Ztarduzt skrev 2015-03-07 18:36:36 följande:
Jag man får väl se det så! En förlossning lär ju vara värre än det där, hoppas min höga smärtgräns hjälper mig genom den :D
Skönt att det blev så! Vara förstoppad är ju det värsta som finns, kan tänka mig att det är ännu jobbigare när man är gravid :p du får nog in rytmen snart, tycker det är lättare med en dosett som ligger på bänken /matbordet. :)
Har BIM på tis eller ons enligt appen, och då är jag 13-14 DPO, så allt beror på hur lång lutealfas jag har. Försöker inte leta symtom, men känner lukt av mens och är illamående, så får se vad tusan det betyder.. :p
Har också hög smärtgräns, men tror inte det spelar så stor roll när det väl är dags :p hoppas kan man ju. Det enda jag fokuserat på är att läsa på om de olika skedena under en förlossning, så man är med lite i vad som kommer hända osv. Det känns tryggt att vara lite påläst tycker jag :) i början grät jag, och var tokrädd. Men nu känns det tryckt och jag ser fram emot den dagen med skräckblandad förtjusning :p
Ja, men jag har ett städskåp i hallen med tre hyllor, som jag även kallar för "medicin skåp", där jag förvarar värktabletter och mina järntabletter då jag har två katter så vågar jag inte ha något framme ifall de skulle komma på golven. Nu kanske inte järntabletter är farligt på katter eller så, men tar hellre det säkra före liksom :) men annars så skulle jag gjort som du säger, ha en dosett framme som man kan titta på och komma ihåg. Men nu påminner min sambo mig varje kväll så det går bra än sålänge :)
Okej, vad spännande! Nu längtar jag till tis-ons och håller tummarna sååå hårt!
Kanske är det lite som mig, märkte inte av nåt symtom alls. Förutom en enorm trötthet, och mensvärk o ömma bröst, men dem två sakerna brukade jag alltid ha innan mens så det var ju inte speciellt nåt nytt :) hoppas vi kan få se en bild på ett posetivt gravtest från dig snart!