Maglizz skrev 2015-04-07 22:45:05 följande:
Är nog faktiskt rätt inställning! Jag trodde ju aldrig jag skulle bli gravid så himla lätt som jag blev, utan räknade med MÅNADER av försök, besvikelse och sex typ. Men så när jag såg att mensen var någon dag sen eller vad det var så tog jag gravtest och det gick fort att få ett plus... Skäms nästan för hur lätt det gick :(
Jag kan känna samma sak jag med, ang att det gick så fort då vi plusade efter att vi bestämt att sluta skydda oss och låta naturen ha sin gång eller vad man säger. Redan vid första dagen på kommande mens så plussade vi och jag kände efter det att livet är verkligen orättvist, när det går så lätt för vissa medan andra får kämpa.
Men samtidigt ska vi inte skämmas över det! Verkligen inte, vi ska istället vara glada att våra kroppar fungerar och gör det dem ska! Jag är stolt över att få vara gravid och att vi klickade på första, även om man önskar samma lycka för andra, så är jag ändå jäkligt glad att jag är en av dem som faktiskt har den turen med mig. Hade jag kunnat, så hade jag spridit samma tur och lycka till alla dem miljontals människor som försöker o försöker, men nu kan jag inte det så man kan inte annat än stötta dem man känner och som behöver det.