• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-04-04 22:34:16 följande:

Att se era magar gör just nu lite ont :/ försök två med hormoner done. Dag 8 nu och väntar på mensen så fint, använder progestall och hoppas det kan hjälpa lite iaf men denna månad känns hopplös just nu..

Förstår att det känns tungt :/ tänkte mig inte för heller ang. magbilden så ska försöka tabort den om jag vet hur man gör.

Jag håller tummarna att det tar sig snart för er, så kämpigt att gå och vänta på det där plusset antar jag :/
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-04-07 16:03:43 följande:

Förstår att det känns tungt :/ tänkte mig inte för heller ang. magbilden så ska försöka tabort den om jag vet hur man gör.

Jag håller tummarna att det tar sig snart för er, så kämpigt att gå och vänta på det där plusset antar jag :/

Nä det behövs inte.

Har slutat hoppas just nu faktiskt. Tar bara dag för dag och inställd att jag aldrig kommer bli mamma
  • Maglizz
    Ztarduzt skrev 2015-04-07 17:06:47 följande:
    Nä det behövs inte.

Har slutat hoppas just nu faktiskt. Tar bara dag för dag och inställd att jag aldrig kommer bli mamma
    Klart du kommer bli mamma! Jag borde också tänkt över dendär mobilbilden...

Jag håller alla tummar och tår för er(samt hovar och klor från djuren) att ett plus snart uppenbarar sig! :)
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2015-04-07 20:25:50 följande:

Klart du kommer bli mamma! Jag borde också tänkt över dendär mobilbilden...

Jag håller alla tummar och tår för er(samt hovar och klor från djuren) att ett plus snart uppenbarar sig! :)

Är ju bra någon hoppas iallafall, jag försöker tänka att ju mindre jag bryr mig, desto mindre krav osv jag har på att bli gravid, desto bättre kommer det gå framöver. Så var dag i sänder. Poppa piller, smörja med progesteron, ha sex varannan dag för att lusten faller sig in och bara njuta av livet. Känner absolut inget annat än ömma bröstvårtor, vilket jag alltid har innan mens. Beräknad mens enligt FF är söndag. Sist gick mensen över 3 dagar så får se vad kroppen hittar på denna månad.
  • Maglizz
    Ztarduzt skrev 2015-04-07 20:57:12 följande:
    Är ju bra någon hoppas iallafall, jag försöker tänka att ju mindre jag bryr mig, desto mindre krav osv jag har på att bli gravid, desto bättre kommer det gå framöver. Så var dag i sänder. Poppa piller, smörja med progesteron, ha sex varannan dag för att lusten faller sig in och bara njuta av livet. Känner absolut inget annat än ömma bröstvårtor, vilket jag alltid har innan mens. Beräknad mens enligt FF är söndag. Sist gick mensen över 3 dagar så får se vad kroppen hittar på denna månad.
    Är nog faktiskt rätt inställning! Jag trodde ju aldrig jag skulle bli gravid så himla lätt som jag blev, utan räknade med MÅNADER av försök, besvikelse och sex typ. Men så när jag såg att mensen var någon dag sen eller vad det var så tog jag gravtest och det gick fort att få ett plus... Skäms nästan för hur lätt det gick :(
  • Frallanz
    Maglizz skrev 2015-04-07 22:45:05 följande:
    Är nog faktiskt rätt inställning! Jag trodde ju aldrig jag skulle bli gravid så himla lätt som jag blev, utan räknade med MÅNADER av försök, besvikelse och sex typ. Men så när jag såg att mensen var någon dag sen eller vad det var så tog jag gravtest och det gick fort att få ett plus... Skäms nästan för hur lätt det gick :(
    Jag kan känna samma sak jag med, ang att det gick så fort då vi plusade efter att vi bestämt att sluta skydda oss och låta naturen ha sin gång eller vad man säger. Redan vid första dagen på kommande mens så plussade vi och jag kände efter det att livet är verkligen orättvist, när det går så lätt för vissa medan andra får kämpa.

Men samtidigt ska vi inte skämmas över det! Verkligen inte, vi ska istället vara glada att våra kroppar fungerar och gör det dem ska! Jag är stolt över att få vara gravid och att vi klickade på första, även om man önskar samma lycka för andra, så är jag ändå jäkligt glad att jag är en av dem som faktiskt har den turen med mig. Hade jag kunnat, så hade jag spridit samma tur och lycka till alla dem miljontals människor som försöker o försöker, men nu kan jag inte det så man kan inte annat än stötta dem man känner och som behöver det.
  • Ztarduzt

Det tråkiga är att jag redan kört den metoden i 9 månader utan framgång. Ohwell. Life sucks and then you die.

• Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-04-08 19:58:43 följande:

Det tråkiga är att jag redan kört den metoden i 9 månader utan framgång. Ohwell. Life sucks and then you die.

Jag förstår att du verkligen känner som du gör, det skulle jag också göra. Men faktum är att det är väldigt vanligt att man får försöka upp till ett år innan nåt händer, det sa mim bm och jag vet fler barnmorskor som sagt det till mina vänner som sen fått sina plus efter 8-12 månader av bebisbakande.

Sen att man faktiskt har problem att få barn är ju en annan sak, man ska aldig ge upp hoppet även om man känner att man bara vill gräva ner sig nånstans när saker inte går som man vill. Och jag förstår ju hur du känner, eller jag kan iallafall tänka mog hur det är. Ett helvete när det gäller det där jäkla plusset förstår jag. Stor styrke kram!
  • Karin23

Har bim +6 idag och tänkte testa graviditetstest imorgon. Orolig för man vill så gärna!

• Frallanz
    Karin23 skrev 2015-04-18 10:36:02 följande:

Har bim +6 idag och tänkte testa graviditetstest imorgon. Orolig för man vill så gärna!

Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna :D
  • Karin23
    Frallanz skrev 2015-04-18 17:09:21 följande:

Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna :D

Tusen tack!:) Det ska jag göra:)
  • Frallanz

Hej allesammans!

Tråden verkar ha stannat av, och jag ber om ursäkt för att ha varit oaktiv en tid men varit rätt mycket just nu.

Undrar hur det går för alla i bebisverkstaden?

Hoppas att ni mår bra och att det finns ett par plus där ute

Kram på er!

• Sarah21

Vi har också börjat planera barn och är på försök 1, har bim den 9/5 så håller tummarna på ett pluss då!

• anna89

Om 28 dagar så blir det att sluta med mina p-piller och börja igen efter uppehåll sedan november förra året

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!