobbig situation!! Lider med dig, hoppas du snart får ett definitivt svar, inte kul att gå och oroa sig liksom! 

Det är fanken inte lätt att vara preggo! Förutom oro över bebisen så ska man själv gå igenom 7 svåra år på bara några månader! 

Enligt min sista mens skulle jag vara i v 6+3 idag men jag vet ju inte riktigt när själva befruktningen skedde... så det kan ju stämma samtidigt så säger flera att man inte behöver haka upp sig så väldigt om veckorna stämmer precis. de har ju iaf ökat ett steg...

Hoppas få mer svar imorgon!

Nej det är verkligen omtumlande detta med graviditeten!
    Bra att man kan få stöd o råd så här :)

Tack Hjärta
  • Ellonbellon
    emzerus skrev 2014-11-18 08:08:06 följande:
    Jag tycker ju inte heller det, inte när det ev missfallet kom redan i v 5, känns som om hormonerna borde försvinna rätt snabbt. men jag kanske har fel där...

Hoppas verkligen att han kan ha "missat"... förstår egentligen inte hur man kan se nåt i det där virrvarret jag såg på skärmen igår..:)
    Diamant skrev 2014-11-18 07:41:27 följande:

Enligt min sista mens skulle jag vara i v 6+3 idag men jag vet ju inte riktigt när själva befruktningen skedde... så det kan ju stämma samtidigt så säger flera att man inte behöver haka upp sig så väldigt om veckorna stämmer precis. de har ju iaf ökat ett steg...

Hoppas få mer svar imorgon!

Nej det är verkligen omtumlande detta med graviditeten!
    Bra att man kan få stöd o råd så här :)

Tack Hjärta
    Hoppas att du får svar snart! Jag ska se hjärtat idag och visst är jag nevös, men jag känner som så att är det inget där så vill jag hellre veta det nu än att gå runt och tro att jag är gravid och så är jag inte det.

Håller alla tummar för att du hade äl senare än du tror! :)
  • Fiiaaa

Idag har jag avslöjat mig på jobbet. Nervigt men det gick bra, ingen som blir så förvånad direkt, haha.

• Ellonbellon
    Fiiaaa skrev 2014-11-18 15:30:36 följande:

Idag har jag avslöjat mig på jobbet. Nervigt men det gick bra, ingen som blir så förvånad direkt, haha.

Gud vad skönt! Slippa gå och gömma sig :)
  • emzerus
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 11:30:20 följande:
    Hoppas att du får svar snart! Jag ska se hjärtat idag och visst är jag nevös, men jag känner som så att är det inget där så vill jag hellre veta det nu än att gå runt och tro att jag är gravid och så är jag inte det.

Håller alla tummar för att du hade äl senare än du tror! :)
    Tack :)
    Hoppas att det gick bra för dig idag!! Vilken vecka är du i?
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 16:34:28 följande:

Gud vad skönt! Slippa gå och gömma sig :)

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3
  • Ellonbellon
    emzerus skrev 2014-11-18 17:34:36 följande:

Tack :)

Hoppas att det gick bra för dig idag!! Vilken vecka är du i?

Fiiaaa skrev 2014-11-18 17:49:00 följande:

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!

Å vad härligt! Grattis!! Underbart :)
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!