• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • hallonlakrits1
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:
    Fiiaaa skrev 2014-11-18 17:49:00 följande:

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!
    Grattis, vad skönt! Glad
  • Ellonbellon
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-19 09:51:14 följande:
    Grattis, vad skönt! Glad
    Ja, det känns verkligen som en stor lättnad så jag är väldigt glad att vi gjorde det. Tror också det blev verkligare för mannen.
  • Ellonbellon
    Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Jag tänkte inte direkt berätta på jobbet, självklart för min chef och de jag jobbar närmast med som är mer än bara kollegor. Men resten får bara tissla och tassla som dom vill. Men vi är över 100 anställda så det skulle kännas konstigt att berätta för alla ;)

De lär ju märka till slut i alla fall, om inte förr med tanke på hur uppblåst magen är.

Är det ingen som har lite bilder på magarna? Jag har några men inte på denna dator. Visserligen är det ju bara uppsvällt, men kul att se ändå kanske :)
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:41:31 följande:

Jag tänkte inte direkt berätta på jobbet, självklart för min chef och de jag jobbar närmast med som är mer än bara kollegor. Men resten får bara tissla och tassla som dom vill. Men vi är över 100 anställda så det skulle kännas konstigt att berätta för alla ;)

De lär ju märka till slut i alla fall, om inte förr med tanke på hur uppblåst magen är.

Är det ingen som har lite bilder på magarna? Jag har några men inte på denna dator. Visserligen är det ju bara uppsvällt, men kul att se ändå kanske :)

Nej, jag har ju inte berättat för alla utan endast för mitt arbetslag på typ 10 personer. Hade gärna väntat några veckor till med det också, men min chef ville gå ut med det eftersom de vill börja rekryteringen av en vikarie ganska snart, då det inte är helt enkelt eftersom jobbet är ganska specifikt. Vi är nog också runt 100 på avdelningen och det lär väl sprida sig steg för steg... Får väl se när det börjar dyka upp grattis :)

Har typ inte tagit några magbilder än. Känner mig mest tjock, typ spolformad, inte så gravid. Men allt börjar verkligen sitta åt runt magen nu. Undrar om det snart är dags att ge sig på att köpa mammajeans kanske..? Försöker hanka mig fram med de kläder jag har hittills, men garderoben börjar krympa om man säger så... Har ni köpt några preggo-kläder?
  • Ellonbellon

Jag kan ha alla kläder men det klämmer årt obehagligt på magen. Vet inte vad jag ska göra! Är för kallt på jobbet för att ha klänning och känns ju sådär att behöva köpa preggokläder i vecka 7-8....

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!

Skönt, grattis! :) 

Nu får du slappna av och bara njuta av känslan! 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:41:31 följande:
    Vi har tagit magbild varje vecka de senaste 4 veckorna, mest för att det är kul att se skillnaden. Dock har jag ju ingen liknande från FÖRE graviditeten vilket är synd. Hade varit kul att jämföra med Före-bilden istället! 
    Jag är också bara uppsvälld, men rätt rejält. Längtar tills det blir en babykula istället så jag slipper känna mig så tjock, väger 65kg så borde inte känna mig tjock liksom! 

Här är iaf från vecka 7 och vecka 12! Liite skillnad är det nog :) 

v. 7v.12
  • Diamant

Oj, när jag skickade inlägget hamnade texten om veckorna fel. V. 7 till vänster och V. 12 till höger! 

• Ellonbellon

Kul med bilder! Ska lägga in mina sen, har tagit varje "ny vecka" sedan grav. testet sa +. :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!