• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • emzerus
    Frallanz skrev 2014-09-14 21:00:23 följande:

Emzerus: Beklagar din cancer, och är glad för er skull att du mår bra och kan köra igång! :)

Jag är lika taggad, och det är vi nog allihopa så du är inte ensam om att känna dig "för taggad" :)

Tack :) Ja det känns jätteskönt att äntligen få köra igång o fortsätta med livet så som vi hade planerat det :)

Har börjat att äta folsyra...och ppiller slutade jag med för 2,5 år sedan så jag hoppas så att plusset ska komma snart :)

Måste bara få fråga (kanske är en dum fråga) men vad betyder bim?

• Frallanz

Emzerus: BIM är precis som luttanlej säger: Beräknad Icke Mens :)

Luttanlej: Japp, du är på BIM-9 :)

För er som undrar, om man vet vilken BiM man har (dag som mensen är beräknad på) men blir försena tex 3 dagar, så säger man BIM+3.

Lindiz: Förstår det, jag tänker redan på min BiM dag och jag har inte passerat ägglossningen ännu, haha.

Hoppas innerligt att vi alla plussar snart och att vi därefter håller kontakten och kan följa varandra :)

Pearl10, välkommen in i värmen! :)

• Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-09-14 21:18:44 följande:

Hej alla!

Är på första försöket, har 32-35 dagars cykler. Hade bim32 i lördags. .testade, fick ett svagt svagt plus..vågar inte hoppas något än..tänkte göra nytt test imorgon (bim 34) såvida inte något rött dykt upp..

29år från Lund-trakten i Skåne

Okej, men då bör du normalt sett ha mensen nu? Låter som att du plussat, men som du säger bör du göra ett test imorgon så att du kan få ett starkt och vackert plus! :) Håll oss uppdaterade om hur det går! Lycka till!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-15 00:27:35 följande:

Emzerus: BIM är precis som luttanlej säger: Beräknad Icke Mens :)

Luttanlej: Japp, du är på BIM-9 :)

För er som undrar, om man vet vilken BiM man har (dag som mensen är beräknad på) men blir försena tex 3 dagar, så säger man BIM+3.

Lindiz: Förstår det, jag tänker redan på min BiM dag och jag har inte passerat ägglossningen ännu, haha.

Hoppas innerligt att vi alla plussar snart och att vi därefter håller kontakten och kan följa varandra :)

Pearl10, välkommen in i värmen! :)

Härligt att jag hänger med. Håller tummar för alla nu!
  • blackpeach

Hej! Är gärna med! vi är inne på 2:a "riktiga"försöket nu. Har haft barnlängtan i över ett år men äntligen är sambon med på tåget. ;) Men han orkar säkert inte hör på min tjat om äl och bim osv. han tycker mer att "blir det så blir det". Men han blev sugen efter jag var extremt skengravid/ eller fick tidigt missfall i juni. Är nästan hundra på att jag var gravid då jag hade alla symptom men sen kom mensen tre dagar sent. Jag är 28 och han är 30. Bor i götebiog. Vi köpte hus förra året och det skulle vara fint med en bebis i det. :)  Jag har blivit orolig att jag inte har äl alla månader och ska försöka testa med äl stickor nästa månad. Jag tempar också då vi har använt p-dator som preventiv metod sen jag tog ut spiralen i våras, så det var bara fortsätta. Har BIM nu 20de men tror inte det blev något då jag reste bort precis under misstänkt äl...
    Lycka till allihop!

• snäckis

Hänger gärna med här.

Jag är 30 och min sambo 34 och vi är på tredje försöket. Min cykel är mellan 25-29 dagar och enligt appen P Tracker så är min BIM 20/9.

Jag försöker att inte tänka så mycket på alla känningar i kroppen då jag bara blir så nedstämd när mensen kommer. Dock har jag haft "dragningar" i ljumsken ett par kvällar som jag aldrig känt förut och såklart hoppas jag massor.

Hoppas det rasslar in en massa plus här snart!

• blackpeach
    snäckis skrev 2014-09-15 03:41:15 följande:

Hänger gärna med här.

Jag är 30 och min sambo 34 och vi är på tredje försöket. Min cykel är mellan 25-29 dagar och enligt appen P Tracker så är min BIM 20/9.

Jag försöker att inte tänka så mycket på alla känningar i kroppen då jag bara blir så nedstämd när mensen kommer. Dock har jag haft "dragningar" i ljumsken ett par kvällar som jag aldrig känt förut och såklart hoppas jag massor.

Hoppas det rasslar in en massa plus här snart!

Då har vi bim samma dag! Har också känt lite dragningar i livmodern. och idag lite i ländryggen. men kan också vara träningsvärk. :)
  • Pearl10

Gjorde nytt test nu på morgonen. Strecket började komma efter 2min..är lite starkare än förra. Det borde väl innebära att det är plus? Är så nojig med allt men det är väl bara att låta kroppen sköta resten nu och hoppas att allt går vägen :)

dagens (bim34)

bim 32

• snäckis

Blackpeach har du regelbunden cykel?

För min del handlar det inte om träningsvärk iaf hahaha snarare musklerna som ber mig träna :)

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!