• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Fiiaaa

Då så har jag bokat ul nästa vecka. Kommer att vara i slutet av v 12 då. Blir skönt med en extra check innan vi går ut med det till en lite större krets (nu är det bara familj och ett par nära vänner som vet). Hoppas att allt ska vara bra

• Fiiaaa
    Fiiaaa skrev 2014-11-06 08:36:40 följande:

Då så har jag bokat ul nästa vecka. Kommer att vara i slutet av v 12 då. Blir skönt med en extra check innan vi går ut med det till en lite större krets (nu är det bara familj och ett par nära vänner som vet). Hoppas att allt ska vara bra

Förresten, RUL fick jag bokat andra veckan i januari, då är jag i v 20, nästan 21. Är inte det sent? När har/hade ni?
  • Stiffin
    Fiiaaa skrev 2014-11-06 08:38:40 följande:
    Förresten, RUL fick jag bokat andra veckan i januari, då är jag i v 20, nästan 21. Är inte det sent? När har/hade ni?
    Vi fick RUL inbokat till 22/12, då är vi 19+3 så det blir en vecka tidigare än dig ungefär. Tror det är ganska normalt att ha det där i krokarna.
  • Diamant

Välkomna Elilu och Rebecka! Och grattis till plussen! :)

Hoppas alla mår hyfsat, trots att många är mitt i den värsta perioden just nu (mig själv inkluderad)

Jag har RUL första veckan i januari tror jag är v 17 eller 18 då. Förstår att v 20 känns som en eeevighet! Kan du inte säga att du har svårt det datumet o fråga om det inte finns något tidigare?

• Moritzia
    elilou skrev 2014-11-05 18:14:48 följande:

Här känner jag igen några användare från förra tråden :)

Jag är 30 år o plussade i fredags med första barnet. Är väl i v 4+4 nu tror jag.. Såå spännande!!! :D hade hälsosamtal med BM igår, mår fint än så länge, bara lite typ mensvärk emellanåt :)

Grattis till dig! :D

Låter ungefär som för mig då :) Fast jag kände av det med extrem trötthet förra veckan och har haft en dag med illamående. Håller med dig om att det är helt galet spännande!
  • Fiiaaa

Ja v 20 känns verkligen som en mindre evighet. Men det fanns verkligen inga tider, var nog därför jag fick så sent. Det fanns en tid kvar den dan, så jag högg den snabbt och bm sa själv att det var i senaste laget...men hon kunde inte hitta nån tidigare. Jaja, jag väntade ju själv med att ringa och hade inskrivning i v 11 då kanske man får skylla sig själv :/

Upptäckte dessutom att jag råkat dubbelboka ul nästa vecka med ett jobbmöte. Jäkla iPhone-kalender som inte synkat med outlook! Så nu får vi väl se om jag lyckas boka om till nån ny tid hyfsat snart.

Sen bröt jag ihop ikväll pga viktökningen. Känner mig så ofräsch. Kollade mig i spegeln och sa till sambon, "tycker ändå inte att de extra kilona syns så mycket". Jodå, svarade han, det syns. Precis vad jag behövde höra liksom... Grät en halvtimme efter det, haha. Hormonerna alltså. Han tänker sig nog för vad han säger en extra gång nästa gång hehe. Men nu blir det till att hålla igen lite och komma igång med träningen igen, lite lugnare än vanligt såklart men ändå... Känns som att energin är på väg tillbaka och behöver känna mig som mig själv igen :)

• frida-li

Diamant! Nu har jag hittat hit! Har inte varit inloggad på väldigt länge. Har helt enkelt mått för dåligt mina första gravidveckor.

Inte hunnit läsa igenom tråden än, ville bara snabbt säga hej nu och presentera mig. Frida-li heter jag, 33 år, väntar mitt första barn och är i vecka 12 nu.

Hoppas ni alla fått en positiv start på er graviditet.

• jemo2014
    Fiiaaa skrev 2014-11-06 08:38:40 följande:
    Jag hade också så sent, det är nog normalt!
  • Diamant
    frida-li skrev 2014-11-07 12:42:48 följande:

Diamant! Nu har jag hittat hit! Har inte varit inloggad på väldigt länge. Har helt enkelt mått för dåligt mina första gravidveckor.

Inte hunnit läsa igenom tråden än, ville bara snabbt säga hej nu och presentera mig. Frida-li heter jag, 33 år, väntar mitt första barn och är i vecka 12 nu.

Hoppas ni alla fått en positiv start på er graviditet.

Yaay!

Välkommen :D
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!