emzerus skrev 2014-11-05 20:01:59 följande:
vad jobbigt att du också varit med om det :(
Gick det fort för er att bli gravid igen efter mf? Behövde du skrapas eller så efteråt?
Anledningen till att jag vill göra tex en VUL är dels för att se om jag verkligen fått missfall och om jag fått missfall så vill jag veta att allt kommit ur så att det är okej att försöka igen...
Ovissheten med vad som händer i min kropp gör mig galen :(
Jag blödde i fem dagar innan jag fick mf konstaterat med vul. Då hann jag med ett ännu ett vul innan det också då allt såg bra ut (tickande hjärta, rätt storlek etc) Sedan fick jag cytotec för att få hjälp att få ut det. På återbesöket var det bara lite för tjock slemhinna kvar, men det skulle komma ut med nästa mens, så nån skrapning behövdes inte.
Sen var det tyvärr strul med mensen under sommaren, det kom inte igång riktigt efter mf. Men när den väl kom igång igen så gick det snabbt. Fyra månader efter mf hade jag nytt plus. Kändes som en evighet då, men nu med lite distans känns det som att det gick ganska fort.
Jag tror dock faktiskt inte du behöver oroa dig så mycket med tanke på att du är så tidigt i graviditeten. Även om det skulle vara mf så klarar kroppen oftast att ta hand om det själv så tidigt, och antagligen har inte hormonnivåerna blivit så höga så kroppen hittar säkert snabbt tillbaka.
Med det sagt behöver det ju absolut inte vara mf heller! Håller tummarna för dej i vilket fall <3