Frallanz skrev 2015-03-03 09:21:53 följande:
Jag har ingen aning, jag har inte direkt ansträngt mig med vikten. Äter som vanligt, frukost lunch och middag, sen en fika/mellanmål på kvällen då jag blir hungrig igen. Går promenader med sambon, men det är korta promenader då jag inte går spec fort nu för tiden o får lätt ont pga foglossningen. Men antar jag bara haft tur hittills, det enda som vuxit är ju magen.
Oj, det lät inte kul alls med havandeskapsdiabetes :( trist att man kan få det. Vilket påminner mig om att jag ska in och göra sockerbelastning den 24e denna månad :( vill inte! Det var hemskt första gången.
Kan säga att jag hatade mitt belastningstest, vidrigaste jag varit med om! Tyckte dessutom min BM skötte mitt "fall" oerhört dåligt. Jag har lite högt BMI, detta mycket av att jag suttit stilla i 3 månader pga bruten fot i gips. Så hon bestämmer att detta belastningstest ska ske, och säger då att jag högst troligen kommer ha graviditetsdiabetes.. Ca 2 dagar innan var jag hos min pappas fru som är diabetiker och tar mitt blodsocker efter jag ätit mat samt fika och låg på 6,3(man ska ligga över 9 för att få graviditetsdiabetes).
Kommer in då 2 dagar efter dricker denna äckliga blandningen( ca 45 min senare ön tänkt för min BM GLÖMT AV MIG!!) och 2h senare tar hon blodprov och ligger på stabila 6,0. Då säger hon "ja, man blir ju aldrig chockad. Skönt att du trots ditt BMI ligger bra till"....
Gick ARG från min barnmorska!