• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Nemijah

Stort grattis Luttanlej :D Så underbart!

Var hos doktorn idag då jag mått skit sista veckan, han testade där men det var negativt. En vecka kvar till BIM så kanske kan hålla modet uppe? Igår och idag har jag sovit mellan 18-08, händer aldrig annars! Och så har jag haft väldigt mjölkiga flytningar och inte alls så torra som dem brukar bli efter äl. Vad tror ni? Fortsätta våga hoppas?

• Luttanlej
    Nemijah skrev 2014-09-16 23:52:39 följande:

Var hos doktorn idag då jag mått skit sista veckan, han testade där men det var negativt. En vecka kvar till BIM så kanske kan hålla modet uppe? Igår och idag har jag sovit mellan 18-08, händer aldrig annars! Och så har jag haft väldigt mjölkiga flytningar och inte alls så torra som dem brukar bli efter äl. Vad tror ni? Fortsätta våga hoppas?

Jag har också mjölkiga flytningar och trött som fan!! Jag tror du kommer plussa inom snar framtid! Håller tummarna!
  • Nemijah

Tack för att du håller hoppet uppe och åter ett stort grattis! Det ger så mycket hopp nä jag ser att andra plussar, känns som en myt med positiva test när jag tänker för mig själv oftast.

Vad har du mer för symptom Luttanlej?

• Frallanz
    Nemijah skrev 2014-09-16 23:52:39 följande:

Det kan mycket väl vara en knodd hos dig! :)

Håll ut en vecka och testa på bim, än ska vi inte sluta hoppas!
  • Frallanz
    Luttanlej skrev 2014-09-16 23:55:39 följande:
    Jag har också mjölkiga flytningar och trött som fan!! Jag tror du kommer plussa inom snar framtid! Håller tummarna!
    Känner mig så glad nu för tiden, så otroligt glad över att alla ni finns här i tråden också!

Glad över att inte behöva vara ensam i jakten på plusset, har såklart min älskade sambo, men som ni vet så är det skönt o ha en kvinna i samma sits att prata med ;).

Tror på det här med att ett glatt humör jagar fram ett plus, men nu ikväll har jag tänkt "tänk om jag är en av dem som inte har turen att få en knodd på normal väg och måste söka hjälp om 2 år". Att jag och min sambo kört med avbrutet samlag i 4 år skrämmer mig lite, varför har jag inte blivit gravid innan? Är det nåt fel på oss? På mig? På honom?

Läst att det är många som använder sig av avbrutet samlag som preventivmetod, men som sen blir gravida på första försöket när de kör hela vägen. Jag ber så hårt att jag är en av dem om man får vara lite egoistisk (vilket jag verkligen ite är annars o vill alla väl!).

Många tankar nu.. Hoppas inte jag gör er andra oroliga nu o så, men behövde skriva av mig känner jag.

Kram på er och än en gång GRATTIS till er som plussat!
  • Reggi
    Luttanlej skrev 2014-09-16 21:54:10 följande:

Jag kunde inte hålla mig..

Härligt grattis :)kram
  • moasam
    Luttanlej skrev 2014-09-16 21:54:10 följande:

Jag kunde inte hålla mig..

php0HGVor49165.jpg

Grattis!!:D
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-17 00:41:52 följande:

Känner mig så glad nu för tiden, så otroligt glad över att alla ni finns här i tråden också!

Glad över att inte behöva vara ensam i jakten på plusset, har såklart min älskade sambo, men som ni vet så är det skönt o ha en kvinna i samma sits att prata med ;).

Tror på det här med att ett glatt humör jagar fram ett plus, men nu ikväll har jag tänkt "tänk om jag är en av dem som inte har turen att få en knodd på normal väg och måste söka hjälp om 2 år". Att jag och min sambo kört med avbrutet samlag i 4 år skrämmer mig lite, varför har jag inte blivit gravid innan? Är det nåt fel på oss? På mig? På honom?

Läst att det är många som använder sig av avbrutet samlag som preventivmetod, men som sen blir gravida på första försöket när de kör hela vägen. Jag ber så hårt att jag är en av dem om man får vara lite egoistisk (vilket jag verkligen ite är annars o vill alla väl!).

Många tankar nu.. Hoppas inte jag gör er andra oroliga nu o så, men behövde skriva av mig känner jag.

Kram på er och än en gång GRATTIS till er som plussat!

Bra att du har ett glatt humör! Mina tecken var typ samma som pms och innan mens. Men de som stod ut var att jag fick så mkt finnar och fet hårbotten. Sen molade det på ett annorlunda sätt. Gasig har jag också varit och mjölkiga flytningar. Brösten har gjort ont och synliga blodådror. Dessa symptom har inte varit jätte starka förutom brösten och fet hy men samtidigt är det så tidigt än.

Jag och min sambo har också kört på avbrutet i typ 4 år. Tagit 3000 gravtest typ med negativt svar. Har varit så orolig att något varit fel. Denna gången när jag plussade så låg jag kvar en stund efter sex.
  • Pearl10
    Dagens test, nu börjar jag tro på det själv också :). Nu hejar jag på er andra som inte plussat än och hoppas att tant röd håller sig borta från denna tråd!

Nemijah, klart du ska hoppas. Jag hade också mjölkiga flytningar innan bim, fick inte plus heller förrän på bim.

Frallanz, vi har också kört med avbrutet ett tag utan att ha blivit gravid o det va först nu när vi körde fullt ut som det verkligen hände något så visst kan det vara så för dig med! Håller tummarna!
  • ancl

Har en skum fråga.
    Efter sex försöker jag ligga kvar en stund, höjer benen i luften lite för att låta gravitationen göra sitt.
    Sen håller jag en hand under och går på toaletten. Oftast kommer det lite i handen precis innan jag sätter mig. Annars kommer det i toaletten.
    I söndags däremot, kom det varken i handen eller i toaletten.
    Kom inte heller något i trosorna under natten heller, Kan det betyda något?

Brukar ha äl på söndagar, borde haft det i söndags men enligt appen kan det också varit i måndags. Har haft sex varje dag sen förra fredagen(fertilitetsprognosen började förra torsdagen så missade första dagen)
    Har sex en gång om dagen och nu har det hänt två nätter i rad att vi vaknar på natten och kör lite, dock inte fullt ut.
    Kan vi fortsätta med härligt, spännande sex som vi  har nu försöker vi nog fram till bim, har det då inte funkat blir det nog jobbigt besked.

Har tackat nej till en familjesemester nästa sommar för vi hoppas ju såklart på att få ett plus till, lite jobbigt bara att alla undrar varför. Tur att man alltid kan skylla på att man inte har råd, håller på att bygga här hemma. 
    Någon mer som har bim runt nästa helg (28-29/9)?

Sorry för långt inlägg, passade på nu när jag sitter vid datorn

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!