• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Ellabella87

Hej alla!

Jag är ny här på fl, 27 år och bor i Helsingborg. Är inne på 2:a försöket :) hade BIM igår, ingen mens i sikte men grav.test visar negativt.. Antingen kommer väl mensen snart eller är jag gravid och låghormonare :) återstår att se.. Så himla otålig! Nån som är i min situation? :)

Grattis alla plussare!

• plottify

Hej! Hoppar in här.

25 år från södra Skåne.

Väntar mens vilken dag som helst, så vårt första försök blir i början på oktober. Har både pco och endometrios så gissar att det kommer ta ett tag innan det blir nåt här.

Spännande att följa alla! Lycka till allesammans!

• Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-21 21:22:06 följande:

Jag är också en orolig själ! Har oroa i kroppen även om allt är perfekt som det varit hittills ett par månader nu. Stressad för minsta lilla osv, lärt mig leva me det nu dock och dessutom lugnar min fästman mig väldigt mycket när jag behöver det :) så jag förstår dig!

Försök att fokusera ditt tänkande på nånting roligt. Nu är ju graviditeten i sig det mest fantastiska du har att väntadig, o svårt o inte lägga tankarna på det men tänk mer på tex namn, vad mysigt att NI är tre nu, försök se framför dig hur allt blr när h*n är ute hos er :) positiva tankar och avslappning på kvällarna har räddat mig många gånger. Försök! :)

Gullig du är! Ska ta mig ann dina råd!!
  • skepparbarn
    Pearl10 skrev 2014-09-21 20:36:29 följande:

lite nyfiken..hur kan slemlösande hostmedicin hjälpa?

Jag vet inte riktigt. Sekretet ska ju inte vara tjockt för att spermierna ska kunna simma, vilket min mans var :) Och det blev tunnare med slemlösande. Rekommenderas av vissa barnmorskor till och med :) Vet inte om jag tror att det ökar chansen men allt är värt ett försök när man inte orkar vänta längre
  • cathii20
    Hej allihop!
    Hoppar in här.

Är 22 år! :)
    Jag och killen är på första försöket! 
    Jag har ingen aning om när BIM är då mensen har varit otroligt oregelbunden efter jag tog ur p-ringen och den har nyss kommit igång som vanligt (hoppas jag!) lång och krånglig historia det där! Men jag gissar runt den 6/10!

Tror ÄL är väldigt snart som det känns och verkar så det är bara o hålla igång o hoppas på det bästa ;)

Lycka till alla och grattis till alla som plussat!
  • Frallanz

Välkomna alla nya pluss-jägare! ;)

Vad kul att det trillar in fler som vill följas åt, det blir man glad av!

Jag själv känner mig rätt avslappnad nu, inför försök nr 1. Vill inte stressa upp mig för hört att det minskar chansen att ägget ska bli befruktat (låter rätt logiskt så sant är det nog).

För er som är ny så har jag BiM 12/10 så min första ÄL är på ingång nu i dagarna :)

Ni som gått över bim och ännu inte fått mens, när tänker ni testa om ni inte redan gjort det?

Och ni som inte gått över bim, har ni känt av nåt annorlunda med er denna månad? :)

KRAM PÅ ER ALLESAMMANS ?

• jvissing

Jag hänger gärna på här med. Är inne på andra försöket nu och väntar bara på att mensen inte ska komma:) tror jag hade ÄL förra veckan nångång. Nu har jag haft jätte ömma bröst de senaste dagarna och mått illa samtidigt. Undra om de kan vara nått på g kanske fast de är så tidigt? känner nästan aldrig annars nån smärta i bröst.

Vill inte spekulera för mycket men man hoppas ju ändå så gärna.

• Lindiz

Hade/har BIM igår eller idag. Fick grym mensvärk redan i lördags. Igår sprang jag på toa stup i kvarten eftersom jag trodde mensen kommit. Men icke. Gjorde ett test på morgonen då jag misstänker det var bim. Men visade negativt. Idag måndag har värken avtagit och ingen mens i sikte. Gissar på att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Bara för att man vill så pass mycket. Ska vänta några dagar innan jag testar igen. Säkert mensen som ligger på lur. Jobbigt...

• blackpeach
    Lindiz skrev 2014-09-22 09:28:57 följande:

Hade/har BIM igår eller idag. Fick grym mensvärk redan i lördags. Igår sprang jag på toa stup i kvarten eftersom jag trodde mensen kommit. Men icke. Gjorde ett test på morgonen då jag misstänker det var bim. Men visade negativt. Idag måndag har värken avtagit och ingen mens i sikte. Gissar på att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Bara för att man vill så pass mycket. Ska vänta några dagar innan jag testar igen. Säkert mensen som ligger på lur. Jobbigt...

Exakt samma för mig! Om man nu inte är gravid så kan väl mensen komma. så man slipper ha mensvärk utan mens. Jag hade Bim i lördags och har haft riktig mesnvärk sen dess. men ingen mens än! Suck!
  • Lindiz

blackpeach: exakt!!! Ge mig mens nu om den ändå ska komma. Så man kan börja på nytt. Var precis på toa och inte en hint att mensen är på väg. Så här brukar den inte vara. Kommer alltid på dagen den ska.

Gissar att kroppen busar med mig. Ge mig mens eller plus!!!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!