• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Fiiaaa
    Moritzia skrev 2014-11-02 20:00:14 följande:

Hej, här passar ju jag in :)

Är 30 och plussade för första gången i fredags.. Ett svagt plus, men ändå ett plus!

I lördags köpte jag ett digitalt test och där stod det klart och tydligt "gravid", så nu börjar det sjunka in hos både mig och min sambo! Helst vill jag bara berätta för hela världen att vi väntar barn, men jag får försöka att lägga band på mig ^^

Imorgon blir det till att ringa BVC och boka in första besöket iaf :)

Grattis och välkommen :)
  • Fiiaaa

Trodde att illamåendet började gå över, det står på rätt många ställen att det ofta börjar bli bättre i v 11-12. Men usch, i morse spydde jag som en räv igen, hehe. Hoppas hoppas det ger med sej lite snart och att jag får tillbaka lite energi

• Stiffin
    Fiiaaa skrev 2014-11-03 09:23:37 följande:

Trodde att illamåendet började gå över, det står på rätt många ställen att det ofta börjar bli bättre i v 11-12. Men usch, i morse spydde jag som en räv igen, hehe. Hoppas hoppas det ger med sej lite snart och att jag får tillbaka lite energi

Åh, stackare. Jag kan dock uppmuntra dig med att jag var likadan. Blev sjukskriven från jobbet en vecka också.. Är inne i vecka 12 nu och det har blivit MYCKET bättre! Håll ut! :)
  • Fiiaaa
    Stiffin skrev 2014-11-03 09:53:53 följande:

Åh, stackare. Jag kan dock uppmuntra dig med att jag var likadan. Blev sjukskriven från jobbet en vecka också.. Är inne i vecka 12 nu och det har blivit MYCKET bättre! Håll ut! :)

Härligt att höra! Längtar verkligen efter att må lite bättre nu, även om det säkert finns de som har det mycket värre än vad jag har haft :)
  • TresTobbs

Var på inskrivning och ultraljud idag, så skönt att se ett litet gryn med tydligt tickande hjärta!

Känns mycket mer verkligt nu. :)

• Fiiaaa
    TresTobbs skrev 2014-11-03 10:59:54 följande:

Var på inskrivning och ultraljud idag, så skönt att se ett litet gryn med tydligt tickande hjärta!

Känns mycket mer verkligt nu. :)

Grattis, åh vad härligt <3 Vad skönt att få ul vid inskrivning, det är väl inte så vanligt?
  • emzerus

Jag går in i v 5 idag och igår kväll blödde jag....fick blod på pappret när jag gick på toaletten o sen tittade jag ner o det var en del blod i toaletten. Har idag haft lite små brunaktiga flytningar... inget mer färskt blod. Känns som om det kommer hela tiden så springer på toa stup i kvarten men det kommer iaf inget blod...

Är det någon som haft liknande o att det ändå inte varit missfall? Usch är så orolig!!! :(

Har ringt min barnmorska o kvinnokliniken men de säger bara att jag ska avvakta o se om det kommer mer blödningar och eller om graviditetstecknen för mig avtar.

Kan inte baar vänta känner jag :(

• TresTobbs
    Fiiaaa skrev 2014-11-03 13:04:10 följande:
    Grattis, åh vad härligt <3 Vad skönt att få ul vid inskrivning, det är väl inte så vanligt?
    Ja, det var jätteskönt. 
    Har valt en privat barnmorskemottagning, då får man valet om man vill ha ultraljud mot en kostnad (250 kr) vid inskrivning. Och det tyckte jag var väl spenderade pengar, känns mycket mer "på riktigt" nu. <3
  • Ia85
    emzerus skrev 2014-11-03 13:21:55 följande:

Jag går in i v 5 idag och igår kväll blödde jag....fick blod på pappret när jag gick på toaletten o sen tittade jag ner o det var en del blod i toaletten. Har idag haft lite små brunaktiga flytningar... inget mer färskt blod. Känns som om det kommer hela tiden så springer på toa stup i kvarten men det kommer iaf inget blod...

Är det någon som haft liknande o att det ändå inte varit missfall? Usch är så orolig!!! :(

Har ringt min barnmorska o kvinnokliniken men de säger bara att jag ska avvakta o se om det kommer mer blödningar och eller om graviditetstecknen för mig avtar.

Kan inte baar vänta känner jag :(

Hade du ont i samband med blödningen? Kom den ungefär samtidigt som du skulle fått din mens i vanliga fall?

Jag har haft blödningar i perioder under de 3 första månaderna och allt är okej.

Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig med!

Kram
  • emzerus
    Ia85 skrev 2014-11-03 19:56:46 följande:
    Hade du ont i samband med blödningen? Kom den ungefär samtidigt som du skulle fått din mens i vanliga fall?

Jag har haft blödningar i perioder under de 3 första månaderna och allt är okej.

Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig med!

Kram
    Jag har inte haft ont när jag blödigt (blöder fortfarande lite) men har molvärk hela tiden i magen o har haft det senaste 2 veckorna ca. Ingen skillnad där tycker jag.

Det är ungefär nu jag skulle ha fått min mens om jag inet hade varit gravid... Är detta normalt?

Hur mkt blödde du? var du på någon kontroll för att se att allt var okej eller väntade du bara?

Tack för att du delar med dig!
    *kram*
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!