• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-12 20:51:45 följande:
    Hade ju regelbunden förut som alltid stämde med appen, men nu vetefan vad som hänt :( suck, så fort man försöker lära sig så går det inte :p ingen mens idag heller.. Kanske imorgon då? Hoppas testen är dåliga eller nått, haha ;p mår inte som jag brukar heller :/

Men vad jobbigt :( jag hoppas du mår bättre imorrn! Helt galet fint väder, förvånad att det smälter så mycket, i mars, här uppe i Norrland :o men I love it! Våår och snart sommar! :D snart kan man tralla runt ute igen och börjar närma sig det årliga besöket söderut till sambons släkt :)
    Ja förstår att det är klurigt o hålla koll när den kommer lite som den vill :/

Vilka tester använder du? Jag använde mig av RFSUs teststickor. Dem röd rödvita :) litar mest på dem.

Hoppas också det, man vill ju vara ute men orkar inte det när jag är trött hela tiden, jobbigt o stå på benen då. Ja bor själv i Hälsingland och landskapet är väl det finaste i sverige såhär års :) min sambo har också sin släkt söderut, Dalarna.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-13 00:58:28 följande:

Ja förstår att det är klurigt o hålla koll när den kommer lite som den vill :/

Vilka tester använder du? Jag använde mig av RFSUs teststickor. Dem röd rödvita :) litar mest på dem.

Hoppas också det, man vill ju vara ute men orkar inte det när jag är trött hela tiden, jobbigt o stå på benen då. Ja bor själv i Hälsingland och landskapet är väl det finaste i sverige såhär års :) min sambo har också sin släkt söderut, Dalarna.

Oja, helt sjukt. Men nu sjönk tempen rejält så nuu borde den komma, haha :p

Just nu testlagrets, men har även använt rfsu. :)

Usch, ibland får man bara ta sig ut typ.. Jag bor i Västerbotten, kan inte säga att det är vackert med slask och is överallt men snart så blir det ljust dygnet runt vilket jag älskar! Sambons släkt bor i Västra Götaland, så vi har 100 mil enkelväg för att hälsa på, förra året var det som att fara utomlans. For härifrån i - 5, kom fram till +20 och blommande körsbärsträd! Hade lust att flytta på stuts ;)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-13 05:58:39 följande:
    Oja, helt sjukt. Men nu sjönk tempen rejält så nuu borde den komma, haha :p

Just nu testlagrets, men har även använt rfsu. :)

Usch, ibland får man bara ta sig ut typ.. Jag bor i Västerbotten, kan inte säga att det är vackert med slask och is överallt men snart så blir det ljust dygnet runt vilket jag älskar! Sambons släkt bor i Västra Götaland, så vi har 100 mil enkelväg för att hälsa på, förra året var det som att fara utomlans. For härifrån i - 5, kom fram till +20 och blommande körsbärsträd! Hade lust att flytta på stuts ;)
    Ja, här är det då bar backe och fint vårväder varje dag så man kan inte annat vara glad trots att man har värk och är trött :) ljusare tider är alltid bra!

Om mensen nu tänker komma så hoppas jag den gör det snart så ni kan fortsätta myspyset :) finns inget värre än att vänta på kärringen röd o sen behöver ha henne övernattandes ett par dagar, satkärring :p haha.
  • Beengaah91

Hej!
    Kollade runt på lite olika trådar här men ja fastnade för denna :)

Heter Sandra, är 23 blir 24 nu i Mars. Bor i Västra Götaland. Vi har försökt o bli gravida i lite mer än 3 år till o från. Utan något resultat överhuvudtaget. Men som ja känner nu har ja aldrig känt förut... Ont i bröstvårtorna, lite stickningar i magen o lite ont i magen till o från... E tröttare än vanligt o så har ja känt i 4 dagar med idag, sen har ja även ont i undre delen av magen. Vet inte vad de kan beror på... De kan ju typ vara vad som helst... Men om min mens inte kommer inom en vecka så ska ja allt ta ett test. Sen kan ja även tillägga att ja har oregelbunden mens o har alltid haft de också. Så inte så lätt att veta när ja har min ÄL eller när mensen kommer.

• Frallanz
    Beengaah91 skrev 2015-03-13 23:03:53 följande:

Hej!

Heter Sandra, är 23 blir 24 nu i Mars. Bor i Västra Götaland. Vi har försökt o bli gravida i lite mer än 3 år till o från. Utan något resultat överhuvudtaget. Men som ja känner nu har ja aldrig känt förut... Ont i bröstvårtorna, lite stickningar i magen o lite ont i magen till o från... E tröttare än vanligt o så har ja känt i 4 dagar med idag, sen har ja även ont i undre delen av magen. Vet inte vad de kan beror på... De kan ju typ vara vad som helst... Men om min mens inte kommer inom en vecka så ska ja allt ta ett test. Sen kan ja även tillägga att ja har oregelbunden mens o har alltid haft de också. Så inte så lätt att veta när ja har min ÄL eller när mensen kommer.

Hej Sandra och välkommen! :)

Jag hade stickningar i början av min graviditet, i samband med att jag plussade. Och var sååå trött hela tiden :) så visst kan det vara vad som helst, men det kan ju även vara tecken på bebis så det får vi ju hoppas att det är :) uppdatera gärna hur det går för dig, roligt att få följa alla och stötta/prata med allihopa!

Lycka till, hoppas kärringen röd håller sig borta!
  • Beengaah91
    Frallanz skrev 2015-03-13 23:30:08 följande:
    Hej Sandra och välkommen! :)

Jag hade stickningar i början av min graviditet, i samband med att jag plussade. Och var sååå trött hela tiden :) så visst kan det vara vad som helst, men det kan ju även vara tecken på bebis så det får vi ju hoppas att det är :) uppdatera gärna hur det går för dig, roligt att få följa alla och stötta/prata med allihopa!

Lycka till, hoppas kärringen röd håller sig borta!
    Aa de får vi verkligen hoppas på att de beror på de :) Jadå jag ska allt försöka uppdatera så gott ja kan :) Aa det känns väldigt roligt o skönt o ha nårra att snacka me :)

Tack så mkt :) Aa ja vill verkligen inte att den där jävla kärringen röd ska komma :P
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-13 19:05:58 följande:

Ja, här är det då bar backe och fint vårväder varje dag så man kan inte annat vara glad trots att man har värk och är trött :) ljusare tider är alltid bra!

Om mensen nu tänker komma så hoppas jag den gör det snart så ni kan fortsätta myspyset :) finns inget värre än att vänta på kärringen röd o sen behöver ha henne övernattandes ett par dagar, satkärring :p haha.

Lol. Svarade på detta igår :o vad hände..

Vi har bar backe där solen kommer åt, annars finns is där träd alltid skymmer. Som vissa delar av strandpromenaden längst med älven.

Saknar tiden med spiral, då kom kärring röd aldrig, var väl för rädd för hormonerna kanske ;) nu stannar hon som vanligast 2 nätter, blir det en oförutsägbar tredje natt också sparkas hon ut med huvudet före på dag 4 ;D

Tror jag fick mens imorse.. Gick på toa och det kom liiite liite blod, så den kommer nog igång under dagen.. Från 10 till 17 dagars lutealfas.. Wtf.
  • Ztarduzt
    Beengaah91 skrev 2015-03-13 23:03:53 följande:

Hej!

Jag är också född 91! Kul :) och en till rolig fakta (helt onödig egentligen) är att min sambo kommer från Västra Götaland ;)

Har du gjort några undersökningar pga oregelbunden mens?
  • Beengaah91
    Ztarduzt skrev 2015-03-14 09:08:19 följande:

Jag är också född 91! Kul :) och en till rolig fakta (helt onödig egentligen) är att min sambo kommer från Västra Götaland ;)

Har du gjort några undersökningar pga oregelbunden mens?

Aa väldigt roligt att de finns nån här som e i samma ålder som en själv :) Asså vart i Västra Götaland bor han då? :)

Nepp de har ja inte gjort :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-14 09:04:06 följande:
    Lol. Svarade på detta igår :o vad hände..

Vi har bar backe där solen kommer åt, annars finns is där träd alltid skymmer. Som vissa delar av strandpromenaden längst med älven.

Saknar tiden med spiral, då kom kärring röd aldrig, var väl för rädd för hormonerna kanske ;) nu stannar hon som vanligast 2 nätter, blir det en oförutsägbar tredje natt också sparkas hon ut med huvudet före på dag 4 ;D

Tror jag fick mens imorse.. Gick på toa och det kom liiite liite blod, så den kommer nog igång under dagen.. Från 10 till 17 dagars lutealfas.. Wtf.
    Haha, ja man vill gärna strypa kärringen när hon är på besök och jobbar sig ;) snart är du i graviditeten och kan skratta henne i nyllet och slippa se henne på lääänge :D

Vi får hoppas att den lilla blödningen var en nidblödning! :) uppdatera om hur det går!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!