• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Ztarduzt
    Beengaah91 skrev 2015-03-14 09:24:25 följande:

Aa väldigt roligt att de finns nån här som e i samma ålder som en själv :) Asså vart i Västra Götaland bor han då? :)

Nepp de har ja inte gjort :)

Han bor hos mig i Västerbotten nu, men kommer från Trollhättan :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-14 10:13:44 följande:

Haha, ja man vill gärna strypa kärringen när hon är på besök och jobbar sig ;) snart är du i graviditeten och kan skratta henne i nyllet och slippa se henne på lääänge :D

Vi får hoppas att den lilla blödningen var en nidblödning! :) uppdatera om hur det går!

Längtar dit like hell! ;D

Nah, det kommer blod varje gång jag går på toa, men inte så pass mycket att det behövs binda än :s brukar blöda som ett vattenfall dag 1.. Min kropp gör då allt för att man inte ska kunna följa den :p
  • Beengaah91
    Ztarduzt skrev 2015-03-14 10:47:51 följande:

Han bor hos mig i Västerbotten nu, men kommer från Trollhättan :)

Okej :) Ja e från Trollhättan från början men bor nu i Falköping, sambons hemtrakter :) Flyttade hit för kärleken ;)
  • Ztarduzt
    Beengaah91 skrev 2015-03-14 11:08:06 följande:

Okej :) Ja e från Trollhättan från början men bor nu i Falköping, sambons hemtrakter :) Flyttade hit för kärleken ;)

Haha, se där ;) tror dock inte du vet vem min sambo är trots att ni båda kommer från Trollhättan, han är 8 år äldre än oss :) vi försöker fara ner en gång per år, är 100 mil enkelväg så inget man gör över en helg. En del av mig vill flytta ner, älskar dialekten, längre sommar och så fint med körsbärsträden! Men har hela släkten här uppe och känns lite halvdant att flytta från dem och dom underbara somrarna med ljus dygnet runt. Lite lagomt kluven!
  • Beengaah91
    Ztarduzt skrev 2015-03-14 15:12:33 följande:

Haha, se där ;) tror dock inte du vet vem min sambo är trots att ni båda kommer från Trollhättan, han är 8 år äldre än oss :) vi försöker fara ner en gång per år, är 100 mil enkelväg så inget man gör över en helg. En del av mig vill flytta ner, älskar dialekten, längre sommar och så fint med körsbärsträden! Men har hela släkten här uppe och känns lite halvdant att flytta från dem och dom underbara somrarna med ljus dygnet runt. Lite lagomt kluven!

Hehe ne ja tror nog inte heller att ja vet vem han e :P

Ja vill flytta tebax te Trollhättan men som sagt sambon har fast jobb här så då blir de lite jobbigt :/ Men vi åker hem typ varannan helg te mina föräldrar så de ju skönt iaf :) Haha ja tycker vi låter som ett par bönder som bor ute på vischan :P
  • Beengaah91

Idag har ja inte så ont i bröstvårtorna men hade ont i bröstvårtorna o vårtgården igår men idag känns min mage som ja hat ätit för mkt o lite uppblåst lr som man har vart förstoppad... Men ja kanske ska ta ett test imorgon men ja vet nog redan svaret :( Det kommer vara negativt :( Känner de på mig :(

• Frallanz
    Beengaah91 skrev 2015-03-15 11:55:06 följande:

Idag har ja inte så ont i bröstvårtorna men hade ont i bröstvårtorna o vårtgården igår men idag känns min mage som ja hat ätit för mkt o lite uppblåst lr som man har vart förstoppad... Men ja kanske ska ta ett test imorgon men ja vet nog redan svaret :( Det kommer vara negativt :( Känner de på mig :(

Sådär kände jag mig i början, väldigt uppblåst och en förstoppad känsla, höll i sig från v5 fram till v8. Håller tummarna för dig! :)

Fortsätt uppdatera om hur det går för er :)
  • Beengaah91
    Frallanz skrev 2015-03-15 13:48:01 följande:

Sådär kände jag mig i början, väldigt uppblåst och en förstoppad känsla, höll i sig från v5 fram till v8. Håller tummarna för dig! :)

Fortsätt uppdatera om hur det går för er :)

Ja hade sex den 7e denna månad sist o så började ja få dom där "symtomen" som ja har berättat om... Hade sex igår oxå o nu har en liten molande värk i nedre delen av magen... Visst ja kanske inbillar mig att de e nåt... Men ja ska nog ta ett test imorgon så får vi se va de visar... Sen om mensen inte kommer denna månaden får ja la ta ett test igen... Men ja oroar mig som alltid när ja har tagit ett test o känner på mig att de kan bli negativt... O vrf skulle de bli ett positivt resultat nu egentligen...? Men men vi får se imorgon va de visar... Ja uppdaterar imorgon o vilket fall som helst :)
  • Frallanz
    Beengaah91 skrev 2015-03-15 17:30:43 följande:
    Ja hade sex den 7e denna månad sist o så började ja få dom där "symtomen" som ja har berättat om... Hade sex igår oxå o nu har en liten molande värk i nedre delen av magen... Visst ja kanske inbillar mig att de e nåt... Men ja ska nog ta ett test imorgon så får vi se va de visar... Sen om mensen inte kommer denna månaden får ja la ta ett test igen... Men ja oroar mig som alltid när ja har tagit ett test o känner på mig att de kan bli negativt... O vrf skulle de bli ett positivt resultat nu egentligen...? Men men vi får se imorgon va de visar... Ja uppdaterar imorgon o vilket fall som helst :)
    Jag önskar att jag kunde svara på vad molvärken betyder. För mig så hade jag allt som jag alltid har innan mens, som molvärk, ömma bröst o så. Bara det att nu såhär i efterhand så var det vårtorna som ömmade och inte hela brösten som annars. Sen molvärken brukar jag få dygnet innan mensen, men just då kom den en hel vecka innan och höll i sig fram till bim dagen. Så ibland ser man, och ibland ser man inte alls symtomen som finns där rakt framför ögonen på en. Nu letade jag inte efter tecken just då eftersom de va första försöket o då förväntar man sig inte att de ska gå direkt o så. Men tyvärr så ian man inte göra annat än att vänta o se, o ta en dag i taget. Håller tummarna hårt för ett plus för er!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-14 10:50:10 följande:
    Längtar dit like hell! ;D

Nah, det kommer blod varje gång jag går på toa, men inte så pass mycket att det behövs binda än :s brukar blöda som ett vattenfall dag 1.. Min kropp gör då allt för att man inte ska kunna följa den :p
    Ja vad mysko! Hm, jobbigt att kroppen tyvärr gör som den vill faktiskt :/ svårt att förutse o så.

Har du använt dig av ägglossningstester o sånt? För mig vet jag att det aldrig skulle gå med tester och temper, skulle bli för stressad. Och min sambo skulle bli detsamma sa han när vi bestämde oss för att baka bebis.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!