• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-09-17 17:20:41 följande:
    tyckte min tapp kändes öppen 2 dagar innan jag plussa så vet inte riktigt om man kan lite på det :)
    Jag känner mig som en väldigt ung och dum tös nu, men hur känner ni det? Ska den öppnas vid bim eller vadå?

Inte speciellt insatt i allt som har med bebistillverkning att göra eftersom detta är första försöket som är påväg o ske.
  • Frallanz
    Malin Cc skrev 2014-09-17 16:20:03 följande:

Jag tycker också att det låter logiskt på ett sett men man vill ju ändå inte riskera att missa sin enda chans i månaden :p

Nej, man vill ju inte det :p

Jag blev sä nyfiken på det där så jag ska googla runt och se vad som står :)
  • moasam

Haha jag vet inte ens hur man känner tappen? Är nog ganska oinsatt märker jag :p

• Frallanz
    moasam skrev 2014-09-17 18:55:56 följande:

Haha jag vet inte ens hur man känner tappen? Är nog ganska oinsatt märker jag :p

Det är faktiskt samma här, hahah. Så lite förklaring och beskrivning från dem som vet skulle ju inte skada :)
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-09-17 17:44:47 följande:

Jag känner mig som en väldigt ung och dum tös nu, men hur känner ni det? Ska den öppnas vid bim eller vadå?

Inte speciellt insatt i allt som har med bebistillverkning att göra eftersom detta är första försöket som är påväg o ske.

vad jag har förstått ska livmodertappen förändras under cykeln dvs sitta olika högt/lågt i slidan, hård/mjuk och öppen/stängd. Läste några trådar om det men när jag försökte känna efter själv tyckte jag inte att det överensstämde med va jag läst så då skippade jag det. O det gick ju bra ändå. Tror det är väldigt individuellt.
  • Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-09-17 22:43:58 följande:
    vad jag har förstått ska livmodertappen förändras under cykeln dvs sitta olika högt/lågt i slidan, hård/mjuk och öppen/stängd. Läste några trådar om det men när jag försökte känna efter själv tyckte jag inte att det överensstämde med va jag läst så då skippade jag det. O det gick ju bra ändå. Tror det är väldigt individuellt.

Ja, jag skulle tro det också att det är individuellt alltså :) så glad att det är så många som plussat, och att man får vara med och dela både glädje och mindre glada dagar med varandra.

Blääää, tycker det är en evighet till BIM. Försöker att inte tänka på det så mycket.
    Försöker mer fokusera mig på att vi en dag kommer ha ett barn, men när får helt enkelt ödet avgöra :) inte lätt, men man måste ju försöka fokusera på nåt så man inte stressar upp sig.

• Zombiie

Hej! Hoppar gärna in här! Det känns verkligen som en härlig tråd! Grattis till er som har plussat! Man blir verkligen peppad av att läsa era inlägg!

Jag är 25 och min sambo är 31. Vi bor i Göteborg! Jag har BIM 29/9 och hade ÄL för två dagar sedan. Vi har kört avbrutet länge men slarvat mycket och lixom bestämt att händer det så händer det! Han kom i mig 3 dagar innan ÄL och nu bara känner jag i hela kroppen att det kan ha tagit sig och håller på att bli galen av förväntan!

• Frallanz
    Zombiie skrev 2014-09-18 09:08:41 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Det känns verkligen som en härlig tråd! Grattis till er som har plussat! Man blir verkligen peppad av att läsa era inlägg!

Jag är 25 och min sambo är 31. Vi bor i Göteborg! Jag har BIM 29/9 och hade ÄL för två dagar sedan. Vi har kört avbrutet länge men slarvat mycket och lixom bestämt att händer det så händer det! Han kom i mig 3 dagar innan ÄL och nu bara känner jag i hela kroppen att det kan ha tagit sig och håller på att bli galen av förväntan!

Välkommen in i värmen! :) Ja jag känner själv att jag fått mycket energi av alla goa i denna tråd.

Åh, visst går det långsamt! Jag har bim 12/10 och har inte haft ägglossning än, så här har vi inte ens börjat med första försöket :D eller jo, vi har ju börjat så sätt ;) hehe

Jag hoppas att få se många fler plus innan årets slut :)
  • bellsi
    Frallanz skrev 2014-09-12 10:57:08 följande:

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

Hej:)

Samma här, planerar första barn och har nyligen tagit bort p-plåster efter 16 års användning. Äntligen hittat mannen i mitt liv och längtan efter barn blir mer och mer:)
    Hur går det för dig, planerar du att använda äl test? 
    Jag väntar på min äl också.
    Kram!!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!