• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Moritzia

Nu är jag ju bara i vecka 4 eller mer troligt 5, men jag känner mig också mer hungrig. Speciellt om kvällarna men har än så länge lyckats hålla mig från att småäta.. Dock tycker jag magen redan ser större ut! Men den kanske mest är svullen.. Jag vet inte riktigt..

Iaf så tycker jag inte du ska oroa dig för vikten utan se till att må så bra som möjligt ist! Det kommer jag försöka fokusera på iaf :)

Fiiaaa skrev 2014-11-04 18:57:43 följande:

Ja du har antagligen rätt...kan ju knappast sätta igång nån bantningskur nu, hehe. Jag har ju småätit en hel del nötter och nu på sista tiden sura godisar för att stånga tillbaks illamåendet som jag tampats med. Jag har dessutom varit mycket hungrigare än vanligt. Men jag har ätit vanlig bra lagad mat, inte en massa skit. Kanske nån nattmacka då och då när jag vaknat och inte kunnat somna om för att jag varit så j-a hungrig. Får väl hoppas att hon har rätt och att det planar ut... Mindre illamående, mindre hunger och mer energi så man orkar komma igång och träna lite igen så blir det nog bra det här...

• emzerus

Jag har nog slutat att blöda nu, men under gårdagen var det rikligt...så jag blödde alltså från i söndags kväll tills igår kväll... Mestadels färskt rött blod....har sett lite små mörkare prickar i blodet men inga större klumpar...

Innan jag plussade o även dagarna efter plusset så var mina bröst extremt ömma o svullna o magen stenhård o spänd(uppblåst). Detta la sig två dagar innan jag började blöda. Och nu har jag inga direkta graviditetssymtom kvar, förutom lite molvärk i magen.

Ska jag ställa in mig på missfall eller finns det en chans att allt är somd et ska ändå?
    Ska ringa privat barnmorska igen imorgon o försöka kräva att få göra VUL nästa vecka när jag är i v6... men hittills får jag bara rådet att vänta ut det hemma o ta nytt gravtest om ca 3-4 veckor :(

• Rebecka84a

Hej tjejer!

Jag var med i den ursprungliga gruppen - och nu har tiden rusat iväg! Kul att se så många här! Idag är det redan 18+5! Kan ju säga, det är först nu illamåendet är bättre

• elilou

Här känner jag igen några användare från förra tråden :)

Jag är 30 år o plussade i fredags med första barnet. Är väl i v 4+4 nu tror jag.. Såå spännande!!! :D hade hälsosamtal med BM igår, mår fint än så länge, bara lite typ mensvärk emellanåt :)

• Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-05 16:34:07 följande:

Jag har nog slutat att blöda nu, men under gårdagen var det rikligt...så jag blödde alltså från i söndags kväll tills igår kväll... Mestadels färskt rött blod....har sett lite små mörkare prickar i blodet men inga större klumpar...

Innan jag plussade o även dagarna efter plusset så var mina bröst extremt ömma o svullna o magen stenhård o spänd(uppblåst). Detta la sig två dagar innan jag började blöda. Och nu har jag inga direkta graviditetssymtom kvar, förutom lite molvärk i magen.

Ska jag ställa in mig på missfall eller finns det en chans att allt är somd et ska ändå?

Ska ringa privat barnmorska igen imorgon o försöka kräva att få göra VUL nästa vecka när jag är i v6... men hittills får jag bara rådet att vänta ut det hemma o ta nytt gravtest om ca 3-4 veckor :(

Å vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är nån fara<3 åkte på ett mf i v 10 min förra (och första) graviditet så vet precis hur det känns... I ditt läge när det är så tidigt så är det nog tyvärr svårt för gyn att avgöra med vul också. Men jag tror inte du behöver vänta 3-4 veckor med gravtest. Om du avvaktar till slutet av helgen eller så kommer du garanterat se om plusset blir svagare eller starkare. När jag testade en v efter mf i v 10 var strecket nästan borta, och då var ju antagligen hormonnivåerna högre. Håller iaf tummarna för att allt är ok!!
  • Fiiaaa
    Rebecka84a skrev 2014-11-05 17:30:26 följande:

Hej tjejer!

Jag var med i den ursprungliga gruppen - och nu har tiden rusat iväg! Kul att se så många här! Idag är det redan 18+5! Kan ju säga, det är först nu illamåendet är bättre

Skönt att du kommit så långt!! Måste ju kännas toppen! Har du varit på RUL?

Men usch det där med illamåendet låter oroväckande... Är i v 11 och håller alla tummar jag kan för att det ska vara över snart, börjar bli lite trött på att börja var och varannan morgon dubbelvikt över toaletten :/
  • Fiiaaa
    elilou skrev 2014-11-05 18:14:48 följande:

Här känner jag igen några användare från förra tråden :)

Jag är 30 år o plussade i fredags med första barnet. Är väl i v 4+4 nu tror jag.. Såå spännande!!! :D hade hälsosamtal med BM igår, mår fint än så länge, bara lite typ mensvärk emellanåt :)

Stort grattis och välkommen hit :)
  • elilou
    Fiiaaa skrev 2014-11-05 19:49:46 följande:

Stort grattis och välkommen hit :)

Tack snälla! :)
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-05 19:45:20 följande:
    Å vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är nån fara<3 åkte på ett mf i v 10 min förra (och första) graviditet så vet precis hur det känns... I ditt läge när det är så tidigt så är det nog tyvärr svårt för gyn att avgöra med vul också. Men jag tror inte du behöver vänta 3-4 veckor med gravtest. Om du avvaktar till slutet av helgen eller så kommer du garanterat se om plusset blir svagare eller starkare. När jag testade en v efter mf i v 10 var strecket nästan borta, och då var ju antagligen hormonnivåerna högre. Håller iaf tummarna för att allt är ok!!
    vad jobbigt att du också varit med om det :(
    Gick det fort för er att bli gravid igen efter mf? Behövde du skrapas eller så efteråt?

Anledningen till att jag vill göra tex en VUL är dels för att se om jag verkligen fått missfall och om jag fått missfall så vill jag veta att allt kommit ur så att det är okej att försöka igen...

Ovissheten med vad som händer i min kropp gör mig galen :(
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-05 20:01:59 följande:

vad jobbigt att du också varit med om det :(

Gick det fort för er att bli gravid igen efter mf? Behövde du skrapas eller så efteråt?

Anledningen till att jag vill göra tex en VUL är dels för att se om jag verkligen fått missfall och om jag fått missfall så vill jag veta att allt kommit ur så att det är okej att försöka igen...

Ovissheten med vad som händer i min kropp gör mig galen :(

Jag blödde i fem dagar innan jag fick mf konstaterat med vul. Då hann jag med ett ännu ett vul innan det också då allt såg bra ut (tickande hjärta, rätt storlek etc) Sedan fick jag cytotec för att få hjälp att få ut det. På återbesöket var det bara lite för tjock slemhinna kvar, men det skulle komma ut med nästa mens, så nån skrapning behövdes inte.

Sen var det tyvärr strul med mensen under sommaren, det kom inte igång riktigt efter mf. Men när den väl kom igång igen så gick det snabbt. Fyra månader efter mf hade jag nytt plus. Kändes som en evighet då, men nu med lite distans känns det som att det gick ganska fort.

Jag tror dock faktiskt inte du behöver oroa dig så mycket med tanke på att du är så tidigt i graviditeten. Även om det skulle vara mf så klarar kroppen oftast att ta hand om det själv så tidigt, och antagligen har inte hormonnivåerna blivit så höga så kroppen hittar säkert snabbt tillbaka.

Med det sagt behöver det ju absolut inte vara mf heller! Håller tummarna för dej i vilket fall <3
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!