• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Stiffin

Jaggickinivecka13idag,kännsotroligtskönt.

Vilkenmilstolpe!Villändåvaraheltsäkerattalltserbrautringdeochbokade
    ett
    VULidag,fårkommainmåndagredan.Kännsskönt!
    Anledningen
    tillattjagvillhaettVULärallaskräckhistorierhärFLomMAsominteupptäcktsförränunderRUL.IblandskrämmerFLmeränhjälper;)

• Stiffin
    Stiffin skrev 2014-11-07 14:51:28 följande:

Jaggickinivecka13idag,kännssåotroligtskönt.

Vilkenmilstolpe!Villändåvaraheltsäkerpåattalltserbrautsåringdeochbokade
    ettVULidag,fårkommainpåmåndagredan.Kännsskönt!
    AnledningentillattjagvillhaettVULärallaskräckhistorierhärpåFLomMAsominteupptäcktsförränunderRUL.IblandskrämmerFLmeränhjälper;)

Okej.. öh.. vad hände här? Fattar ingenting, vart tog alla mellanslag vägen? Haha!
  • Stiffin

Jag gör om inlägget helt och hållet.. fattar ingentning här :)

Jag gick in i vecka 13 idag, känns så otroligt skönt.

Vilken milstolpe! Vill ändå vara helt säker på att allt ser bra ut så ringde och bokade
    ett VUL idag, får komma in på måndag redan. Känns skönt!
    Anledningen till att jag vill ha ett VUL är alla skräckhistorier här på FL om MA som inte upptäckts förrän under RUL. Ibland skrämmer FL mer än hjälper ;)

• Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-07 14:55:55 följande:

Vilken milstolpe! Vill ändå vara helt säker på att allt ser bra ut så ringde och bokade
    Anledningen till att jag vill ha ett VUL är alla skräckhistorier här på FL om MA som inte upptäckts förrän under RUL. Ibland skrämmer FL mer än hjälper ;)

Håller med! <3

Är inte en "oroare" egentligen men blivit det lite mer pga FL, just MA är det som skrämmer mest tycker jag. Att inte få veta förrän långt senare!

Men sen händer mf 20% vilket är en relativt låg risk och MA kanske 2% av dom 20, så inte särskilt vanligt.

Det är bara att det känns som att det händer överallt o hela tiden för att det är så otroligt många samlade här! Så försöker jag tänka.
  • Ellonbellon

Uff, jag bävar lite för helgen. Enligt uträkningar bör hjärtat börja slå nu och det känns ju som en kritisk del. Är så nervös, vill bara att det ska ha gått 12 veckor nu...

• Fiiaaa
    Stiffin skrev 2014-11-07 14:55:55 följande:

Wow! V 13, måste kännas underbart!! Har själv en vecka +2 dar kvar dit, nedräkningen har börjat :) jag håller med dig om oron och har också bokat ett extra ultraljud i slutet av nästa vecka. Vet inte, har bara så svårt att ta det på allvar innan det är bekräftat, och nu när man snart kommer behöva gå ut med det på jobbet liksom... Bävar lite för det. Reseplaneringen inför nästa år har börjat på jobbet och jag känner mig så dum när jag sitter där och vet att det förmodligen inte blir så mycket resande för min del nästa år, och så får jag sitta där och hålla färgen...Jaja, blir väl nån vikarie som får resa i mitt ställe, hehe
  • Fjällsippa

Jag har precis gått in i v 10. Längtar så till v 12-13...men tack, vem det nu var för statistiken. Att det bara är 2% av alla MF som är MA var skönt att veta. Läser man för mycket på FL så verkar ungefär 75 % av alla graviditeter sluta i MA. Nu vågar jag lite mer att tro på att bebben mår bra där inne! kram!

• Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-11-07 17:49:02 följande:

Jag har precis gått in i v 10. Längtar så till v 12-13...men tack, vem det nu var för statistiken. Att det bara är 2% av alla MF som är MA var skönt att veta. Läser man för mycket på FL så verkar ungefär 75 % av alla graviditeter sluta i MA. Nu vågar jag lite mer att tro på att bebben mår bra där inne! kram!

<3

Det kommer gå bra, oddsen är MED oss :)
  • Stiffin

Ja, det kan vara livsfarligt att läsa för mycket här! Men man ska ju ha i åtanke att de som skriver om missfall, både MF och MA, är de som varit med om det. Vad jag menar är att om alla som hade lyckade graviditeter också skulle skriva så skulle ju de som fått missfall vara i minoritet.

Min kompis sa till mig att inte oroa mig, att jag väntar barn, inte missfall. Jag försöker tänka på det, men vafan. Det är första barnet, jag kan inte låta bli. Dessutom fick vi försöka ett tag innan det gick vägen så jag håller verkligen alla
    tummar och tår att det kommer gå vägen!

Fiiaaa: Känner exakt lika. Kan inte ta det på allvar. Det känns som ett år sedan vi plussade. Har jag bara drömt det här? :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!