Ellonbellon skrev 2014-10-30 14:03:13 följande:
Ah, jag bor inte i Sverige så här får man inte UL förrän i vecka 18 eller 20, och det tycker jag är alldeles för länge! Så ska gå i vecka 7-8 eller något och sedan vecka 12, man vill ju se att allt går bra. Kommer dock inte ta några avancerade 3d eller 4d, tycker inte det behövs (om inte läkaren anser det).
Det här låter ju konstigt men skönt att det är något extra fel på dig så du får gå och se så många gånger, hihi :)
MEN, ju längre tiden går desto mindre verkligt känns det... det tar väl några dagar innan det verkligen sjunker in. Så är man ju nervös att man testade före bim och sånt också... åh, får bara hålla tummarna den kommande veckan att allt fortlöper bra! Var du/ni nervösa i början också, att något skulle gå fel?
Ja Gud ja, är fortfarande orolig och nervös haha! Tror aldrig det går över faktiskt ;)
Första veckan när molvärken kom sprang jag på toa två gånger i timmen för att jag trodde att mensen börjat! :P
VUL = vaginalt ultraljud
RUL = rutin ultraljud
På vul ser man inte mer än en liten klump och ett flimmer där hjärtat tickar, men det är en stor lättnadskänsla när man ser hjärtat <3
Längtar tills imorgon och hoppas att hjärtat tickar på fortfarande!
En positiv grej med att ständigt må riktigt pissigt är ju att man vet att det fortfarande växer där inne! ;)