• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • ancl

En vecka kvar till bim...vill veta nu!

• Frallanz
    ancl skrev 2014-09-22 11:47:29 följande:

En vecka kvar till bim...vill veta nu!

Spännande! :D jag har bim 12/10 och tycker det är en evighet dit :( vill ha bim imorrn så man kan få veta om plusset är kommet...
  • Frallanz
    Lindiz skrev 2014-09-22 09:28:57 följande:

Hade/har BIM igår eller idag. Fick grym mensvärk redan i lördags. Igår sprang jag på toa stup i kvarten eftersom jag trodde mensen kommit. Men icke. Gjorde ett test på morgonen då jag misstänker det var bim. Men visade negativt. Idag måndag har värken avtagit och ingen mens i sikte. Gissar på att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Bara för att man vill så pass mycket. Ska vänta några dagar innan jag testar igen. Säkert mensen som ligger på lur. Jobbigt...

Hoppas det är ett plus som står runt hörnet! :) 
    Viljan finns ju där oavsett om vi vill tänkta på det eller inte, det går bara inte att sluta hoppas! Och ju närmre BiM man kommer, desto starkare blir viljan antar jag.
    Så var det iaf för mig förra månaden då vi trodde att jag var gravid, nu när vi bestämt oss för ett första försök så känns det väl lite halvt lugnt just nu... men tror inte att jag kommer vara lika lugn och avslappnad veckan innan BiM nu när jag vet att vi gjort första försöket till en knodd :) Uppdatera oss om hur det går!

Och till er allesammans, så ber jag om ursäkt för att jag inte varit så aktiv här på FL. Har varit bortrest över helgen och haft en hel del att stå i här hemma så har inte hunnit med så mycket skrivande, men försöker svara på kvällarna när det är lite lugnare :)

KRAM PÅ ER!
  • Ellabella87

Hej :) jag är snart på bim +3 (imorgon bitti)

Jag har testat varje dag senaste två dagarna hehe.. Fått neg varje gång :/ idag kollade jag på testet efter 1-2 h och då är där ett svaaagt streck? Räknas det eller är det ogiltigt eftersom det inte är inom ramen? Ska väl tilläggas dock att man såg det

tydligast om man höll testet mot en glödlampa.. Men ett streck var där, höll sambon med om också :s frågan är det var ett spökstreck?!

Gah känns som mensen ska komma närsom.. Sprungit på toa 20 ggr idag o kollat.. Men icke.. Imorse kom det dock ytterst lite brungula(?!) flytningar, och igårkväll kom det ytterst lite svagt ljusrosa på pappret när jag kissat, men inget blod. Ngn som har liknande? :)

Frallanz skrev 2014-09-22 00:16:01 följande:

Välkomna alla nya pluss-jägare! ;)

Vad kul att det trillar in fler som vill följas åt, det blir man glad av!

Jag själv känner mig rätt avslappnad nu, inför försök nr 1. Vill inte stressa upp mig för hört att det minskar chansen att ägget ska bli befruktat (låter rätt logiskt så sant är det nog).

För er som är ny så har jag BiM 12/10 så min första ÄL är på ingång nu i dagarna :)

Ni som gått över bim och ännu inte fått mens, när tänker ni testa om ni inte redan gjort det?

Och ni som inte gått över bim, har ni känt av nåt annorlunda med er denna månad? :)

KRAM PÅ ER ALLESAMMANS ?

• Sarah1990

Tog ut min hormonspiral för 5v sedan och gjorde vårt första försök nu men vet egentligen inte säkert om jag ens haft någon ägglossning! :/ Beräknade väl att mensen skulle komma i fredags men hittills är det inga tecken på någon blödning. Testat 2 ggr, senast imorse, båda negativa. Beställt hem ett paket med både ÄL-tester och grav-tester inför nästa runda så väntar bara på den där jäkla mensen nu :p

Är förresten 24 år från Småland och bor tillsammans med min blivande man som är några år äldre än mig.

• Frallanz
    Ellabella87 skrev 2014-09-22 23:47:23 följande:

Jag har testat varje dag senaste två dagarna hehe.. Fått neg varje gång :/ idag kollade jag på testet efter 1-2 h och då är där ett svaaagt streck? Räknas det eller är det ogiltigt eftersom det inte är inom ramen? Ska väl tilläggas dock att man såg det

tydligast om man höll testet mot en glödlampa.. Men ett streck var där, höll sambon med om också :s frågan är det var ett spökstreck?!

Gah känns som mensen ska komma närsom.. Sprungit på toa 20 ggr idag o kollat.. Men icke.. Imorse kom det dock ytterst lite brungula(?!) flytningar, och igårkväll kom det ytterst lite svagt ljusrosa på pappret när jag kissat, men inget blod. Ngn som har liknande? :)

Spökatreck eller så är du helt enkelt låghormonare kanske? :) bästa är väl att vänta 1-2 dagar igen o se om där dyker upp nån mens och om inte göra ett test igen.

Ang. det ljusrosa så kan det ju vara en nidblödning, men det brungula har jag ingen aning om vad det kan vara. Kanske någon annan som haft samma svarar så småningom :)

VÄLKOMMEN ALLA NYA!
  • Frallanz
    Sarah1990 skrev 2014-09-23 00:01:59 följande:

Tog ut min hormonspiral för 5v sedan och gjorde vårt första försök nu men vet egentligen inte säkert om jag ens haft någon ägglossning! :/ Beräknade väl att mensen skulle komma i fredags men hittills är det inga tecken på någon blödning. Testat 2 ggr, senast imorse, båda negativa. Beställt hem ett paket med både ÄL-tester och grav-tester inför nästa runda så väntar bara på den där jäkla mensen nu :p

Är förresten 24 år från Småland och bor tillsammans med min blivande man som är några år äldre än mig.

Har ingen aning om hur ägglossningen är efter preventivmedel osv, pratat med en bm om det? Förmodlingen väldigt individuellt det där. Men hoppas du haft äl och plussar redan nu såklart :)
  • Phialia90
    Ellabella87 skrev 2014-09-22 23:47:23 följande:

Jag är på bim+12. Ingen mens i sikte, har för övrigt en väldigt punktlig mens men gravtest på bim+8 visade neg så mensen gör nog bara semester ett tag eller så är jag låghormonare har ju aldrig tittat på testen efter 1 timma kanske ska testa det
  • Zombiie

Hej! Va roligt med alla nya! Jag är på BIM -6. Tycker att jag känner något molande och stickande i livmodern ibland och i förrgår kväll kräktes jag helt utan synbar anledning. Tänkte testa på morgonurin imorgon på -5, tidigt men kan inte hålla mig! Någon mer som har BIM snart? :)

Ha en bra dag allihopa!

• Frallanz
    Phialia90 skrev 2014-09-23 02:44:41 följande:
    Jag är på bim+12. Ingen mens i sikte, har för övrigt en väldigt punktlig mens men gravtest på bim+8 visade neg så mensen gör nog bara semester ett tag eller så är jag låghormonare har ju aldrig tittat på testen efter 1 timma kanske ska testa det
    Man ska inte läsa av tester efter 30 min sägs det, men om där är ett streck vil man ju gärna att det ska stämma också :)

Men man rekommenderar att inte läsa ett test efter 30 min (tror det är 30), står på förpackningarna.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!