Ellonbellon skrev 2015-05-06 13:57:28 följande:
Ja, det var väldigt mysigt! Och kul att se hans drag, det gör man ju inte så jättebra på 2D-ul :)
Vi har bf 9 juli, men jag har så stor mage! De flesta tror att jag snart ska föda! Han ligger med huvudet nedåt, och det har han nog alltid gjort då jag känner honom väldigt bra genom magen. Men han hade inte fäst sig ännu (var hos läkaren idag). För det mesta rullar han runt sig själv och då bullar det rejält, så plats har han ju! Han sparkar ibland, men inte direkt ont. Däremot pillar han med tårna under revbenen, det gör inte ont men är inte direkt skönt. :P Ibland buffar han in i kissblåsan och det är inte heller speciellt skönt. Han känns stark, men han verkar ligga "bra" så att jag slipper dom kraftigaste sparkarna mot revben i alla fall :)
Vi ska också på en förlossningskurs, men där tar dom också upp lite om tiden efter och sånt. Det är bara en kväll, i sex timmar! Tycker det är lite väl långt :/.
Jag har köpt lite i strl 50 men inte så mycket. Köpt lite av varje, men inga tunna bodys. Har inte hittat några ännu, men det kommer säkert ut i butikerna snart :). Vill inte heller köpa för mycket om han sen inte kan använda det ändå.
Åh jag har också stor mage, folk tror att jag har tvillingar/snart ska föda.. Men jag har BF 7 juli, så bebis får snällt vänta. Och nej det är inte två haha, även om det hade varit spännande :D
Jag var hos barnmorskan förra veckan och hon hade svårt att säga om bebis låg upp eller ner.. Det känns som att han/hon snurrar runt hur mycket som helst, men jag tror nog att huvudet är upp än så länge. Känner iaf mycket rörelse ner åt höger, så har fått för mig att fossingarna är där! Vad gulligt det lät att han pillar med tårna mot revbenen, hihi, men jag förstår att det nog inte är så skönt :) Min har också börjat komma åt urinblåsan, inte så mysigt nej!
Oj en kvällskurs på 6 timmar!? Det skulle jag nog inte orka med nu! Den vi ska på är 1,5 timme.. Det står bara att de visar en power point-presentation och att man får ställa frågor sista 30 min. Hoppas att den är givande iaf!
Vi har också köpt det mesta i stl 50, men även fått lite i både mindre och större storlekar. Jag ska försöka hålla mig ifrån att köpa mer nu innan jag vet till 100 att det blir en pojke, som vi tror :)