Inlägg från: BlackCoffee |Visa alla inlägg
  • BlackCoffee

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också Glad 
    Jag läste i planeringstråden ett tag men det gick rätt så fort för oss att få ett plus så hann aldrig skriva och nu har jag följt denna tråden ett tag. 

Är 29 år (hinner blir 30 innan barnet kommer) och väntar mitt första barn. Är just nu i vecka 12 (11+5) och ska göra KUB-test på söndag Glad Får hoppas att allt ser bra ut och att något finns därinne så man kan berätta på jobbet snart.

Har haft väldigt tur än så länge med graviditeten *ta i trä*, har inte haft något illamående alls eller några direkta krämpor förutom att min hy beter sig som att jag är tonåring igen dvs finnar deluxe samt att jag tror att brösten redan har vuxit ett par storlekar. För att inte tala om viktuppgången! Höll på att få panik när jag var på inskrivningen hos barnmorskan förra veckan. Har aldrig vägt så mycket. Jag hoppas verkligen att det planar ut snart annars vet jag inte hur det ska sluta Flört

• BlackCoffee
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 10:55:30 följande:
    A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här veckorna, kräkts en hel del, men har ändå lyckats lägga på mig en imponerande mängd kilon, fick också en ordentlig chock när jag ställde mig på vågen hos bm. Så försöker faktiskt hålla igen lite och välja lite magrare alternativ nu, hehe. Blir ju lite jobbigt att gå mer kilona sen om man går upp så mycket... Välkommen hit iaf :)
    Hej och tack Glad Vi är verkligen väldigt nära varandra vad kul =)

Vi valde att göra Kub privat mestadels för att vi båda är väldigt praktiska människor och vill ha koll på det man kan ha koll på. Min sambo har lite halvt "panik" över graviditeten, mestadels tror jag på grund av att det är inget han själv kan kontrollera över eller planera hur det ska gå Glad 

Den där vågen hos BM måste det vara något fel på. Den måste göra som filmkameran alltid gör dvs lägga på 5 kilo (minst). Usch ja att gå ner alla kilon efteråt, det bävar jag för.
  • BlackCoffee
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:01:24 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Åhhh vad roligt!!!! Stort grattis!!! Måste vara en häftig känsla att se pyret på riktigt. 

Jag hoppas verkligen att vi får samma upplevelse på söndag.
  • BlackCoffee

Igår var jag och gjorde KUB-test. Fy fasen vad nervös jag var, mest för att det inte skulle finnas något därinne.

Som tur var fanns det en liten varelse som levde därinne på 65 mm!!! Vilken känsla och lättnad! Var mest chockad under hela undersökningen och fick knappt fram ett ljud. Som tur är har jag en sambo som tycker om att prata och frågade en hel del om vad det var vi såg Kyss

Blev även framflyttad ett par dagar. Jag var tydligen i v 12+5 igår istället för 12+2, inte mig emot att bf blir framflyttat 3 dagar =)

• BlackCoffee
    BF 

April:

14 April, BeckaRebecka, 30år

Maj:

1 Maj, Ia85, 29 år

22 Maj, Stiffin, 30 år

25 Maj, Frida-Li, 33 år

26 Maj, BlackCoffee, 29 år

30 Maj, FiiaaaJuni7 

Juni:

7 Juni, Diamant, 30 år

10 juni Fjällsippa, 34 år

Juli: 

7 Juli, Stokke

9 Juli (ÄL)/11 juli (BM) Ellonbellon, 28 år

10 Juli, elilou, 30 år

25 Juli, Annastanna 30 år

Augusti: 

2 augusti, Karimag, 30 år
  • BlackCoffee
    Annastanna skrev 2014-12-01 21:45:17 följande:

Kan någon lägga till mig i listan med, sitter inte heller vid en dator.

BF 25 juli (vilket även är min födesledag) 30 år

Fixat Skrattande
  • BlackCoffee

Ett tag sen jag skrev här. Grattis till alla nya som har plussat =) 

För mig tuffar det på som vanligt. Går in i vecka 16 imorgon. Det känns som att jag har hamnat i spökveckorna den senaste tiden. Mår som jag gjorde innan jag blev gravid. Den enda skillnaden är de ömma brösten och den växande magen =)

Äntligen börjar jag få en mage och börjar inse att det är ett litet knyte som växer inom mig (även om det fortfarande känns väldigt surrealistiskt). Det är även kul att andra kan se att man är gravid och att man inte bara börjar bli tjock haha.

Vi har även börjat titta på barnvagnar. Nån mer som har börjat med det? För oss handlar det nog mest om att jag vet att vi kommer ha svårt att enas och därför är det lika bra att vara ute i god tid och börja titta. Det kommer inte ske något köp innan RUL iaf.

• BlackCoffee
    Stiffin skrev 2014-12-02 10:38:10 följande:

Hej! 
    Vi är ungefär i samma vecka då (går in i vecka 17 på fredag). Vi har väl diskuterat lite kring barnvagn och liknande, men precis som ni så tänker vi vänta till efter RUL. Sen får man väl ta lite i taget, blir på tok för dyrt att ta allting på samma gång :) När har ni RUL? Vi fick tid 22/12, då vi är i vecka 19. Känns som att det är ganska sent, men å andra sidan blir det en trevlig julklapp! :)

Vi har RUL 28/12 så kommer också vara i vecka 19 då. Barnmorskan som gjorde KUBen sa att jag helst skulle vänta tills jag var i v 19+1 (v20) för att det var då de såg som allra bäst. Men jag råkade räkna en vecka fel =)

Det är bara barnvagn vi tittar på nu. Tror att vi har bestämt oss för vilken vi vill ha efter mycket diskussioner och provkörande. Jag fick till slut veto-rätt när vi var nere på  Skrattande det trodde jag aldrig skulle ske..haha. Alla andra barnsaker kommer vi vänta med. Det är inga andra barnsaker jag känner att jag behöver tänka igenom som barnvagn.
  • BlackCoffee
    Stiffin skrev 2015-01-22 11:14:21 följande:

Är det någon här som äter Niferex? Jag vet inte om jag pallar att göra det längre. De får mig att må så jävla dåligt. Kräktes på jobbet två gånger idag och fick sen gå hem. Ska tillägga att jag är i vecka 25.

Jag äter Niferex varannan dag. Har gjort det i en vecka ungefär och än så länge känner jag ingen större skillnad. Jag hade väldigt bra järnvärden innan också. Är i vecka 23 nu.

Om du mår så dåligt av dem skulle jag spontant sluta. Har en kollega som inte heller mådde bra av Niferex och bytte till att dricka Blutsaft istället.
  • BlackCoffee
    Stokke skrev 2015-04-27 19:47:58 följande:

Hur känner BM att bebisen har fixerat sig?

På mig kände hon genom att jag låg på britsen med fötterna i och knäna upp och på så sätt kunde känna utanpå magen hur huvudet låg i magen. Hon klämde lite en del och kunde då känna att huvudet hade sjunkit djupt ner i bäckenet och var fixerat. 

Min vände sig runt v33-34 och fick reda på att hon hade fixerat sig i v36 (v35+0).
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!