• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • blackpeach

Hej alla. Testet blev negativt idag. :( Så mensen dyker nog upp på lördag.
    Men det är bara försöka igen nästa månad. Jag trodde ju egentligen inte att det hade kunnat bli något. Men hoppades ju ändå.

Ang tappen så är jag ingen expert. Men den är öppen under äl och mens annars är den stängd. Sen kan den va hög och låg och hård eller mjuk. men det har jag aldrig fått någon ordning på. om man känner på den varje dag så kan man nog lära sig känna skillnader. :)

• Phialia90

Är på Bim+7 idag, min mens brukar vara punktlig så hoppas. Tog dock ett gravtest på +2 men negativt, så tänkte vänta lite till och ta på morgonurin. Är tröttare än vanligt, haft metallsmak i munnen samt kissar något otroligt mycket :)

• Frallanz
    bellsi skrev 2014-09-18 10:04:09 följande:
    Hej:)

Samma här, planerar första barn och har nyligen tagit bort p-plåster efter 16 års användning. Äntligen hittat mannen i mitt liv och längtan efter barn blir mer och mer:)
    Hur går det för dig, planerar du att använda äl test? 
    Jag väntar på min äl också.
    Kram!!

Välkommen! :) vad roligt att ni planerar barn och att du funnit mannen med stor M!
    Jag tänkte låta bli stickor, eftersom denna ÄL som kommer blir den första att försöka på så tänkte jag bara låta det få komma naturligt. Jag känner att jag skulle bli stressad av stickorna, och tänkte att om det inte tar sig inom 3 försök så ska jag ev. börja med stickor. Du då, tänker du använda det? :)

Kram!

blackpeach skrev 2014-09-18 10:25:32 följande:

Men det är bara försöka igen nästa månad. Jag trodde ju egentligen inte att det hade kunnat bli något. Men hoppades ju ändå.

Ang tappen så är jag ingen expert. Men den är öppen under äl och mens annars är den stängd. Sen kan den va hög och låg och hård eller mjuk. men det har jag aldrig fått någon ordning på. om man känner på den varje dag så kan man nog lära sig känna skillnader. :)

STOR KRAM! Vad tråkigt :( är bim på lördag? Förstår att det känns tungt, det skulle jag med tycka. Men hur det än är måste man ju se framåt nästa månad istället och försöka att inte bli allt för deppad. Vet att det är svårt att låta bli att hoppas, men det gör man ju oavsett om man vill eller inte! Det gör vi alla :)
    Jag försöker att inte tänka på det, men herregud det är så jäkla svårt att låta bli!!!
    Glöm inte att vi är med dig, och finns här :) KRAM!

Phialia90 skrev 2014-09-18 10:28:11 följande:

Är på Bim+7 idag, min mens brukar vara punktlig så hoppas. Tog dock ett gravtest på +2 men negativt, så tänkte vänta lite till och ta på morgonurin. Är tröttare än vanligt, haft metallsmak i munnen samt kissar något otroligt mycket :)

Hej där! Ska du göra test imorgonbitti då alltså? :) Håller tummarna att där växer ett knyte hos dig! Uppdatera gärna om hur det går för dig, och hur du mår :) Kram!

• Phialia90
    Frallanz skrev 2014-09-18 11:22:48 följande:

Välkommen! :) vad roligt att ni planerar barn och att du funnit mannen med stor M!
    Jag tänkte låta bli stickor, eftersom denna ÄL som kommer blir den första att försöka på så tänkte jag bara låta det få komma naturligt. Jag känner att jag skulle bli stressad av stickorna, och tänkte att om det inte tar sig inom 3 försök så ska jag ev. börja med stickor. Du då, tänker du använda det? :)

Kram!

STOR KRAM! Vad tråkigt :( är bim på lördag? Förstår att det känns tungt, det skulle jag med tycka. Men hur det än är måste man ju se framåt nästa månad istället och försöka att inte bli allt för deppad. Vet att det är svårt att låta bli att hoppas, men det gör man ju oavsett om man vill eller inte! Det gör vi alla :)
    Jag försöker att inte tänka på det, men herregud det är så jäkla svårt att låta bli!!!

Hej där! Ska du göra test imorgonbitti då alltså? :) Håller tummarna att där växer ett knyte hos dig! Uppdatera gärna om hur det går för dig, och hur du mår :) Kram!

Blir nog på lördag morgon, har lite att stå i imorgon :)
  • Frallanz
    Phialia90 skrev 2014-09-18 11:35:37 följande:
    Blir nog på lördag morgon, har lite att stå i imorgon :)
    Åh, du ska ha stor eloge som klarar av att hålla dig Skrattande
    jag har fullt upp med att inte tänka på att vi faktiskt är mitt i en bebistillverkning nu för tiden, det är svårt. Men man får inte tänka på det för mycket, blir så lätt stressad Rynkar på näsan
  • bellsi
    Frallanz skrev 2014-09-18 11:22:48 följande:

Kram!

Tack :) Vi har sagt att det får bli som det blir, inte att vi känner press att ha nu (även fast man känner en riktig längtan) så jag kommer inte heller köra med stickor, men har provat förr just för att se om jag hade äl och det hade jag, så jag har väldigt regelbunden och har då koll på naturligt sätt ungefär när det är dags :) hur gör ni? 
    Kramis*
  • Frallanz
    bellsi skrev 2014-09-18 12:29:34 följande:
    Tack :) Vi har sagt att det får bli som det blir, inte att vi känner press att ha nu (även fast man känner en riktig längtan) så jag kommer inte heller köra med stickor, men har provat förr just för att se om jag hade äl och det hade jag, så jag har väldigt regelbunden och har då koll på naturligt sätt ungefär när det är dags :) hur gör ni? 
    Kramis*

Ja, men det kan ju vara smart att göra så! :) de ska jag prova, bara för o kika om det stämmer. Jag får molvärk vid min ägglossning, om det nu är före, under eller efter det varnar vet jag inte. Men jag har en app på telefonen som säger att jag ska ha ägglossning runt den 26e. Så vi har bestämt att vi har sex när lusten känner för det och hittills har vi haft varje dag sen i lördags, förutom igår och idag (fast dagen är inte slut än ;)) men tänkte iallafall försöka varannan till var tredje dag, fram till BiM. Det är inte så att "NU ska vi ha sex, kom nu!" utan mer att det kommer av sig själv, då vi vet att det är bebistillverkning på gång så blir det genast mycket mysigare :) Har ni också bara tänkt köra på när lusten faller in? Eller har ni planerat in dagar o så? Har hört många som har schemalagt sina dagar för sex, absolut inget fel med det men för mig skulle det aldrig fungera då jag skulle känna mig stressad. 

• blackpeach

Tack Frallanz! Känns redan bättre. Har så mycket annat roligt i livet och egentligen är det inte såå bråttom med barn. Men det skulle vara himla roligt. :)

Välkomna ni nya! Håller timmarna för alla!

• moasam

Känner mig lite nere. Idag fick jag mens och dag tre efter mensen ska jag ta blodprov. Men det är på lördag och då är det stängt:/ tänk om jag måste vänta till nästa cykel då? Hoppas gyn hör av sig imorgon mailade förut. Vill bara komma igång med alla prover NU!!

• Frallanz
    moasam skrev 2014-09-18 19:25:52 följande:

Känner mig lite nere. Idag fick jag mens och dag tre efter mensen ska jag ta blodprov. Men det är på lördag och då är det stängt:/ tänk om jag måste vänta till nästa cykel då? Hoppas gyn hör av sig imorgon mailade förut. Vill bara komma igång med alla prover NU!!

Ring imorgon och fråga dem hur det blir? Du måste ju få komma in på lördag isf tycker jag. Ring gyn och fråga! Styrkekramar <3
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!