• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz

Vad kul att så många ville vara med!

Och jag förstår er som känner er rädd men samtidigt lycklig över att bebisverkstaden är igång!

Att analysera och leta symtom är nåntig man omöjligt kan komma ifrån, det ligger alltid där i bakhuvudet, så ni är inte ensamma om det heller :)

Hoppas även på ett plus i oktober! Blir första seriösa försöket för mig denna ÄL som kommer nu. Men nu håller jag tummarna att vi alla kan plussa inom en snar framtid :)

Jag är 26 år och bor i Falkenberg :)

? stor kram till er alla! ?

• Frallanz

Jag svarar alla i ett och samma inlägg, eftersom vi är så många så kanske jag glömmer svara någon men då inte med mening så ni vet tjejer :)

Bor nära ullared ja, hihi. Men flyttar tillbaka till Gävle inom kort där jag kommer ifrån från början :)

Man bestämmer själv när man är redo för barn, så det är inget man ska behöva förklara för andra tycker jag, så känner du att ni är redo nu så är det upp till er! :)

Är det någon som har Bim nu i dagarna? :)

Vad har ni för symtom hittills om ni har några? Nu ska man passa sig från att analysera för mycket, men det kan man ju inte undgå när man går i väntan på plusset ;)

Kram på er!

• Frallanz
    Hippo83 skrev 2014-09-13 17:00:17 följande:

Tycker man gått runt och letat tecken det senaste året fast vi inte ens försökt än.

Jag är 31år och bor i Örebro.

Jag antar att det är viljan som gör att vi ser tecken överallt ;) haha.

Välkommna allihopa!
  • Frallanz

Lindiz: Det är JÄTTE svårt att låta bli det här med sökandet efter tecken, men man får försöka fokusera på att nå bim dagen och se om tant röd knackar på dörren eller inte :)

Emzerus: Beklagar din cancer, och är glad för er skull att du mår bra och kan köra igång! :)

Jag är lika taggad, och det är vi nog allihopa så du är inte ensam om att känna dig "för taggad" :)

Lycka till allihopa och håll mig uppdaterad om vad som händer och hur ni mår allihopa! :)

Kram på er!

• Frallanz

Emzerus: BIM är precis som luttanlej säger: Beräknad Icke Mens :)

Luttanlej: Japp, du är på BIM-9 :)

För er som undrar, om man vet vilken BiM man har (dag som mensen är beräknad på) men blir försena tex 3 dagar, så säger man BIM+3.

Lindiz: Förstår det, jag tänker redan på min BiM dag och jag har inte passerat ägglossningen ännu, haha.

Hoppas innerligt att vi alla plussar snart och att vi därefter håller kontakten och kan följa varandra :)

Pearl10, välkommen in i värmen! :)

• Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-09-14 21:18:44 följande:

Hej alla!

Är på första försöket, har 32-35 dagars cykler. Hade bim32 i lördags. .testade, fick ett svagt svagt plus..vågar inte hoppas något än..tänkte göra nytt test imorgon (bim 34) såvida inte något rött dykt upp..

29år från Lund-trakten i Skåne

Okej, men då bör du normalt sett ha mensen nu? Låter som att du plussat, men som du säger bör du göra ett test imorgon så att du kan få ett starkt och vackert plus! :) Håll oss uppdaterade om hur det går! Lycka till!
  • Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-09-15 07:30:35 följande:

Gjorde nytt test nu på morgonen. Strecket började komma efter 2min..är lite starkare än förra. Det borde väl innebära att det är plus? Är så nojig med allt men det är väl bara att låta kroppen sköta resten nu och hoppas att allt går vägen :)

phpDktEed11990.jpg dagens (bim34)

phpk0mjYJ45401.jpg bim 32

Helt klart ett stor grattis där! :)

Vad mysigt! Heja heja!

Hoppas ni andra mår bra idag, och att ni är starka i väntan på plusset :)

Glöm inte att ni inte är ensamma! Vi är med varandra hela tiden :)

Kram på er tjejer och VARMT VÄLKOMMEN alla nya!
  • Frallanz
    Luttanlej skrev 2014-09-15 16:33:40 följande:

Hej jag testade mig idag bim-8 med test från minipris.. Det visar suuuuuuper svagt.. Ska jag våga hoppas??

phpNyzOFa04006.jpg

Åååååh vad roligt o se tjejen!

Jag skulle nog själv våga hoppas, jag vet inte riktigt hur det är men nog kan det där vaa ett pluss! :)

Gör ett nytt test om några dagar så ska du se att strecket är starkare då! Guud vilken lycka, heja plusset!
  • Frallanz
    louise1992 skrev 2014-09-15 17:17:36 följande:

Hej!
    Jag blir så glad för er som plussat! Jag tog det sista p-pillret den 18/8, fick en pillerblödning efter det och slutade blöda efter ungefär 3 dagar. Nu är det snart en månad sedan pillerstoppet och jag har haft "mensvärk" känningar som har kommit och gått i flera dagar nu, utan mens. Men jag törs inte hoppas! Inbillar mig själv att jag inbillar mig... Kanske kommer mensen snart? Har läst lite överallt att det tar ett halvår/år för vissa att få ett + och för vissa går det pangtjong! Så! Vad tycker tror ni? Ska jag vänta i några veckor innan test? Är det för tidigt nu? Hur var det för er?

Har ätit folsyra sedan dag 1.

Tacksam för feedback.

/Lollo

Jag vet inte hur det är efter ppiller o så :/

Vänta en vecka from idag o ta sen ett test?

Luttanlej: jag tror du har plussat iaf! :)

Min tant röd for iväg imorse ;) så jag & sambon myste lite idag, så nu äntlgen kan man sätta igång och hoppas på att det var sista gången jag såg röken av tant röd ;) haha.

Vore ju så himla kul att få plussa första försöket den 12 oktober då jag har BiM nästa gång.

Håller tummarna för att första försöket ger ett pluss både för mig o er andra i samma sits, och specellt till er som försökt ett tag - KOM IGEN NU PLUSSEN !!!!! :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!