• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • snäckis
    blackpeach skrev 2014-09-15 23:49:43 följande:

Åhhhhh stickningar hela dan idag typ. Och ont i ländryggen. känns som träningsvärk men ändå inte... annars inga symptom alls....Tror verkligen inte att det blivit den här månaden då vi inte hade så mycket sex runt trolig äl. Men kan inte sluta hoppas nu... Ska testa på torsdag morgon!

Håller tummarna för dig! På torsdag kommer du med goda nyheter :)
  • Frallanz
    blackpeach skrev 2014-09-15 23:49:43 följande:

Åhhhhh stickningar hela dan idag typ. Och ont i ländryggen. känns som träningsvärk men ändå inte... annars inga symptom alls....Tror verkligen inte att det blivit den här månaden då vi inte hade så mycket sex runt trolig äl. Men kan inte sluta hoppas nu... Ska testa på torsdag morgon!

Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det, så klart att du inte kan sluta hoppas när det gäller bebistillverkningen :)

Håller tummarna för dig!

Jag är så ivrig i att få räkna ner till bim trots att min mens precis slutat, hoppas så mycket att jag får ont i magen! Aldrig längtat så mycket som nu, så jag förstår hur du känner just nu! Ju närmre bim man kommer desto mer hoppas man och önskar.
  • moasam

Vill vara med här också. Alltid kul att ha trådar att följa:) vi har försökt sedan i april/maj och förra veckan fick jag reda på att gynekologen misstänker pco då jag haft sååååna problem med mensen. Jag väntar nu på att mensen ska börja så att jag ska dit och ta blodprover osv. Sen har vi även ett parbesök inbokat. De var lite om mig! Nu ska jag läsa in mig i tråden! Hoppas att jag får vara med här!:)

• blackpeach
    snäckis skrev 2014-09-15 12:48:06 följande:
    Sedan Januari har min varit mellan 25-29 dagar.

om jag inte är gravid så hoppas jag att mensen kommer dag 25 :)

Ska försöka att inte testa mig förrän dag 30 om jag klarar det...
    Åh det är ju så himla svårt att hålla sig! Dag 25 blir på onsdag eller?
  • blackpeach
    Frallanz skrev 2014-09-15 19:17:07 följande:
    Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det, så klart att du inte kan sluta hoppas när det gäller bebistillverkningen :)

Håller tummarna för dig!

Jag är så ivrig i att få räkna ner till bim trots att min mens precis slutat, hoppas så mycket att jag får ont i magen! Aldrig längtat så mycket som nu, så jag förstår hur du känner just nu! Ju närmre bim man kommer desto mer hoppas man och önskar.
    Ja jag har tänkt hela tiden att det är kört den här månaden. Men nu är det så pirrigt nära BIM...
  • blackpeach
    moasam skrev 2014-09-15 19:29:17 följande:

Vill vara med här också. Alltid kul att ha trådar att följa:) vi har försökt sedan i april/maj och förra veckan fick jag reda på att gynekologen misstänker pco då jag haft sååååna problem med mensen. Jag väntar nu på att mensen ska börja så att jag ska dit och ta blodprover osv. Sen har vi även ett parbesök inbokat. De var lite om mig! Nu ska jag läsa in mig i tråden! Hoppas att jag får vara med här!:)

Välkommen! Verkar ganska vanligt med pco och det kan ju gå ändå! Lycka till!
  • Frallanz
    moasam skrev 2014-09-16 00:29:17 följande:

Självklart får du hoppa in här! :)

Här är alla som försöker med första knodden välkommen!

Jag vet inte riktigt vad pco är för nåt, ska googla och se :) men du får gärna berätta för oss som inte vet vad det är!

Lycka till med besöket!
  • Frallanz

Nu vänner, tänkte jag fråga vilka graviditetstester ni använder er av? :)

Själv har jag kört med RFSU gravtest, och tänkte beställa hem ett 8-pack från graviditetskollen.se där de kostar 178:-

Men innan jag klickade mig in på dem så såg jag att det fanns 20-pack för 99:- som är Graviditetskollens egna gravtest. Någon som använt dem och vet om dem är bra?

Tänkte att 99:- för 20 st stickor låter väldigt billigt och jag vet inte om billiga test är värst pålitliga...

• Aila
    Frallanz skrev 2014-09-15 22:23:05 följande:
    Välkommen! :) jag har BIM den 12e oktober. Hoppas du slipper se tant röd den 5e å att stickan ger en high five med ett stort pluss!
    Tack, och detsamma, håller tummarna för dig :)
    Frallanz skrev 2014-09-16 01:15:36 följande:

Själv har jag kört med RFSU gravtest, och tänkte beställa hem ett 8-pack från graviditetskollen.se där de kostar 178:-

Men innan jag klickade mig in på dem så såg jag att det fanns 20-pack för 99:- som är Graviditetskollens egna gravtest. Någon som använt dem och vet om dem är bra?

Tänkte att 99:- för 20 st stickor låter väldigt billigt och jag vet inte om billiga test är värst pålitliga...

När jag handlat har jag köpt apotekets egna och clearblues.
    Oj det lät ju jättebilligt. Har aldrig provat dom så jag vill också veta om de är tillförlitliga :)
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-09-16 01:15:36 följande:

Jag använder apotek Hjärtats egna...har iof best CB digital också för att få svart på vitt :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!