• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-15 23:14:59 följande:

Ja vad mysko! Hm, jobbigt att kroppen tyvärr gör som den vill faktiskt :/ svårt att förutse o så.

Har du använt dig av ägglossningstester o sånt? För mig vet jag att det aldrig skulle gå med tester och temper, skulle bli för stressad. Och min sambo skulle bli detsamma sa han när vi bestämde oss för att baka bebis.

1 dags "riklig" mens där det behövdes 1,5 tampong och inne på andra dagen där det totalt behövs 1 trosskydd på hela dagen..

Jag har använt det ja, detta var första cykeln med utslag öht. Tycker inte tempen är så stressande, tempar mer för att bekräfta när äl varit då alla andra appar jag haft visat fel och ägglossningstest alltid varit blankt.. Vi kör även med metoden "varannan dag fram till pos äl-test och då 3 dagar i rad" (eller ja, jag kör på den metoden ;)) vill inte stressa sambon i onödan så säger inte så mycket till honom. Är så drygt med olika lutealfaser hela tiden.. Förstår inte, den borde väl vara lika lång varje månad?!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-16 05:55:09 följande:
    1 dags "riklig" mens där det behövdes 1,5 tampong och inne på andra dagen där det totalt behövs 1 trosskydd på hela dagen..

Jag har använt det ja, detta var första cykeln med utslag öht. Tycker inte tempen är så stressande, tempar mer för att bekräfta när äl varit då alla andra appar jag haft visat fel och ägglossningstest alltid varit blankt.. Vi kör även med metoden "varannan dag fram till pos äl-test och då 3 dagar i rad" (eller ja, jag kör på den metoden ;)) vill inte stressa sambon i onödan så säger inte så mycket till honom. Är så drygt med olika lutealfaser hela tiden.. Förstår inte, den borde väl vara lika lång varje månad?!
    Okej, jag förstår. Smar att inte berätta så mycket i banorna, det skulle säkert stressa honom ja :)

Ja man tycker den bör vara lika lång, mycket märkligt hur kroppen fungerar ibland :s

Men kanske kan ni kika din sambo också? Säger inte att det är fel nånstans där, men då har ni iaf kollat er båda två och kan arbeta utifrån det, så ni inte kämpar på med hormoner osv och sen kanske det egentligen är spermierna som behöver liten knuff på vägen.

Mycket frustrerande det där med ägglossning, om ändå allt bara kunde fungera genom ett schema ibland, haha.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-16 09:16:24 följande:

Okej, jag förstår. Smar att inte berätta så mycket i banorna, det skulle säkert stressa honom ja :)

Ja man tycker den bör vara lika lång, mycket märkligt hur kroppen fungerar ibland :s

Men kanske kan ni kika din sambo också? Säger inte att det är fel nånstans där, men då har ni iaf kollat er båda två och kan arbeta utifrån det, så ni inte kämpar på med hormoner osv och sen kanske det egentligen är spermierna som behöver liten knuff på vägen.

Mycket frustrerande det där med ägglossning, om ändå allt bara kunde fungera genom ett schema ibland, haha.

Problemet är att vårat landsting inte vill göra utredning på honom än.. Eftersom jag har cystor på äggledaren är det såklart mig det är fel på och ska käka hormoner innan han utreds, grymt frustrerande. Hoppas det inte är han det är fel på, för då kommer vi bara ha råd att skaffa en unge typ. Ivf är ju inte direkt billigt.. Jag hoppas vi blir gravid snart, i maj ska vi på vidare utredning om jag gått ner i vikt men det går just nu bara upp. Gick ner 5kg, körde samma mat och träning och gick upp 1kg, ökade träningen och gick upp 2kg. Så nu ligger jag - 2kg och måste ner totalt 10kg till. Suck
  • Ztarduzt

Jobbigaste är att jag mår äckligt illa. Vill bara spy då jag äter så blir knappt nån mat = mindre ork att träna..

• Beengaah91

Fick lite rosa/rött på pappret igår men tänkte ändå försöka ta ett test idag, tog på mig en binda o de kom lite blod där o tänkte "Amen då kan ja ju testa idag" så ja satte mig på toa o skulle precis kissa i en behållare när ja inser att de kommer mkt blod som mens o de lukta som mens oxå... Så aa SATKÄRRINGEN kom nu :( Faan :( Får se hur länge den håller i sig :/

• Beengaah91

Nu kommer de mer blod så ja mensen e här :( Jävla skit :( Men två av mina kompisar säger att man kan vara gravid fast man blöder rikligt men vettefan asså...

• Maglizz
    Ztarduzt skrev 2015-03-16 09:30:16 följande:
    Problemet är att vårat landsting inte vill göra utredning på honom än.. Eftersom jag har cystor på äggledaren är det såklart mig det är fel på och ska käka hormoner innan han utreds, grymt frustrerande. Hoppas det inte är han det är fel på, för då kommer vi bara ha råd att skaffa en unge typ. Ivf är ju inte direkt billigt.. Jag hoppas vi blir gravid snart, i maj ska vi på vidare utredning om jag gått ner i vikt men det går just nu bara upp. Gick ner 5kg, körde samma mat och träning och gick upp 1kg, ökade träningen och gick upp 2kg. Så nu ligger jag - 2kg och måste ner totalt 10kg till. Suck
    Tänk på att när du går ner i vikt, och tränar så är det lätt att du går upp, för all "massa" blir muskler osv. Ge inte upp! Håller alla tummar och tår att ni snart får bebbe! Och hälsa din sambo från en som också är från "slätta" ;) (från trollhättanstrakterna själv).

Själv kivas jag med att spy på morgonen, sedan gråta av smärta i buken mitt på dagen ocj sedan fungerar jag som vanligt resten av dagen :P
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-16 09:30:16 följande:
    Jobbig sits :/ tycker ändå de bör undersöka båda parterna. Man är ju ändå två om det, o även fast du har cystor så kan han ju också behöva hjälp på traven. Jag tror såklart inget är fel där, vill inte skrämma dig såklart. Men menade mer att du kanske känner press över att det är du, vilket du såklart inte ska göra men det är kanse inte lätt. Jag håller fortfarande tummarna så hårt för att ni ska få erat efterlängtade pluss. Man önskar man kunde ge alla ett plus när man själv sitter här o bara kan skriva o försöka stötta :/ orättvisa värld. Men ge inte upp, det är snart dags för en litet frö hos dig med :)
  • Frallanz
    Beengaah91 skrev 2015-03-16 09:56:50 följande:

Fick lite rosa/rött på pappret igår men tänkte ändå försöka ta ett test idag, tog på mig en binda o de kom lite blod där o tänkte "Amen då kan ja ju testa idag" så ja satte mig på toa o skulle precis kissa i en behållare när ja inser att de kommer mkt blod som mens o de lukta som mens oxå... Så aa SATKÄRRINGEN kom nu :( Faan :( Får se hur länge den håller i sig :/

Tråkigt om det är mensen, men upp på hästen och försök igen så att säga :) ge inte upp, även om det kanske känns hopplöst!

Jag vet en tjej som hade mens helt vanligt, hon förstod inte att hon var gravid förrän det började sparka o hon då var i v 23.

Man vet ju aldrig, men tyvärr är det väldigt ovanligt att ha "mens" under graviditeten.

Styrke kramar!
  • Frallanz
    Maglizz skrev 2015-03-16 22:32:19 följande:
    Tänk på att när du går ner i vikt, och tränar så är det lätt att du går upp, för all "massa" blir muskler osv. Ge inte upp! Håller alla tummar och tår att ni snart får bebbe! Och hälsa din sambo från en som också är från "slätta" ;) (från trollhättanstrakterna själv).

Själv kivas jag med att spy på morgonen, sedan gråta av smärta i buken mitt på dagen ocj sedan fungerar jag som vanligt resten av dagen :P
    Är du gravid? :) vilken vecka är du i?

Jobbigt att behöva spy o så :/ glad att jag sluppit sånt under graviditeten. Hoppas det går över inom kort!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!