Frallanz skrev 2015-01-30 00:32:51 följande:
Du är ju förmodligen väldigt uppstressad över alla tankar o din situation, och stress/oro kan skjuta upp mensen rejält. Min har blivit uppskjuten en gång, då 5 veckor och 3 dagar pga en stressperiod jag hamnade i.
Säger inte att hela situationen beror på stress, men tänkte att du kanske ska försöka slappna av och försöka att inte tänka så mycket ifall stress spökar lite också, medvetet eller inte.
Kram :)
Tack för tipset, men just nu är jag rätt lugn. Haft ont i tjejmagen, fått äl utsatt av Fertility friend (tempappen).. Lol.. Nu liksom?! Och tror mensen är på G. Ska prova lite munkpeppar nästa cykel och ev serpafar som har samma inverkan som pergotime. Läst mycket positivt om dom men är lite smått skeptisk såklart, men kommer mest troligt köra på det iallafall och se om vi får en väldigt sen 2015 bebis.
Vet att man inte ska ta hormonstimulerande utan läkare, men gyn sa att pergotime krävdes och har pratat med en tjej som gått på kliniken jag måste gå via för att få pergotime, dom kollar inte ens om hon får äl. Så verkar inte vara så hög prio i mitt kära län att kolla sånt. Kommer därför mest troligt bara köra på och lite smått hoppas på tvillingar så man kan ta det lugnt med stressen för syskon ett bra tag.