frida-li skrev 2014-11-26 14:36:51 följande:
Mitt illamående började i vecka 5-6 och sitter i än. Men det är många som slipper illamåendet helt, hoppas och var bara glad om det gäller för dig. Utgå ifrån att allt är som det ska med din bebis. Som någon sa, vi väntar barn och inte missfall. Oddsen är på vår sida att allt är precis som det ska :)
Om du ber din barnmorska om ett tidigt vul så får du säkert göra det. Jag kände mig orolig att min graviditet stannat av då mina symtom, som varit så starka, försvann under en dag. Då ringde jag min barnmorska som tyckte att det var helt onödigt och försökte prata mig ur min önskan, men gick ändå med på att skicka en remiss om vul i vecka 8.
Ja, men procis. Får försöka komma ihåg det mantrat, vi väntar barn och inte missfall. Har försökt läsa lite mer nu, trodde att alla mådde mer eller mindre illa. Men det visade sig visst, precis som ni säger, att vissa slipper.
Ah, då ska jag försöka prata med henne om det. Får hålla tummarna för att hon går med och man får testa. V18 känns ju som en evighet.