• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Skogisen
    frida-li skrev 2014-11-26 14:53:33 följande:

åh va roligt att ha bild på "före" och efter, det syns ju verkligen skillnad på dig nu :)

jag ser gravid ut nu tycker jag och igår kväll efter att ha ätit middag ute på stan och magen var extra hård och utspänd så hoppades jag att jag skulle springa på någon jag kände för o bli påkommen med att jag e gravid.

Berättade för typ alla i lördags, kunde inte hålla oss längre :)

Jag har som sagt inte mått så bra heller så alla har anat vad som är på g :)
  • Annastanna
    frida-li skrev 2014-11-26 14:36:51 följande:

Mitt illamående började i vecka 5-6 och sitter i än. Men det är många som slipper illamåendet helt, hoppas och var bara glad om det gäller för dig. Utgå ifrån att allt är som det ska med din bebis. Som någon sa, vi väntar barn och inte missfall. Oddsen är på vår sida att allt är precis som det ska :)

Om du ber din barnmorska om ett tidigt vul så får du säkert göra det. Jag kände mig orolig att min graviditet stannat av då mina symtom, som varit så starka, försvann under en dag. Då ringde jag min barnmorska som tyckte att det var helt onödigt och försökte prata mig ur min önskan, men gick ändå med på att skicka en remiss om vul i vecka 8. 

Ja, men procis. Får försöka komma ihåg det mantrat, vi väntar barn och inte missfall. Har försökt läsa lite mer nu, trodde att alla mådde mer eller mindre illa. Men det visade sig visst, precis som ni säger, att vissa slipper.

Ah, då ska jag försöka prata med henne om det. Får hålla tummarna för att hon går med och man får testa. V18 känns ju som en evighet.
  • Diamant

Har känt i ungefär en vecka hur symtomen lättat lite, kunnat börja äta lite mer, inga kräkningar eller svimningar och känt mig lite piggare. Men så IDAG slog jag alla flugor i en smäll och mår jätteilla, har spytt, svimmat, gråtskrattat och känner en OERHÖRD trötthet!

Är i 12+3.

Trodde jag skulle få lov att vara i "smekmånadsfasen" nu efter all skit jag går igenom kroppsligt..

Aaah ge mig styrka!

• Ellonbellon

Kan vi inte göra en BF-lista Skrattande

Jag kan börja!

HjärtaBFHjärta
    Ellonbellon, 28 år, BF 9 juli(ÄL)/11 juli(BM)

• Ellonbellon

Äsch, kanske lite mer översiktligt också!

HjärtaBF JuliHjärta
    9 juli (ÄL)/11 juli (BM) Ellonbellon, 28 år

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-26 20:44:15 följande:

Äsch, kanske lite mer översiktligt också!

HjärtaBF JuliHjärta

Absolut! Jag säger att BF är 7 Juni trots att MVC säger att det blir snitt (pga sjukdom) och jag har inget satt datum så 7 Juni kör jag på så länge hehe
    Gör det lite mer överskådligt då alla är utspridda i månaderna :) 

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-26 21:42:23 följande:

Då hoppar jag på det här!

22 maj, 30 år

Hjärta

Hehe okej, men kopiera gärna hela listan så den "följer med" liksom :) Blir mer överskådligt om alla är samlade i en lista :) 
    Lade till dig nu! {#emotions_dlg.flower}

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj
    22 Maj Stiffin, 30 år

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-26 21:42:23 följande:

Då hoppar jag på det här!

22 maj, 30 år

Hjärta

Hehe okej, men kopiera gärna hela listan så den "följer med" liksom :) Blir mer överskådligt om alla är samlade i en lista :) 
    Lade till dig nu! {#emotions_dlg.flower}

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj
    22 Maj Stiffin, 30 år

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Ia85

Härligt att se att det går framåt för alla :D

Själv är jag i vecka 18 nu och ska på mitt rul nästa torsdag :)

{#emotions_dlg.flower}HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj

1 Maj Ia85, 29 år

22 Maj Stiffin, 30 år

Juni

7 Juni Diamant, 30 år

Juli

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!