90MOA skrev 2015-02-23 18:34:02 följande:
Har läst tråden och så kul det är att följa alla! Känner att jag måste hoppa in bland er nu, haha.
Jag slutade med mina p-piller för lite mer än ett år sedan, då vi kände för att testa. Dock kände min sambo (som är yngre än mig) att han inte riktigt var redo än men jag började ändå inte med p-piller igen efteråt då jag hört att gud nu minns jag inte vad det heter, men det som är i p-piller kan sitta i uppåt ett år efter att man slutat ta dom. Så hursom beslöt vi för att vi skulle börja nu i höst istället.. MEN.
Jag är en sån där som har noll koll på när den såkallade lingonveckan ska komma och så även ÄL. Så vi har som bara kört på ändå. Nu var det ett tag sedan jag hade min mens, måste varit 2-2½ vecka sedan och det händer så mycket konstiga grejer med mig nu!
Främst är jag illamående nästintill heela tiden, mina bröst var så otroligt ömma för ett par dagar sedan (höll i sig ungefär 1 vecka) så jag nästan skrek så fort man nuddade dom. Jag har halsbränna och mitt kiss luktar så starkt och vidrigt så jag nästan är nära att spy varje gång, haha. Det trots att jag häller i mig vatten. Dessutom har jag de 2-3 senaste dagarna känt en värk i min högra äggstock. Den är svår att förklara, det hugger inte och sticker inte men det är som en molande värk som kommer och sedan försvinner igen. Lite då och då, ganska ofta. Sen har jag bara en känsla i magen som jag aldrig någonsin känt förut. Dessutom är mina bröstvårtor hårda heela tiden vilket dom aldrig varit förut.
Vågar man hoppas måntro?!
Hej och välkommen in i värmen! :D
Om det är ca 2 veckor sedan du hade din mens, så bör din ägglossning vara runt nu eller varit precis. Kanske den du känner av?
Visst låter dina symtom som en graviditet också, men jag tänkte mer på att du säger att du inte haft din mens på 2-2½ vecka och det är ju ungefärlig tid för ägglossning. Men vänta och se om där kommer nån mens, den bör ju komma inom 2 veckor isåfall :)
Ett tips är att använda dig av appen WomanLog i telefonen, den använde jag mig av för att hålla koll på min mens förut, och på så vis räknar den även ut när man är som mest fertil osv. Om det inte är så att du är gravid nu, vilket jag hoppas, men om mensen kommer så skriv upp dagen i telefonen, tex i WomanLog så kommer den räkna ut ungefärlig tid när det är dags för nästa osv.
Lycka till, håller tummarna för er! :)